A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś

Czym są tagi?

W kontekście stron internetowych tagi są najczęściej kojarzone z WordPressem. Ten system CMS pozwala wygodnie je umieszczać – należy jednak wiedzieć, w jaki sposób je wykorzystywać, aby poruszanie się po stronie internetowej było wygodne dla użytkownika. Na dodatek wielu web developerów całkowicie ignoruje tagi, uważając je za niepotrzebne.

Co to są tagi – definicja

Co to tagi? Słowo to pochodzi od słowa „tags” z języka angielskiego, które tłumaczy się jako „etykieta”. W przypadku witryn internetowych, tagi wykorzystuje się do oznaczania innych elementów, na przykład stron wewnętrznych. Obecnie wielu web developerów uważa tego rodzaju etykiety za kompletnie zbędne – zamiast nich w serwisach umieszcza się podział na kategorie, które ułatwiają poruszanie się po witrynie wszystkim użytkownikom.

Nie wiesz, co to tagi w praktyce? Najczęściej taka etykieta składa się z jednego słowa, ewentualnie krótkich i zwięzłych haseł. Ich forma przypomina nieco frazy kluczowe wykorzystywane do SEO (pozycjonowanie stron internetowych). Dzięki nim użytkownicy mogą zapoznać się z podstronami, które dotyczą wskazanego hasła. Tagi wykorzystuje się więc do grupowania, na przykład artykułów na blogu. Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem stosują je w celu optymalizacji linkowania wewnętrznego, co może wpływać na widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Zobacz:  Targetowanie kontekstowe

Tagi – co to znaczy

Tagi oznaczają pewnego rodzaju etykiety na stronie internetowej. W języku angielskim spotkasz je jako termin „tags”. Jeżeli prowadzisz własną witrynę opartą na systemie WordPress, możesz zastanawiać się, ile takich tagów umieszczać pod każdym wpisem. W teorii nie ma żadnego ograniczenia. W praktyce jednak warto ograniczyć się do kilku takich tagów. Dzięki temu przypisywanie nowych artykułów do wcześniej utworzonych etykiet będzie po prostu znacznie prostsze.

Mówiąc o tym, co to tagi, należy wspomnieć, że po kliknięciu w taki element użytkownik przenosi się do strony, gdzie zebrane zostały wpisy oznaczone danym hasłem. Takie adresy URL nie powinny być indeksowane, szczególnie jeżeli domena posiada już kategorie. Z reguły tagi nie są również wyświetlane w menu. Pozwalają one doprecyzować kategorię i w pewnym stopniu ułatwiają odbiorcom poruszanie się po witrynie.

tagi

Jak zrobić tagi?

Skoro przedstawiono już, co to jest tag, warto wiedzieć, jak taka etykieta powinna być utworzona. Przede wszystkim nie musisz ich generować odpowiednio wcześniej. Dodanie tagu może odbywać się wraz z publikacją wpisu na stronie. Tagi powinny być krótkie i konkretne. Tego rodzaju hasła możesz poprzedzić znakiem hash, czyli „#”. Wówczas będą lepiej widoczne dla internautów. Zależnie od tego, z jakiego systemu CMS korzystasz, może być konieczne ręczne dodanie linku w postaci anchor textu, aby tag zaczął prawidłowo działać, przenosząc użytkownika na wskazany adres URL.

Zobacz:  Brand Awareness

Czym różnią się kategorie od tagów?

Kategorie są zaimplementowane w menu, można je również znaleźć dzięki breadcrumbs. Natomiast tagi nie są dostępne z poziomu samej nawigacji – najczęściej umieszcza się je bezpośrednio pod wpisem. W ten sposób stanowią one etykietę dla danej podstrony. Tagi swoją treścią opisują zawartość danego adresu URL. To wsparcie linkowania wewnętrznego oraz sposób na wygodne poruszanie się użytkowników w obrębie domeny.

Czy tagi i kategorie mogą być wykorzystywane jednocześnie? Oczywiście, że tak. Warto jednak dobrze zaplanować takie działanie. Przede wszystkim pamiętaj, aby adresy URL tagów oznaczyć poprzez “noindex” w następującej formie:

< meta name=”robots” content=”noindex,nofollow” >

Jak sprawdzić tagi?

Wiesz już, co to tag. Jak sprawdzić wprowadzone etykiety na stronie? W przypadku systemu WordPress jest to zabieg dość prosty. Należy zalogować się do panelu administracji, a następnie przejść do zakładki Wpisy, pod którą znajdują się Kategorie oraz Tagi. Wybierz element, który Cię interesuje. Wówczas otrzymasz dostęp do ich edycji – w tym aktualizowania, tworzenia oraz usuwania.

Co dają tagi?

Tagi odpowiadają za wsparcie poruszania się użytkownika po stronie. Przydają się szczególnie na stronach, gdzie publikowanych jest wiele wpisów, czego przykładem są różnego rodzaju blogi, głównie o tematyce kucharskiej i zdrowotnej. Dodatkowo implementacja takich etykiet wspiera SEO za sprawą linkowania wewnętrznego.

Krystian Fijał

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 4 / 5. Liczba głosów: 4

Brak głosów - oceń jako pierwszy!