Clubhouse — jak korzystać z tej sieci społecznościowej i co ją wyróżnia?
3 min
3 min
Na skróty
Dowiedz się, co to jest Clubhouse. Sprawdź najważniejsze informacje na temat tego medium społecznościowego. Przekonaj się też, jak działa oraz jak z niego korzystać. Odpowiesz sobie wtedy na pytanie, czy sieć społecznościowa Clubhouse będzie odpowiednia dla Ciebie. Być może aplikacja ta sprawi, że dotrzesz do wielu wartościowych i trudno dostępnych treści.
Clubhouse jest stosunkowo młodą siecią społecznościową z funkcją wiadomości głosowych. W przeciwieństwie do innych sieci społecznościowych głosy nie są tutaj dodatkową formą komunikacji. Nagrywanie ich jest bowiem jedynym dostępnym formatem.
Clubhouse to platforma przeznaczona do dyskusji panelowych, która oferuje pokoje do rozmów zgodne z zainteresowaniami użytkowników. W pokojach tych nie ma osobistych wiadomości, zdjęć, memów oraz filmów. Są natomiast interaktywne podcasty w czasie rzeczywistym.
Wiesz już, co to jest Clubhouse. Kto natomiast stworzył tę aplikację. Odpowiedzialni są za nią absolwenci Uniwersytetu Stanforda i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej — Paul Davidson oraz Rohan Seth. Popularność medium wystrzeliła w górę w trakcie pandemii.
Zdj.1. Zainteresowanie Clubhouse w ujęciu czasowym
Źródło: Google Trends
Po założeniu konta w sieci Clubhouse można dołączyć do pokoju. Istnieją ich trzy rodzaje:
Do tych pierwszych może dołączyć każdy. Do społeczności natomiast mogą wejść tylko ludzie, którzy Cię obserwują. To zatem świetny sposób na budowanie relacji ze społecznością. Pokoje zamknięte z kolei są dostępne wyłącznie dla tych użytkowników, którzy otrzymają zaproszenie.
Dla każdego z pokojów można także napisać regulamin. Jest on widoczny po kliknięciu przycisku w górnym rogu pokoju. W Clubhouse możesz: słuchać, zaprosić kogoś do pokoju, a także podnieść rękę, aby zasygnalizować, że chcesz dołączyć do konwersacji. Na podstawie tego, jak działa Clubhouse, można stwierdzić, że jest on „konkurencją” dla podcastów oraz live’ów.
Do Clubhouse można dołączyć tylko z indywidualnym zaproszeniem, które zostanie wysłane przez innego klubowicza na Twój numer telefonu. Na samym początku funkcjonowania aplikacji była ona dostępna wyłącznie dla użytkowników iPhone’ów. Aktualnie jednak dostępna jest także wersja na Androida oraz przeglądarkę internetową.
Zdj. 2. Clubhouse w sklepie Google Play
Źródło: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clubhouse.app&hl=pl
Obecność w tym medium społecznościowym trzeba zacząć od założenia profilu. Możliwe jest także dodanie swojego zdjęcia i zapisanie w bio najważniejszych informacji. Na przykład na temat Twojej firmy, branży oraz zainteresowań. W momencie, gdy staniesz się użytkownikiem Clubhouse, otrzymasz jedno zaproszenie do apki. W miarę rosnącej aktywności dostaniesz natomiast kolejne.
Każdy pokój w Clubhouse może wyglądać inaczej. Jego organizacja zależy zarówno od tematyki, jak i od liczby uczestników oraz decyzji moderatorów. Nie bez znaczenia jest także, czy dana grupa spotyka się wokół jakiegoś tematu po raz pierwszy, czy jest to już kolejna rozmowa w podobnym składzie.
W trakcie większych spotkań organizatorzy zapraszają „do głosu” określoną grupę użytkowników. Ograniczają także liczbę zadawanych pytań. Kiedy natomiast masz już głos i odgrywasz aktywną rolę w pokoju, masz możliwość wyciszania i włączania swojego mikrofonu.
Clubhouse docenią użytkownicy, którym zależy na większym poziomie zaangażowania niż w innych social mediach. Brak wideo natomiast eliminuje poczucie dziwności oraz skrępowania między uczestnikami spotkania.
To także medium, które zupełnie skraca dystans między ludźmi. Ze względu na to, że konieczne jest posiadanie zaproszenia, obecność w Clubhouse nie jest łatwo dostępna. Przynależność do grona zaproszonych osób daje poczucie elitarności. Jeżeli zależy Ci na tym, aby porozmawiać w Clubhouse na przykład na temat SEO, IT oraz wielu innych dziedzin, na pewno znajdziesz odpowiednie spotkanie dla siebie. Możesz także samodzielnie stworzyć pokój.
Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.