Semcore Słownik Google Tag Manager

Co to jest Google Tag Manager?

Aby móc cieszyć się powodzeniem biznesu internetowego, konieczne jest inwestowanie w SEO. Chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat? Przeczytaj informacje o pozycjonowaniu zawarte tutaj. Istotne jest również sprawowanie ciągłej kontroli nad efektywnością podejmowanych przez siebie działań marketingowych. Dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi (nie zawsze płatnych), można znacznie ułatwić i usprawnić ten proces. W tym artykule skupimy się na jednym z nich – Google Tag Manager. To narzędzie, którego nie powinno się pomijać podczas prac pozycjonerskich. Dowiedz się więcej na temat tego, czym jest Google Tag Manager, w jakim celu się go stosuje oraz jakie korzyści z tego płyną.  

Co to jest Google Tag Manager?

Co to Google Tag Manager? W dosłownym tłumaczeniu to Menedżer Tagów, narzędzie stworzone przez Google, służące do kontrolowania tagów znajdujących się na stronach www. Tagi to inaczej fragmenty kodu, dzięki którym istnieje możliwość monitorowania aktywności użytkowników odwiedzających daną stronę internetową czy też korzystających z konkretnej aplikacji. Można w łatwy sposób edytować kody śledzące i za ich pomocą zyskiwać dużo danych analitycznych, które posłużą usprawnianiu działań SEO. Co istotne, odgrywają również dużą rolę w trakcie kampanii marketingowych oraz podczas działań remarketingowych. Google Tag Manager jest narzędziem darmowym, do obsługi którego nie potrzeba zaawansowanych umiejętności informatycznych. Dzięki temu z jego obsługą poradzi sobie niemal każdy. Ponadto, Google Tag Manager pozwala na oszczędność czasu. Wynika to przede wszystkim z braku konieczności angażowania webmastera do wykonania czynności związanych z dodaniem określonego tagu. Jeśli nie wiesz jak obsługiwać to narzędzie, to możesz skorzystać z samouczka udostępnianego przez Google.

Zobacz:  Duplicate content

W jakim celu stosuje się Google Tag Manager?

Wydawać by się mogło, że dla osób, które biegle posługują się rozmaitymi narzędziami, Google Tag Manager okaże się zbędny. To tylko wrażenie, Google tag Manager jest jednym z podstawowych narzędzi, z których powinno się korzystać regularnie.  Poniżej przedstawiamy kilka powodów, dla których warto z niego korzystać.

Czym jest i jak obsługiwać Google Tag Manager?

Po pierwsze – szybsza strona www

Im więcej dodawanych jest na stronie tagów, tym większe prawdopodobieństwo, że strona będzie działać wolniej. Dzięki zastosowaniu Google Tag Managera problem ten nie wystąpi. Dlaczego? To narzędzie pozwala on na ładowanie tagów asynchronicznie. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim to, że tagi ładujące się sprawniej robią to w szybkim tempie i nie są spowalniane przez te ładujące się wolniej. Kolejną ważną kwestią jest również to, że dzięki Google Tag Managerowi można w łatwy sposób sprawować kontrolę nad tagami znajdującymi się na danej stronie, a w razie konieczności usuwać te, które nie są już użytkowane. Takie działanie również pozwala na przyspieszenie działania danej witryny. 

Po drugie – pewność tagowania każdej strony

Nawet, jeżeli dana strona www została przygotowana z największą precyzją i dokładnością może zdarzyć się, że nie na każdej podstronie zostaną umieszczone tagi. Czasem także znikają podczas przeprowadzania modyfikacji w witrynie. Sposobem na uniknięcie wyżej wspomnianych sytuacji jest właśnie Google Tag Manager. Dzięki jego zastosowaniu ryzyko to zostanie znacznie zminimalizowane, a liczbę tagów możesz w łatwy sposób kontrolować kiedy tylko chcesz.

Zobacz:  Mobile First Indexing

Po trzecie – brak konieczności angażowania działu IT przy wdrożeniach kodu

W związku z tym, jak łatwy w obsłudze jest Google Tag Manager, niemal każdy użytkownik upora się z jego obsługą. Dzięki temu możliwe będzie zrezygnowanie ze wsparcia IT w tym temacie, co dla wielu osób okaże się być sporym udogodnieniem i oszczędnością czasu.

Jak rozpocząć pracę z Google Tag Managerem?

Po odpowiedzeniu sobie na pytanie – co to Google Tag Manager – oraz omówieniu celów jego zastosowania, przychodzi czas na przybliżenie tematu pracy z wykorzystaniem tego narzędzia. Wobec tego, w pierwszej kolejności należy zarejestrować się na stronie Google Tag Managera. Aby było to możliwe, koniecznym jest posiadanie konta Google. Na tym etapie należy też ustalić nazwę konta. Kiedy to nastąpi, kolejno przechodzi się do konfiguracji. Następnie użytkownik otrzyma regulamin Google Tag Managera, z którym ma obowiązek się zapoznać i potwierdzić ten fakt. Kolejnym etapem jest uzyskanie kodu Tag Managera. Należy go skopiować i wkleić w kodzie źródłowym na każdej podstronie, w obrębie danej witryny internetowej. W ten oto sposób dochodzi do uruchomienia Google Tag Managera.

Google Tag Manager – zalety

Największą zaletą Google Tag Managera jest możliwość stosowania go przez osoby, które nie posiadają specjalistycznej wiedzy informatycznej. Pozwala to na dużą oszczędność czasu i pieniędzy. Narzędzie to umożliwia także automatyczne znajdowanie błędów w tagach i weryfikowanie, czy działają one prawidłowo. Niezwykle istotne jest również to, że Google Tag Manager z łatwością pozwala znaleźć nieużywane tagi, a tym samym je wyeliminować przy jednoczesnym zachowaniu tych, które są faktycznie wykorzystywane. Z jednego konta Google Tag Manager możesz zarządzać kilkoma stronami na raz. A więc jeśli posiadasz więcej, niż jedną witrynę, to korzystanie z tego narzędzia dodatkowo ułatwi Twoją pracę. 

Zobacz:  Konwersja

Czym jest i jak obsługiwać Google Tag Manager?

Google Tag Manager – podsumowanie

Odpowiadając na pytanie – co to Google Tag Manager – można śmiało powiedzieć, że jest to narzędzie, które powinien użytkować każdy właściciel, albo administrator strony internetowej. Dzięki niemu możliwe jest łatwe zarządzanie tagami na stronie, co w konsekwencji pozwala na pozyskanie istotnych danych. Narzędzie to jest darmowe, a dzięki temu jego atuty mogą wykorzystać wszyscy posiadacze witryn internetowych, bez względu na budżet, jakim dysponują.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!