A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś

Czym są tagi?

Tagi to “etykiety” przypisane do plików, poszczególnych wpisów czy postów oraz elementy struktury informacji, które umożliwiają szybką identyfikację powiązanych treści i budowanie semantycznych powiązań między nimi.

W dobie digital marketingu, tagi pełnią nieocenioną rolę. Odpowiednie wykorzystanie tagów może znacząco poprawić widoczność strony www w sieci oraz doświadczenia użytkowników. Co sprawia, że tagi są tak ważne? Dlaczego ich odpowiednie wdrożenie staje się fundamentem sukcesu w nowoczesnym zarządzaniu treściami? O tym kilka słów w poniższym artykule.

Co to są tagi – definicja

Tagi (ang. tags – etykiety) znaczniki lub słowa kluczowe do kategoryzacji, organizowania i opisywania treści w środowisku cyfrowym. Stosowanie tagów umożliwia przypisywanie konkretnych atrybutów lub tematów do plików, artykułów, postów czy innych zasobów, co ułatwia wyszukiwanie informacji oraz ich porządkowanie.

Co dają tagi?

Tagi często pełnią rolę metadanych (tagi meta), które wspierają algorytmy w analizie i prezentacji powiązanych treści. Mogą być stosowane zarówno w systemach zarządzania treścią (CMS), mediach społecznościowych, jak i w zaawansowanych rozwiązaniach z zakresu SEO. Umieszczone na Twojej stronie będą kluczowym elementem optymalizacji, prowadząc do polepszenia pozycji witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Tagi mogą być tworzone w formie nieustrukturyzowanej (wolne etykiety) lub zgodnie z ustalonymi schematami.

Zobacz:  Wirtualny Spacer Google

Jak powinna wyglądać strona tagu?

Podstrona tagu to kluczowy element na stronie internetowej – na przykład artykułów blogowych, portali informacyjnych czy sklepów e-commerce. Jej głównym celem jest zgrupowanie i zaprezentowanie treści powiązanych tematycznie za pomocą określonego tagu. Aby spełniała swoją rolę i jednocześnie była zoptymalizowana pod kątem SEO oraz user experience, warto uwzględnić kilka kluczowych elementów.

  • Nagłówek strony – powinien zawierać nazwę tagu w formie wyróżniającego się tytułu.

  • Opis tagu – krótki i atrakcyjny. Frazy używane do konstruowania tagów powinny konkretnie wskazywać, co znajduje się na stronie.

  • Lista powiązanych treści – dynamicznie generowany spis artykułów, produktów lub innych zasobów oznaczonych danym tagiem.

  • Filtrowanie i sortowanie – w przypadku dużej liczby treści warto umożliwić użytkownikom filtrowanie wyników.

  • Przyciski nawigacyjne – dobrą praktyką jest dodanie linków do innych powiązanych tagów, kategorii lub podstron z treściami o podobnej tematyce.

  • Meta tagi i dane strukturalne – odpowiednie znaczniki meta (meta title, meta description) wzbogacone o nazwę tagu dla lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.

  • Linkowanie wewnętrzne i CTA – linki prowadzące do artykułów o podobnej tematyce, polecane treści oraz wezwania do działania.

Musisz wiedzieć! Nieprzemyślane tworzenie tagów (kanibalizacja słów kluczowych, duplicate content, thin content) może wpłynąć na pozycję strony www w wynikach wyszukiwarki Google.

Tagi

Jak zrobić tagi?

Tagi powinny być krótkie i konkretne. Tego rodzaju hasła możesz poprzedzić znakiem hash, czyli „#”. Wówczas będą lepiej widoczne dla internautów. Zależnie od tego, z jakiego systemu CMS korzystasz, może być konieczne ręczne dodanie linku w postaci anchor textu, aby tag zaczął prawidłowo działać, przenosząc użytkownika na wskazany adres URL.

Zobacz:  Marketing relacji

Czym różnią się kategorie od tagów?

Kategorie są zaimplementowane w menu, można je również znaleźć dzięki breadcrumbs. Natomiast tagi nie są dostępne z poziomu samej nawigacji – najczęściej umieszcza się je bezpośrednio pod wpisem.

W ten sposób stanowią one etykietę dla danej podstrony. Tagi swoją treścią opisują zawartość danego adresu URL. To wsparcie linkowania wewnętrznego oraz sposób na wygodne poruszanie się użytkowników w obrębie domeny.

Czy tagi i kategorie mogą być wykorzystywane jednocześnie?

Kategorie oraz tagi możesz stosować jednocześnie. Warto jednak dobrze zaplanować takie działanie. Przede wszystkim pamiętaj, aby adresy URL tagów oznaczyć poprzez “noindex” w następującej formie:

< meta name=”robots” content=”noindex,nofollow” >

Jak sprawdzić tagi?

Z uwagi na dużą popularność systemu WordPress, przybliżymy, jak sprawdzić tagi właśnie na przykładzie tego CMS.

Należy zalogować się do panelu administracji, a następnie przejść do zakładki Wpisy, pod którą znajdują się Kategorie oraz Tagi.

Wybierz element, który Cię interesuje. Wówczas otrzymasz dostęp do ich edycji – w tym aktualizowania, tworzenia oraz usuwania.

Krystian Fijał

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 4 / 5. Liczba głosów: 5

Brak głosów - oceń jako pierwszy!