A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Marketing relacji

Marketing relacji - na czym polega?

Prowadzenie skutecznego marketingu w dzisiejszych czasach jest prawdopodobnie najlepszym sposobem na przyciągnięcie do naszej firmy jak największej liczby potencjalnych klientów. Należy jednak podkreślić, że wszelkie działania reklamowe muszą być podejmowane w sposób umiejętny, aby forma promocji była jak najbardziej przyjazna. Dobrym rozwiązaniem może okazać się marketing relacji. Czym on jest?

Marketing relacji – definicja

Marketing relacji to działania reklamowe i promocyjne ukierunkowane na budowanie relacji z odbiorcą. W ten sposób marka nawiązuje więź z potencjalnym klientem i zachęca do zakupu usług bądź produktów.

Idąc za zdrowym rozsądkiem, nazwa marketing relacji wskazuje, że w tym podejściu najważniejszy jest kontakt, jaki jesteśmy w stanie nawiązać z konsumentem. Obustronna komunikacja, mówiąc ogólnie, jest podstawą marketingu relacji – firmy w pewien sposób starają się włączać konsumentów do procesów powstawania produktów oraz ich dystrybucji. Co można w ten sposób osiągnąć? Dzięki takim działaniom towary i usługi przez nas oferowane stają się bardziej spersonalizowane, ale i również dostosowane do potrzeb wszystkich naszych klientów.

W jaki sposób możemy prowadzić dwukierunkową komunikację z klientem? Odpowiedź na to pytanie jest niezwykle prosta, ponieważ wystarczy założyć profile na mediach społecznościowych. Za ich pośrednictwem możemy tworzyć angażujące treści, które będą miały na celu zainteresować odbiorców przygotowaną przez nas ofertą, ale i również budowanie pozytywnego wizerunku całej działalności. Nieopisaną zaletą mediów społecznościowych jest to, że użytkownicy mogą pozostawiać swoje opinie oraz sugestie. Jeżeli będziemy kierować się tym feedbackiem, możemy wdrożyć poszczególne zalecenia do naszej firmy, dzięki czemu będziemy lepiej spełniać potrzeby naszych klientów, co powinno być naszym najważniejszym celem.

Zobacz:  Partnerzy Google

marketing relacji

Przeczytaj także: SXO Semcore oraz SEO

Indywidualne podejście do klienta

Kluczową umiejętnością w marketingu relacji jest profilowanie, a co za tym idzie indywidualne podejście do klienta. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że takie wyzwanie może być wyjątkowo trudne do zrealizowania, jednak jeżeli nam się uda, to korzyści będą niewymierne. Poprzez zbieranie podstawowych informacji o naszych konsumentach, będziemy mogli tworzyć dokładne bazy danych, które będą doskonałym narzędziem podczas projektowania kolejnej kampanii reklamowej! Pamiętajmy, że przekaz będzie cechował się największą skutecznością, jeżeli będzie on skierowany w sposób indywidualny.

W jaki sposób możemy pozyskiwać informacje o naszych klientach? Będziemy w głównej mierze polegać na technologii informacyjnej, która cały czas zaskakuje coraz to nowszymi narzędziami. Doskonałym przykładem będzie oprogramowanie typu Customer Relations Management, czyli CRM.

Marketing relacji przykłady

Jeżeli zdecydujemy się na wdrożenie marketingu relacji, to na pewno chcielibyśmy uzyskać informacje na temat przykładowych obszarów tego rodzaju działania. Wbrew pozorom marketing relacji może dotykać wielu obszarów jednocześnie! Poniżej przedstawimy podstawowe kategorie:

  • Doskonałą propozycją są newslettery, w których możemy nawiązać do wcześniejszych zakupów wykonanych przez klienta, w celu przygotowania atrakcyjnej oferty, która mogłaby zainteresować,
  • Niezwykle ważne jest umiejętne tworzenie contentu. W zależności od tego jak piszemy teksty, możemy być odbierani na całkowicie różne sposoby,
  • Jak już zostało wspomniane wyżej, doskonałym przykładem marketingu relacji będą social media, z których korzystamy na co dzień. Dzięki nim możemy niezwykle szybko zareagować na problemy naszych konsumentów, co jest nieocenionym wręcz atutem! Dodatkowo dzięki social media jesteśmy w stanie stworzyć przyjazny wizerunek firmy, co przyczyni się do budowania zaufania wśród konsumentów.
Zobacz:  On-page SEO

Marketing relacji czy warto?

Czy marketing partnerski jest opłacalny? Osobiście uważamy, że jak najbardziej! Suche, wolne od emocji podejście do działań promocyjnych może okazać się wyjątkowo niekorzystne, ponieważ w dzisiejszych czasach kontakt z klientami jest wręcz kluczowy! Zadbaj o budowę przyjaznego wizerunku swojej firmy w prosty oraz przyjemny sposób.

Maja Filipiak

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!