Co to jest snippet?
Na skróty
Tajemniczy snippet, co to jest i dlaczego jest ważny? Snippet to fragment wyszukiwania, czyli wygenerowany fragment treści ze strony internetowej, który jest prezentowany w wynikach wyszukiwania, pobrany z wyszukiwanego hasła i posortowany na podstawie przechowywanych metadanych.
Co to snippet?
Jedną z ważniejszych odpowiedzi na pytanie, co to snippet jest to pojedynczy wynik wyszukiwania w zestawie wyników wyszukiwania i zazwyczaj składa się z tytułu, adresu URL i opisu strony. Treść fragmentu odpowiada częściom wyszukiwanego hasła, a Twoje słowo kluczowe zostanie podświetlone w opisie fragmentu. Wyszukiwarki często wykorzystują fragmenty treści do wypełnienia części, które składają się na snippet. W większości przypadków wyszukiwarki określają dla Ciebie najlepszy możliwy fragment, ale możesz spróbować to zmienić, dodając metaopis do swojej strony. W tym poście zagłębimy się w to, czym jest snippet i jak uczynić go jeszcze atrakcyjniejszym dla odbiorcy.
Rich snippet, regular snippet i featured snippet – czym się różnią?
Snippety, czyli wyniki wyszukiwania można podzielić na „regularne”, „bogate” i „polecane”. Te pierwsze to klasyczny link do strony z umieszczonym pod nim opisem. Jest to statyczna forma snippetu, ale można znaleźć wiele odmian. Wyszukiwarki uwielbiają eksperymentować z różnymi sposobami wyróżniania konkretnych wyników na stronach wyników wyszukiwania. Od jakiegoś czasu widzimy, że wyniki z elementami rozszerzonymi pojawiają się w różnych formach. Fragmenty rozszerzone (rich snippet) to zwykłe fragmenty zawierające dodatkowe informacje, takie jak szczegóły produktu, dostępność, recenzje i wiele innych. Zazwyczaj są to szczegółowe opisy konkretnego produktu, ale są też podobne wyniki dotyczące przepisów, recenzji, filmów, wydarzeń, kursów i wielu innych. W przypadku niektórych typów wyników z elementami rozszerzonymi konieczne jest dodanie uporządkowanych danych. Innym rodzajem wyniku wyszukiwania jest featured snippet. Jest to nowy rodzaj wyników, który pojawia się na górze stron wyników wyszukiwania, nawet przed pierwszym bezpłatnym wynikiem wyszukiwania — można powiedzieć na pozycji 0. Treść tych polecanych fragmentów pochodzi ze stron, które najlepiej odpowiadają na to konkretne pytanie w swojej treści. Jeśli chcesz się tam znaleźć, musisz mieć idealną treść.
Google snippet – jak go uatrakcyjnić?
Techniki używane do optymalizacji snippetów różnią się w zależności od typu fragmentu, który próbujesz zoptymalizować. Jest jednak kilka sposobów, aby Twój Google snippet był bardziej atrakcyjny.
Optymalizacja standardowych snippetów
Optymalizacja standardowych wyników wyszukiwania jest dość prosta. Spraw, aby Twój tag tytułu był unikalny i zawierał około 55 znaków. Upewnij się, że opis meta dokładnie reprezentuje Twoją witrynę, i jest zoptymalizowany za pomocą słów kluczowych, bez upychania słów kluczowych i posiadający maksymalnie 160 znaków. Utwórz adres URL, który jest zarówno czytelny, jak i dzielony, bez wielkich liter i dołącz docelowe słowo kluczowe.
Optymalizacja rich snippets
Wyniki rozszerzone są pobierane ze znaczników strukturalnych w kodzie HTML strony. Istnieje kilka różnych typów rich snippets, z których muszą wybierać witryny. Niektóre z akceptowanych typów danych obejmują:
- Produkty
- Opinie
- Szczegóły wydarzenia
- Przepisy
- Ceny
Optymalizacja treści, aby pojawiała się jako polecany fragment
Wyświetlenie treści jako fragmentu polecanego nie jest łatwe. Zasadniczo musisz być najlepszym z najlepszych, ale jest coś, co możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse. Pomocne będą tu doskonałe badania słów kluczowych, a także badania fraz wyszukiwania, aby dowiedzieć się, jakie pytania są regularnie zadawane. Pamiętaj też, że kluczem do tego, by pojawiać się jako polecany fragment, jest udzielenie wyczerpującej, ale zwięzłej i łatwo przyswajalnej odpowiedzi. Trzymaj się faktów i wykorzystuj obrazy, aby uzyskać dodatkową przewagę w pozycjonowaniu.