Czym jest agencja social media?
3 min
3 min
Na skróty
Jeśli zastanawiasz się, czy zatrudnić agencję social media do obsługi strategii marketingowej w mediach społecznościowych, czy nie, oto przewodnik po tym, co zrobią dla Twojej firmy oraz po tym, czym jest agencja social media. Nie jest to tak proste, jak większość zakłada, a zaletą jest to, że jeśli zostanie zrobione poprawnie, może być bardzo korzystne.
Agencje social media to firmy zajmujące się marketingiem i komunikacją, które specjalizuje się w pomaganiu firmom w tworzeniu i realizacji kampanii marketingowych na platformach społecznościowych. Zazwyczaj agencje społecznościowe oferują szereg usług, w tym tworzenie treści, zarządzanie kontem, płatne reklamy i opracowywanie strategii. Zazwyczaj mają też wiedzę na temat konkretnych platform, takich jak Facebook, Twitter czy Snapchat. Jeśli szukasz pomocy w prowadzeniu skutecznej kampanii w mediach społecznościowych, social media agencja jest idealnym partnerem.
Aby wiedzieć, czym zajmuje się agencja social media, należy wiedzieć, co to są social media. Istnieje wiele różnych zagadnień, które są ważne i płynne tak samo jak social media. Definicja zatem też nie jest jednolita. Termin media społecznościowe odnosi się bowiem do technologii komputerowej, która ułatwia dzielenie się pomysłami, myślami i informacjami za pośrednictwem wirtualnych sieci i społeczności. Media społecznościowe są oparte na Internecie i zapewniają użytkownikom szybką elektroniczną komunikację treści, takich jak dane osobowe, dokumenty, filmy i zdjęcia. Użytkownicy korzystają z mediów społecznościowych za pośrednictwem komputera, tabletu lub smartfona za pośrednictwem oprogramowania, lub aplikacji internetowych.
Media społecznościowe zmieniły sposób, w jaki funkcjonujemy jako społeczeństwo, w tym sposób, w jaki łączymy się ze sobą. Wraz z pojawieniem się platform takich jak Facebook, Twitter i Instagram, firmy również to zauważyły. Zaczęto wykorzystywać te witryny do rozwijania sieci klientów poprzez marketing w mediach społecznościowych. Dzieje się tak, ponieważ te witryny są w stanie zmienić zachowania konsumentów.
Witryny mediów społecznościowych umożliwiają marketerom stosowanie szerokiej gamy taktyk i strategii w celu promowania treści i angażowania ludzi. Wiele sieci społecznościowych umożliwia dostarczanie marketerom szczegółowych danych geograficznych, demograficznych i osobistych użytkowników, co umożliwia agencjom social media dostosowywanie ich wiadomości do tego, co najprawdopodobniej będzie rezonować z użytkownikami. Istnieje bowiem pięć kluczowych filarów marketingu w socialmedia:
Te filary są właśnie podstawą pracy agencji social media, która oferuje między innymi prowadzenie social media, obsługę kampanii oraz przekazywanie raportów.
Kampanie marketingowe w mediach społecznościowych mają tę zaletę, że od razu trafiają do szerokiego grona odbiorców. Na przykład kampania może być atrakcyjna dla obecnych i potencjalnych klientów, pracowników, blogerów, mediów, opinii publicznej i innych interesariuszy, takich jak recenzenci zewnętrzni lub grupy branżowe. Ale te kampanie mogą również stwarzać przeszkody, z którymi firmy mogłyby nie mieć do czynienia w inny sposób. Na przykład viral video, w którym twierdzi się, że produkt firmy powoduje choroby konsumentów, musi zostać skomentowany przez firmę, niezależnie od tego, czy twierdzenie jest prawdziwe, czy fałszywe. Nawet jeśli firma ma dowody, że oskarżenia są fałszywe, konsumenci mogą być mniej skłonni do zakupów od firmy w przyszłości.