A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś

Co to jest CPV (Cost Per View)?

CPV, czyli skrót od Cost Per View to koszt za wyświetlenia reklamy. Ze skrótem tym spotkasz się między innymi w kampaniach Google Ads, gdzie naliczany jest koszt za obejrzenie materiału. Czym dokładnie jest CPV, co warto o nim wiedzieć?

Co to jest CPV? Definicja

CPV to Cost Per View czyli koszt obejrzenia. To metoda naliczania opłat za reklamy na podstawie liczby wyświetleń lub interakcji stosowana w marketingu oraz reklamie.

Z CPV spotkasz się przede wszystkim w kampaniach wideo, gdzie płaci się za wyświetlenie reklamy. W kampaniach wideo Google, każde obejrzenie rejestrowane jest w momencie, kiedy odbiorca zobaczy 30 sekund reklamy. Jeżeli reklama jest krótsza, to po obejrzeniu całości. Rejestrowana jest też każda interakcja widza z reklamą. Ustawiając reklamę musisz określić maksymalną stawkę CPV. Informujesz w ten sposób Google, ile maksymalnie jesteś w stanie zapłacić za obejrzenie reklamy. CPV to jeden z głównych wskaźników jakie spotkasz w kampaniach marketingowych. Podobnie jak CPC, CPA, czy też CPM służą do tego, aby określić koszty kampanii reklamowej w Internecie. CPV spotkasz przede wszystkim w kampaniach reklamowych prowadzonych na YouTube. Cost Per View odnosi się w końcu do wyświetleń materiału wideo.

Cost Per View – jak to działa?

Planując reklamy wideo na YouTube musisz wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Jednym z najważniejszych będzie oczywiście naliczanie płatności. Optymalne zaplanowanie reklamy wymaga szczegółowych ustaleń w zakresie budżetu – tego ile możemy wydać na reklamę. To będzie przekładać się bezpośrednio na uzyskane wyniki. CPV – Cost Per View pozwala na szczegółowe ustalenie maksymalnej stawki jaką jesteś w stanie zapłacić za jedno obejrzenie Twojej reklamy. W ten sposób możesz zoptymalizować swój budżet, który chcesz przeznaczyć na promocję. CPV odnosi się zwykle do reklam na YouTube bo to właśnie tam wyświetlane są odbiorcom wideo reklamy.

Zobacz:  Neuromarketing

cpv marketing

Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron oraz SEO

CPV i marketing

Marketing cyfrowy to dzisiaj najpopularniejsza forma promocji, ponieważ dzięki niemu dotrzeć można do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Pojęcia CPV i marketing cyfrowy są ze sobą nierozerwalne, ponieważ to właśnie w internetowej promocji pojawia się wiele tego rodzaju wskaźników. W reklamie internetowej z całą pewnością spotkasz się ze wskaźnikiem CPC, czyli Cost Per Click. Dzięki niemu możesz mierzyć efektywność Twojej kampanii reklamowej w sieci. Wskaźnik ten pokazuje bowiem ile zapłacisz za kliknięcie użytkownika w daną reklamę – link, baner. Ten wskaźnik nie bierze jednak pod uwagę tego, czy dane kliknięcie zakończyło się na przykład zakupem produktu. Chcąc poznać koszt kliknięcia, które zakończy się konkretną akcją, jak chociażby zakupem, bądź też wypełnieniem formularza, musisz kontrolować wskaźnik CPA, czyli Cost Per Action.

Jak ustalić CPV?

Wysokość CPV wpływa na to, czy Twoja reklama wyświetli się widzom. To właśnie od maksymalnej stawiki zależy, czy Twoja reklama będzie wyświetlać się użytkownikom. Budżet na reklamę powinien być dobrze przemyślany, ponieważ ma on duży wpływ na efektywność kampanii. Im wyższa stawka Cost Per View, tym większa szansa na to, że Twoja reklama pojawi się na wyższej pozycji, aniżeli reklamy konkurencji. Żeby ustalić optymalny CPV należy wziąć pod uwagę prognozy zasięgu. Są one podawane w trakcie wybierania ustawień dla konkretnej kampanii. Budżet jest kluczowym elementem każdej kampanii marketingowej prowadzonej w Internecie. Aby Twoja promocja wideo zapewniała dobre wyniki, musisz dokładnie zaplanować jej budżet.

Zobacz:  Cross-selling

Cost Per View i inne wskaźniki – co warto wiedzieć

Każda reklama internetowa, zwłaszcza w Google i na Facebooku, to szereg rozmaitych wskaźników, dzięki którym możesz dowiedzieć się ile wydajesz na reklamę i czy osiąga ona zamierzony cel. Zarówno w przypadku Cost Per View, jak i wszystkich innych wskaźników warto wiedzieć jakich kosztów one dotyczą i co oznaczają. Bo tylko mając taką wiedzę możesz skutecznie uruchamiać kampanie, a później je optymalizować. Przed przystąpieniem do tworzenia kampanii reklamowych w sieci zapoznaj się więc z definicjami, poczytaj szerzej o tym jak dobrze zaplanować budżet, sprawdź na co warto kłaść szczególny nacisk. Będzie to pomocne w przygotowaniu efektywnej kampanii.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!