Semcore Słownik Uszkodzone linki

Czym są uszkodzone linki?

Linki uszkodzone (ang. broken links) to hiperłącza, które nie działają i przenoszą użytkowników do nieistniejących stron. Uszkodzone linki zwykle sprawiają, że internauci są niezadowoleni, ponieważ nie mogą wejść na daną stronę, a tym samym sprawdzić oferty sklepu lub zapoznać się z informacjami na dany temat. 

Wpływ uszkodzonych linków na wrażenia internautów

Uszkodzone linki nazywane są czasami także martwymi linkami. Dobrym porównaniem obrazującym je będą ślepe uliczki. Korzystając z sieci łatwo i szybko cofniemy się z nich przyciskiem „wstecz”, który posiada każda przeglądarka. W tej kwestii nie stanowią one żadnej przeszkody, gdyż od razu wrócimy na poprzednią stronę. Broken links najczęściej prowadzą użytkowników do: podstron usuniętych; domen, które nie są już utrzymywane; stron, których adres URL został zmieniony; wygasłych domen. Jednym z powodów problemów są też błędy w kodach, gdy hiperłącze jest niewłaściwie zapisane. Innymi słowy niedziałające linki prowadzą nas pod adres, gdzie nie znajduje się poprawnie działająca strona. Może wówczas wyskakiwać błąd 404, lub inny z błędów HTTP.

Te komunikaty ukazujące się w witrynie negatywnie wpływają na tzw. user experience, czyli całość doświadczeń jakich doznaje użytkownik, podczas korzystania z serwisu czy urządzenia. Niezadowolona osoba może opuścić stronę, a przecież wszystkim przedsiębiorcom zależy, by była ona często odwiedzana i przeglądana. Zepsute odnośniki powodują zawód i wrażenie, iż strona jest nieaktualna. Z tego powodu tak ważne jest, by okresowo przeglądać i aktualizować swoją domenę z wykrywaniem i naprawą broken links. Każdy dąży do tego, by jego witryna znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, aby trafiać do jak największej ilości klientów i odbiorców. Uszkodzone linki mogą niestety obniżyć pozycję strony w wynikach wyszukiwania, a tym samym zmniejszyć jej popularność. 

Zobacz:  Indeksowanie

uszkodzone linki

Uszkodzone linki a user experience

Obecnie user experience, czyli doświadczenia użytkownika z korzystania z danej strony internetowej lub aplikacji, jest jednym z najważniejszych aspektów optymalizacji stron internetowych. Właśnie dlatego tak ważne jest poszukiwanie uszkodzonych linków, a następnie ich naprawianie. W końcu żaden użytkownik nie chce wejść na witrynę internetową, na której nie działają poszczególne podstrony. Uszkodzone linki bardzo negatywnie wpływają na user experience i mogą sprawić, że dana osoba w ogóle nie wróci już na konkretną stronę, ponieważ się do niej zniechęci. Dobrym rozwiązaniem jest regularne analizowanie swojej witryny i sprawdzanie, czy nie ma na niej uszkodzonych linków. W ten sposób można znaleźć takie podstrony szybciej niż zrobi to użytkownik. 

Naprawianie uszkodzonych linków

Martwy, niedziałający link może dotyczyć URL w obrębie naszej strony- tzw. wewnętrzny, czy też odsyłać do innego serwisu- tzw. zewnętrzny. Istotna jest stała ogólna poprawa jakości swojej strony, bez względu na to, czy jest to sklep internetowy, platforma e-handlu, serwis informacyjny czy blog. Posiadanie broken links nie pozwala robotom Google podążać za odnośnikiem, wzrasta także współczynnik odrzuceń, a to może wpłynąć negatywnie na pozycjonowanie. W celu utrzymania pozycji w rankingu warto stale dbać o niezakłócony dostęp do przydatnych treści. Podczas posiadania niewielkiej strony możliwe jest samodzielne, ręczne zweryfikowanie odnośników. Po prostu klikając w nie i upewniając się, że przenoszą nas na istniejące witryny.

W przypadku, kiedy nasza domena jest bardziej rozbudowana, lub prowadzimy na niej poddomenę blogową z wieloma poleceniami i odnośnikami, jest to niestety skomplikowane. Nieaktywne linki zastępuje się działającymi lub znajduje zamienniki treści, które one zawierały. Kiedy to nie jest możliwe, usuwa się je, lub ostatecznie zostawia adnotację, że strona nie jest aktywna. Naprawianie uszkodzonych linków jest możliwe na przykład dzięki bezpłatnym wtyczkom. Kolejna metoda to wykorzystanie dostępnych w sieci kompleksowych, darmowych narzędzi i usług on-line wykorzystywanych w SEO.  

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!