Wiele osób twierdzi, że najpopularniejsza wyszukiwarka świata (Google) nie ma rywala i Safari, Bing, ani Yahoo jej nigdy nie dorównają. Eksperci Semcore mają na ten temat odmienne zdanie, a swoją postawę uzasadniają różnymi innowacjami, które zaszły po rebrandingu wykonanym przez firmę Microsoft w kierunku rozwoju już i tak znanej wyszukiwarki. Zatem, co to jest Bing i dlaczego warto korzystać z tego rozwiązania? Podpowiadamy!
Co to jest Bing?
Microsoft Bing (przed rebrandingiem – Bing) to jedna z bardziej popularnych wyszukiwarek na świecie. Jej bezpośrednim konkurentem nie jest Google, a chińskie Baidu (rozwiązania te idą ramię w ramię według udziałów na światowym rynku). Warto również wspomnieć, iż wyszukiwarka Bing cieszy się dużą popularnością w USA, jednak światowe rankingi pokazują, że własność Microsoftu wciąż pozostaje daleko w tyle za gigantem z Mont Blanc.
Rebranding Bing na Microsoft Bing – co się zmieniło?
Oprócz zmiany nazwy oraz niektórych funkcjonalności Microsoft postanowił dodatkowo edytować identyfikację wizualną wyszukiwarki, nadając jej bardziej błękitną barwę nawiązującą do kolorystyki znanej wszystkim przeglądarki Microsoft Edge. Osobiście wywnioskowaliśmy, że właściciele Microsoftu chcą zunifikować swoje usługi łącząc wyszukiwarkę Bing z usługami pakietu Microsoft 365.
Na dowód powyższego stwierdzenia, przytaczamy fakt, iż nowy logotyp nie widnieje na stronie głównej wyszukiwarki, bowiem został on zastąpiony symbolem usług Microsoft 365.
Dostarczanie informacji w szybki i intuicyjny sposób
Nowe funkcjonalności Bing są bardzo praktyczne. Dzięki gruntownej aktualizacji użytkownicy mogą w szybki i intuicyjny sposób pozyskiwać najważniejsze informacje. Odbywa się to w formie tekstowej lub przejrzystej infografiki wyświetlanej z prawej strony okna przeglądarki. Dzięki temu możemy otrzymać skrupulatne dane m.in. w tematyce Układu Słonecznego, zwierząt czy egzotycznych krajów świata.
Pozyskiwanie najważniejszych informacji bez konieczności odwiedzania danej witryny
Microsoft Bing wychodzi naprzeciw oczekiwaniom internautów i umożliwia pozyskiwanie najważniejszych informacji bez konieczności odwiedzania danej witryny. Działa to podobnie jak FAQ w Google. Według ekspertów Semcore funkcjonalność tę warto zastosować w przypadku wyszukiwania przepisów kulinarnych – wyświetlą nam się wówczas informacje o liczbie porcji, makroskładnikach i czasie przygotowania.
Integracja wyników wyszukiwania na temat lokalizacji z podręczną mapą świata
Opcja ceniona szczególnie przez podróżników. Została dodana wraz z gruntowną aktualizacją w 2020 r. i szybko stała się bardzo popularna. Pozwala przeglądać najatrakcyjniejsze turystyczne cele podróży w poszczególnych krajach lub miastach przy jednoczesnym zachowaniu podglądu na mapę ukazującą ich położenie.
Reklama w wyszukiwarce Microsoft Bing – czy to się opłaca?
Sieć reklamowa Bing Ads (alternatywa Google Ads) cechuje się szeregiem zalet sprawiających, że niektóre firmy mogą całkowicie zrezygnować z tzw. Google’owskich adsów na rzecz rozwiązań oferowanych przez Microsoft Bing. Poniżej przedstawiamy wady i zalety reklamy w wyszukiwarce od amerykańskiego przedsiębiorstwa informatycznego.
Bing Ads – wady i zalety
- mniejsza konkurencja i niższe CPC niż oferuje system Google Ads;
- bardziej szczegółowa kontrola na poziomie kampanii i grupy reklam (możliwość przypisania poszczególnych kampanii do konkretnych stref czasowych);
- lepsza przejrzystość i kontrola nad kierowaniem do partnerów wyszukiwarki;
- możliwość kontroli danych demograficznych wyszukiwania (twórca kampanii decyduje, jakie grupy demograficzne widzą wybrane reklamy w wyszukiwarce);
- użytkownicy korzystający z Google nie zobaczą reklam Bing Ads, co w niektórych branżach pozbawia właściciela znacznej części dochodów i może to spowodować niski zwrot z inwestycji.
Zdaniem ekspertów Semcore wyszukiwarka Microsoft Bing jest bardzo funkcjonalna, przejrzysta i mocno rozwinięta pod względem możliwości marketingowych dla firm (np. wcześniej wspomniane Bing Ads).
Jakie są podstawowe funkcje wyszukiwarki Bing?
- funkcje interfejsu (codziennie zmieniające się tło, sublinki, boczny panel nawigacyjny oraz grupowanie wyników na podstawie zawartości);
- opcje multimedialne (wyszukiwarka wideo bezpośrednio w SERP-ach oraz wyszukiwarka obrazów z ciągłym ładowaniem dalszych wyników wyszukiwania).
- szybkie odpowiedzi (na niektóre zapytania Bing odpowiada natychmiastowo, nie zmuszając do wejścia na daną domenę).
Praktycznym dodatkiem do Microsoft Bing są również informacje lokalne. Dla przykładu – wpisanie w wyszukiwarkę nazwy filmu spowoduje wyświetlenie listy lokalnych kin, które obecnie mają w repertuarze poszukiwaną projekcję.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na najczęstsze pytania, które pojawiają się w sieci na temat wyszukiwarki Microsoft Bing.
#1 Czy Microsoft Bing oferuje alternatywę Google Maps lub Google Translate?
Alternatywą Google Maps i Google Translate oferowaną przez firmę Microsoft jest Bing Maps oraz Bing Translate.
#2 Czy rozszerzenie Bing istnieje dla jakiejkolwiek przeglądarki (np. Chrome, Firefox, Safari lub Opera)?
Aktualnie rozszerzenie Bing jest dostępne tylko i wyłącznie do Firefox i dodaje sugestie do pola wyszukiwania w przeglądarce.