A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Backlink

Co to jest backlink?

Backlinki to odnośniki umieszczane na stronie internetowej, prowadzące do zewnętrznej witryny. Użytkownik klikający w takie hiperłącze przenosi się więc na inną domenę. Czy backlinki pełnią inne funkcje, poza nawigacją internautów? Jeżeli tak, to jaką konkretnie?

Co to jest backlink?– definicja

Co to jest backlink? Określenie to można rozumieć, jako „link zwrotny”. Takie odnośniki znajdują się na stronach internetowych i kierują do innych, czyli zewnętrznych domen. Wykorzystywanie hiperłączy w ten sposób pozwala wygodnie poruszać się użytkownikom po sieci. Stosowanie backlinków jest szczególnie powszechne podczas podawania źródeł przedstawionych informacji, co spotyka się między innymi na blogach.

Zastanawiasz się co to jest backlink w kontekście definicji tego słowa? Takie określenie stosuje się często od momentu, gdy rozwinęła się branża SEO (pozycjonowanie stron). Jeszcze kilkadziesiąt lat temu taki odnośnik był po prostu linkiem. Teraz celowo pozyskane hiperłącza bardzo często nazywa się celowo backlinkami, czyli linkami zwrotnymi, które kierują nie tylko adres URL, ale także moc domeny, aby wspomóc SEO.

Co to jest hiperłącze?

Co to jest hiperłącze? To synonim słowa link. Oznacza więc odnośnik, kierujący do strony internetowej. Hiperłącze może być wewnętrzne (kierować do adresu tej samej domeny) lub zewnętrzne (kierować do innej domeny). Słowo „link” pochodzi z języka angielskiego, choć wykorzystujemy je często w codziennych rozmowach. Natomiast określenie hiperłącze jest polskim odpowiednikiem tego sformułowania.

Zobacz:  Multilingual SEO

Jak pozyskiwać backlinki?

Wyjaśniono już, co to jest backlink. Pozyskiwanie takich odnośników odbywa się na wiele sposobów. Proces ten przynosi korzyści na dwóch przestrzeniach – to SEO oraz marketing. Aby pozyskać backlink, najpierw należy znaleźć stronę internetową, na której możliwe jest umieszczenie takiego odnośnika. Stosunkowo najprostszym rozwiązaniem jest komentowanie artykułów oraz udzielanie się na forach internetowych. Jeżeli hiperłącza nie zostaną usunięte przez administrację, pozostaną widoczne dla użytkowników. Dobrym sposobem jest również tworzenie artykułów gościnnych, w których umieszczone będą linki. W kontekście marketingowym backlinki pozwalają budować rozpoznawalność. Jeżeli odnośnik pojawi się na ruchliwej stronie, bardzo możliwe, że wzrośnie ruch referral.

backlink

Backlinki a SEO

Przed aktualizacją algorytmu Pingwin, backlinki były niezwykle ważną częścią pozycjonowania stron internetowych (SEO). Odnośniki umieszczane na stronach były traktowane przez wyszukiwarkę Google jako pewnego rodzaju „rekomendacja”. Im więcej hiperłączy kierowało do serwisu, tym ten był bardziej widoczny. Algorytm Pingwin zmienił jednak oblicze linkowania. Choć aktualnie backlinki ciągle są istotne dla SEO, poza nimi ważny jest również content publikowany w witrynie oraz jej optymalizacja. Co więcej, pozyskiwane odnośniki muszą być „naturalne”, co oznacza, że powinny pojawiać się na stronach powiązanych z tematyką linkowanej domeny. Na dodatek nagły przyrost zewnętrznych linków może być odebrany przez algorytm jako niewłaściwe i podejrzane zachowanie, co doprowadzi do kary (obniżenie pozycji lub usunięcie strony z wyników wyszukiwania Google).

Zobacz:  Wykluczające słowa kluczowe

Jak zdobyć linki przychodzące?

Jeżeli chcesz sprawdzić, jakie odnośniki kierują do Twojej strony, skorzystaj ze specjalistycznego narzędzia. Doskonałym przykładem jest Ahrefs oraz MajesticSEO. Oba oprogramowania monitorują zewnętrzne hiperłącza prowadzące do stron dostępnych w sieci. Liczbę linków sprawdzisz w zakładce „Backlinks”. Możesz również odwiedzić zewnętrzne adresy URL, na których umieszczono odnośniki. Do naturalnych, a zarazem wartościowych sposobów na link building zalicza się umieszczanie odnośników w tematycznych i merytorycznych artykułach publikowanych w obrębie serwisów branżowych.

Co daje backlink?

Backlinki wspierają SEO oraz działania marketingowe marki. W przypadku publikacji artykułów lub innych tym podobnych wpisów odnośniki pozwalają określić, która strona jest źródłem danej informacji. Pamiętaj, że przeglądając narzędzia takie jak Ahrefs, duży wzrost w zakładce „Backlinks” wcale nie musi oznaczać, że witryna będzie lepiej widoczna w Google. Odnośniki muszą być przede wszystkim wartościowe i naturalne.

Krystian Fijał

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!