A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś

Czym jest RLSA (Remarketing List for Search Ads)?

Remarketing to subtelna forma reklamy, ciesząca się ogromną popularnością (tuż obok SEO) wśród przedsiębiorców e-commerce. Przygotowanie odpowiedniej strategii pozwoli zwiększyć konwersję oraz przychody, a przy sprzyjających warunkach, umożliwia pozyskanie nowego klienta, który pozostanie z konkretną marką na stałe. Co to RLSA i jaką rolę odgrywa w remarketingu?

Czym jest RLSA? – Definicja

Odpowiadając na pytanie co to RLSA, warto rozwinąć ten skrót – Remarketing List for Search Ads. W języku polskim korzysta się z określenia listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce. Ich wykorzystanie jest bardzo szerokie, natomiast najczęściej tego typu strategię wdrażają sklepy internetowe, których bezpośrednim celem jest generowanie sprzedaży online. Jeżeli prowadzisz e-commerce i regularnie analizujesz sytuację poprzez Google Analytics lub inne dowolne narzędzia, z pewnością wiesz, że zwykle konwersja wynosi zaledwie kilka procent. Co to RLSA w praktyce? Przy odpowiednim wykorzystaniu list remarketingowych możesz wpłynąć na poziom konwersji, ale o tym dowiesz się za moment.

Warto wiedzieć, jak wykorzystać Google Ads RLSA. Najpierw dodaj do swojej witryny specjalny tag marketingowy, który będzie „oznaczać” użytkowników odwiedzających Twoją stronę. Aby przygotować swoją pierwszą listę remarketingową, musisz zalogować się na konto AdWords. Następnie przygotujesz zestawienie odbiorców, przechodząc do sekcji Zasoby wspólne oraz Zarządzanie odbiorcami. To właśnie tam konfigurujesz filtry.

Zobacz:  NPS

Remarketing List for Search Ads

Google Ads RLSA i poprawa konwersji

Zastosowanie Google Ads RLSA może pozytywnie wpłynąć na konwersję. Najpopularniejszą formą remarketingu jest zwiększanie stawek reklam dla odbiorców, którzy odwiedzili sklep, ale nie dokonali zakupu. Wówczas przez pewien czas takim osobom będą wyświetlać się materiały związane bezpośrednio z Twoją ofertą, co zwiększa szansę na kliknięcie oraz skorzystanie z oferty.

Jeżeli często robisz zakupy online, co to RLSA nie powinno być dla Ciebie żadną niespodzianką. Wiele sklepów internetowych korzysta z remarketingu i z pewnością nierzadko Ty również, jako użytkownik, znajdowałeś się na takiej liście jakiegoś e-commerce. Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz szukałeś butów, perfum, czy innych przedmiotów. Zamiast od razu dokonać zakupu, myślałeś i zastanawiałeś się nad tym, jaki konkretnie produkt będzie lepszy. Niewykluczone, że w tym czasie natrafiłeś na wiele reklam związanych właśnie z tymi przedmiotami. Tak działa odpowiednio skonfigurowany remarketing Google Ads RLSA.

Listy remarketingowe mogą być łączone z dynamicznymi reklamami oraz kampaniami produktowymi. Warto przypomnieć, że stosowanie RLSA daje wiele możliwości. Z panelu administracyjnego możesz przygotować listę wykluczeń, aby wybrać, którzy użytkownicy nie powinni oglądać Twoich reklam. Najczęściej tę opcję stosuje się dla klientów. Jeżeli ktoś skorzystał z oferty sklepu, prawdopodobnie zbyt szybko nie zrobi tego ponownie, ponieważ użytkownik kupił już to, czego szukał.

Google Ads RLSA sprawdza się także w remarketingu dla osób które:

  • Dodały produkt do koszyka i go nie kupiły
  • Odwiedziły Twój sklep w ostatnich dniach, ale nie wykonały zakupu
  • Odwiedziły Twój sklep w ostatnich dniach i dokonały zakupu
  • Odwiedziły sklep kilka razy, bez dokonania zakupu
  • Spędziły konkretny czas na stronie, ale bez dokonania zakupu
  • Odwiedziły zakładkę kontaktową, ale nie wypełniły formularza
  • Wykonały konkretne, inne, niewymienione działanie na stronie (np. zapis na newsletter)
Zobacz:  Reklama natywna

Remarketing List for Search Ads

Zalety stosowania Google Ads RLSA

Listy marketingowe możesz personalizować w taki sposób, aby konkretne reklamy ukazywały się poszczególnym odbiorcom. To bardzo ważne, jeżeli chcesz zachęcić użytkownika do zakupu. Jeżeli konkretna osoba przeglądała buty w sklepie odzieżowym, raczej średnim pomysłem będzie wyświetlanie reklam remarketingowych z czapkami lub swetrami. Jeżeli poprawnie przygotujesz remarketing, zobaczysz jak konwersja będzie regularnie wzrastać.

Wykorzystując tę formę reklamy online, możesz spróbować swoich sił w cross-sellingu, o ile jeszcze tego nie robisz. Co kryje się za tym określeniem? To oferowanie klientom dodatkowych produktów uzupełniających. Prosty przykład: użytkownik kupił wiatrówkę (broń bez zezwolenia) – nic mu po niej, bez odpowiedniej amunicji. Choć przykład jest dość nietypowy, świetnie obrazuje, w jaki sposób działa cross-selling. Tworząc odpowiednio skonfigurowaną listę remarketingową, możesz uświadomić odbiorcę, że w Twojej ofercie znajduje się amunicja, lunety i inne akcesoria uzupełniające nabyty przedmiot. Rozwiązanie bardzo prosta, a zarazem niezwykle skuteczne.

Wdrażając strategię remarketingową, warto przygotować listy dedykowane dla stałych lub jednorazowych klientów. Takim osobom możesz wyświetlać reklamy przez długi czas po zakupie, ale najlepiej takie, które informować będą o promocjach. Wówczas zachęcisz internautów do dokonania kolejnego zakupu, ale tym razem po naprawdę atrakcyjnej cenie. Twórz różne warianty RLSA, testuj i analizuj wyniki, a zobaczysz, że to nie tylko skuteczne, ale i ciekawe rozwiązanie, prowadzące do zwiększenia konwersji. Jeśli szukasz agencji pozycjonerskiej, która zajmuje się również reklamami Google Ads, to odezwij się do nas!

Zobacz:  Digitalizacja

Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron

Krystian Fijał

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!