A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Google Trends

Co to jest Google Trends?

Na Google Trends skorzystają zarówno marketerzy planujący sezonowe kampanie reklamowe PPC, jak i „zwyczajni” użytkownicy internetu, którzy chcą poszerzyć horyzonty w określonych dziedzinach. Dzisiejszy artykuł poświęcimy właśnie temu narzędziu. Podpowiemy, co to jest Google Trends i jak z niego poprawnie korzystać. Miłej lektury!

Google Trends – co to jest?

Google Trends to bardzo popularne i użyteczne narzędzie giganta z Mountain View dedykowane nie tylko przedsiębiorcom czy też marketerom, ale także osobom, które chcą odszukać konkretne zagadnienia na bazie trendów lub po prostu zaspokoić swoją ciekawość.

Jak korzystać z Google Trends?

Wykorzystywanie Google Trends na co dzień, czy też w biznesie jest bardzo proste. Instrument ten działa podobnie jak Planer Słów Kluczowych z drobną różnicą – nie pokazuje ilości wyszukiwań, a zamiast tego wykres popularności danej frazy kluczowej. 

Aby zacząć korzystać z Google Trends, należy wejść na stronę https://trends.google.pl/, a następnie wpisać wyszukiwane słowa lub interesujący Cię temat.

Google Trends

Dla przykładu – wpisując frazę „Piłka nożna” w okno wyszukiwań tego narzędzia będziemy mieli możliwość porównania powyższego tematu z innym, zupełnie dowolnym. Możemy także wybrać odpowiednie filtry, m.in.:

  • lokalizacja (cały świat lub wybrany kraj);
  • przedział czasowy (ostatnia godz., ostatnie 4 godz., ostatni dzień, ostatnie 7 dni, ostatnie 30 dni, ostatnie 90 dni, ostatnie 5 lat, 2004 dziś);
  • branża (każda branża lub konkretna);
Zobacz:  Google Tag Manager

Warto wspomnieć, iż możemy sprawdzić wyszukiwania nie tylko z wyszukiwarki Google, ale również wyszukiwarki grafiki, wyszukiwarki wiadomości, zakupów Google, a także wyszukiwarki YouTube. Google Trends pozwala zweryfikować również:

  • zainteresowanie w ujęciu czasowym;
  • zainteresowanie według podregionu;

Dostępna jest dodatkowo analiza tematów i zapytań zyskujących popularność.

Istnieje również bardzo ciekawa opcja, z której korzysta większość użytkowników internetu, a mianowicie „Rok w wyszukiwarce”. Dzięki temu możemy sprawdzić, co zyskiwało popularność w Google w poszczególnych latach.

Aktualnie mamy do dyspozycji ponad 20 lat, ponieważ Google udostępnia nam dane nawet z 2001 roku. Weryfikując informacje dogłębniej możemy wybrać konkretny kraj lub region. Jako doświadczona agencja SEO uważamy, że jest to jedna z najciekawszych opcji w Google Trends, ponieważ w ostatnich latach oprócz tematów, które zyskiwały popularność, amerykański gigant przygotowywał nam krótkie, kilkuminutowe filmiki przedstawiające konkretne okresy. 

Google Trends

Kolejnym dodatkiem jest Google News Initiative. To pewna inicjatywa ukierunkowana jak napisał sam gigant z Mountain View na współpracę z branżą informacyjną. Chodzi o szkolenia z Trendów Google, dedykowane głównie dla marketerów i osób z branż pokrewnych. Więcej informacji o tym przedsięwzięciu możemy znaleźć na https://newsinitiative.withgoogle.com/.

Dlaczego warto wykorzystywać narzędzie Google Trends i komu jest dedykowane?

Naszym zdaniem narzędzie Google Trends jest dedykowane zarówno przedsiębiorcom, marketerom, dziennikarzom, jak i „zwykłym” użytkownikom Internetu. Skorzystają z niego również autorzy blogów i portali (np. o SEO) będą wówczas mogli przygotowywać interesujące treści (szczególnie viralowe) cieszące się aktualnie największym zainteresowaniem. 

Zobacz:  Gray Hat SEO

Warto również wspomnieć, iż narzędzie udostępniane przez giganta z Mountain View jest bardzo pomocne przy opracowywaniu sezonowych kampanii Google Ads. Dzięki Trendom Google możemy cofnąć się do poprzednich lat i sprawdzić, czego dokładnie potrzebowali internauci w danych okresach. 

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce Google Trends?

#1 Kto może skorzystać na Google Trends i w jakim celu?

Na funkcjonalnościach udostępnianych przez narzędzie Google Trends skorzystają specjaliści ds. pozycjonowania (np. podczas opracowywania strategii SEO). Instrument ten okaże się przydatny także content marketerom, aby zweryfikować ciekawe tematy, o których można napisać artykuł. Naszym zdaniem Google Trends to również strzał w dziesiątkę, jeśli chodzi o tworzenie trafnych postów do mediów społecznościowych.

#2 Kiedy powstało Google Trends?

Google Trends powstało w 2006 roku. Zostało stworzone przez developerów giganta z Mountain View.

Dominik Bigosiński

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!