A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Meta tagi

Czym są meta tagi?

Jeżeli posiadasz stronę lub sklep internetowy i nie wiesz, czym są meta tagi, musisz szybko uzupełnić swoją wiedzę. Ich poprawne wykorzystanie pozytywnie wpływa na wiele aspektów witryny. Wśród nich jest tak istotne pozycjonowanie strony. Przedstawiamy najważniejsze meta tagi oraz informacje o tym, jak je stosować, czemu służą oraz dlaczego powinny być dla Ciebie istotne.

Czym są meta tagi?

Zastanawia Cię, czym są meta tagi na stronach internetowych? To specjalne znaczniki, które widnieją w kodzie źródłowym strony (format HTML). Z ich pomocą można opisać zawartość strony internetowej, co może pozytywnie wpłynąć na wiele aspektów, między innymi pozycjonowanie w wyszukiwarce. Nie są jednak bezwartościowe z perspektywy użytkowników, część z nich wyświetla się także pod adresem witryny w wynikach wyszukiwania. 

Wyróżniamy kilka niezwykle przydatnych i ważnych meta tagów. To między innymi:

  • Title – tytuł strony
  • Meta Description – opis strony
  • Meta Keywords – frazy kluczowe strony (dziś już niestosowane, ale warto o tym wspomnieć)

Czym są meta tagi w praktyce? Weźmy za przykład popularny serwis – niech będzie to Onet. Analizie poddamy stronę główną (startową). Równocześnie przypominamy, że każda podstrona powinna posiadać inne, w pełni unikalne znaczniki title, meta description oraz meta keywords, które będą dopasowane do zawartości. Oto zestawienie znaczników dla wcześniej wspomnianej strony startowej dla domeny Onet.pl:

<title>Onet – Jesteś na bieżąco</title>

<meta name=”description” content=”Onet: codzienne źródło informacji milionów Polaków – wiadomości z kraju i ze świata 24/7, pogoda, sport, biznes, moto, rozrywka. Bądź na bieżąco z Onet!”>

W kodzie nie ma znacznika meta keywords, pewnie dlatego, że Google nie bierze go już pod uwagę. Mimo to, na niektórych stronach jest on stosowany, głównie dlatego, iż może być wykorzystywany przez inne wyszukiwarki. Poza tym meta keywords nawet w czasach swojej świetności bardzo często był ignorowany. Odpowiadając na pytanie, czym są meta tagi, warto wspomnieć, iż treść znaczników jest widoczna na liście wyszukiwań podczas szukania konkretnej domeny. Wszystkie informacje, jakie wyświetlane przez Google są pozyskiwane z danych zawartych w meta tagach.

Zobacz:  Uszkodzone linki

Czym są i jak tworzyć meta tagi

Jak robić meta tagi?

Skoro wiesz już, czym są meta tagi, naucz się, jak je robić. Bardzo ważne jest to, jakie informacje umieścisz w kodzie źródłowym. Co więcej, istnieją pewne ograniczeniach, o których wiele osób po prostu nie wie. Zastosuj się to tych zasad, a przygotowywanie meta tagów będzie łatwe i przyniesie efekty.

Długość meta tagów – title i description

Niestety, ale nie możesz napisać tytułu i opisu strony bez żadnych ograniczeń. Możesz umieścić tam wiele słów, najlepiej  będzie ograniczyć się do:

  • Title: 60 znaków ze spacjami
  • Meta Description: 150 znaków ze spacjami

Co więcej, kwestia ta ciągle ulega zmianie poprzez wdrażanie aktualizacji. Jeszcze w 2019 roku w przypadku meta description bezpieczne było stosowanie 160 znaków ze spacjami. Od 2020 roku Google na liście wyszukiwań zwykle „pokazuje” ich około 155. Wyszukiwarki Bing oraz Yahoo są w stanie wyświetlić ponad 165 znaków ze spacjami, ale mało użytkowników z nich korzysta, więc lepiej przyjąć wartości rekomendowane dla Google. To liczby dotyczące komputerów – na telefonach ta wartość i tak jest mniejsza, plasuje się na poziomie około 120 znaków ze spacjami. Odbiorcy widzą ten meta tag, może on  ich zachęcić, albo zniechęcić do tego, aby zajrzeć na daną stronę internetową. Dlatego tak ważne jest nie tylko to, aby meta tagi zawierały w sobie słowa kluczowe, powinny być także tworzone pod użytkowników internetu.

Zobacz:  Odsyłające domeny

Jak robić meta tagi? Znacznik title ogranicz do 60 znaków ze spacjami. Gdy tekst będzie dłuższy, w wyszukiwarce pojawią się tylko pierwsze słowa, a po nich znaki “(…)”, więc użytkownicy i tak nie przeczytają tych informacji.

Czym są i jak tworzyć meta tagi

 

Czy stosować nazwę domeny w meta tagach?

Stosowanie nazwy własnej strony internetowej w meta tagach nie jest konieczne, ale przydatne. Szczególnie wtedy, gdy prowadzisz sklep i klienci mogą wyszukiwać Cię poprzez nazwę firmy. Zaleca się stosować ten zabieg w tytule strony, a nie meta description. Opis zdecydowanie lepiej wykorzystać, aby przekazać użytkownikom ważniejsze informacje oraz zachęcić do wejścia na stronę.

Dlaczego Google zmienia meta tagi na inną treść w wyszukiwarce?

Czasami zdarza się, że mimo ustawienia meta tagów, użytkownicy widzą inne informacje w wynikach wyszukiwania. Dlaczego tak się dzieje? To proste. Google, podobnie jak inne wyszukiwarki, stara się dopasować odpowiedź na konkretne zapytanie. Często wyszukiwarka „czerpie” informacje z tekstów na stronie, aby pokazać internautom, jakie dane skrywa konkretny serwis. Nie przejmuj się tym, to normalne.

CTA – zachęć do działania

Zastosuj call to action w ostatnim zdaniu, czyli zachęć do działania. Zaproś użytkownika do wejścia na stronę. Możesz wykorzystać takie sformułowania jak: 

  • sprawdź
  • zobacz
  • dowiedz się
  • przekonaj się
  • Poznaj

Znaczniki meta w pozycjonowaniu

Jak robić meta tagi, aby pozycjonować stronę internetową? Postaraj się użyć fraz kluczowych, które są zgodne z tym, co przedstawia konkretna podstrona. To bardzo ważne! Jeżeli na przykład prowadzisz sklep z meblami i tworzysz meta tagi dla zakładki z łóżkami, nie używaj słów związanych z innym asortymentem (np. szafami). Pamiętaj jednak, że SEO to skomplikowana i wielopłaszczyznowa branża. Sama optymalizacja meta tagów nie wywoła dużych wzrostów w Google bez podejmowania innych działań z zakresu pozycjonowania. Jeśli chcesz zająć się pozycjonowaniem Twojej witryny w sposób profesjonalny, to skontaktuj się z nami. Wykonamy audyt Twojej witryny i wytłumaczymy Ci, jakie działania podejmiemy, aby zapewnic Ci wysokie miejsca wśród wyników wyszukiwania Google.  Znaczniki meta w pozycjonowaniu to kwestia podstawowa.

Zobacz:  DNS

Czym są i jak tworzyć meta tagi

Dlaczego meta tagi są ważne?

Przedstawiamy informacje o tym jak robić meta tagi nie bez powodu. To bardzo ważna kwestia dla każdej strony internetowej, a szczególnie sklepów e-commerce. Zależnie od tego, w jaki sposób zaprezentujesz się w wyszukiwarce, możesz pozyskać klienta lub nie. Odpowiednio przygotowane znaczniki title oraz meta description mogą wpłynąć pozytywnie na CTR, czyli współczynnik klikalności. Skoro więcej osób odwiedzi Twoją witrynę, to kto wie, może zyskasz szerokie grono nowych klientów i pozytywną zmianę odczuje również konwersja?

Jak dodawać meta tagi?

Meta tagi można dodawać na różne sposoby. Część osób zmienia je w kodzie, co jest czasochłonne i niełatwe. Warto zautomatyzować ten proces. Jest to łatwe w przypadku popularnych systemów do zarządzania stronami internetowymi. Najczęściej wystarczy posiadać wtyczkę, która pozwala na dodawanie tagów przy każdej podstronie, czy też wpisie na blogu. W przypadku WordPress możesz skorzystać z YoastSEO, albo też All in One SEO. Każdy z systemów do zarządzania stroną internetową posiada własna wtyczkę, czy też metody na to, aby meta tagi były łatwiejsze do dodania.

Czy meta tagi działają?

Chcesz sprawdzić działanie zmienionych meta tagów? Czy efekt jest widoczny? Wystarczy w przypadku tytułu spojrzeć na nazwę karty, w której będzie otwarta podstrona ze zmienionymi meta tagami. Sprawdzenie opisu wymaga zobaczenia źródła strony i kodu html, który się tam znajduje. Istnieją jednak znacznie łatwiejsze sposoby, jak na przykład wykorzystanie wtyczki SEO do przeglądarek. Wśród polecanych przez nas dla przeglądarki Chrome jest SEO meta in 1 click. To narzędzie nie tylko pokaże  Tobie tytuł i opis danej strony (wraz z informacją czy meta nie są za długie/za krótkie), to jest w stanie wyświetlić inne przydatne w pozycjonowaniu informacje o stronie. Znaczniki meta w pozycjonowaniu pełnią niezwykle ważną rolę.

Krystian Fijał

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 3,2 / 5. Liczba głosów: 10

Brak głosów - oceń jako pierwszy!