A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Linki redakcyjne

Linki redakcyjne – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?

Proces tworzenia profilu linkowego to szereg żmudnych działań, które polegają na uzyskaniu odpowiedniej liczby odnośników do Twojej strony internetowej. Link-building realizuje się, aby poprawić parametry SEO i wiarygodność witryny wśród użytkowników. Bardzo dobrze na te parametry wpływają tzw. linki redakcyjne. Co warto o nich wiedzieć? 

Linki redakcyjne

Zdj 1. Link redakcyjny może pojawić się, gdy ktoś nas zacytuje na swojej stronie www. Konieczna jest do tego dobra treść

Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/praca-w-zespole-napisa%C4%87-autor-5238395/

Linki redakcyjne (podobnie jak inne linki zwrotne) kierują do domeny podanej w adresie URL hiperłącza. Wpływają korzystnie na pozycjonowanie stron. Generują ruch, poprawiają pozycję w wyszukiwarce internetowej i są elementem składowym profilu linkowego. Różnica w stosunku do wielu innych linków, które umieszczane są na zewnętrznych stronach jest taka, że najczęściej linki redakcyjne pojawiają się na zewnętrznych stronach dobrowolnie, bez tzw. wymiany lub konieczności płacenia.

Czym są linki redakcyjne?

To właśnie odróżnia linki redakcyjne od wielu innych backlinków, które składają się na profil linkowy strony internetowej. Link redakcyjny powstaje, kiedy użytkownicy lub właściciele stron dobrowolnie linkują do określonej strony internetowej w treści swojego bloga, serwisu, sklepu internetowego lub w innego rodzaju witrynie.

Dlaczego właściciele zewnętrznych stron dobrowolnie umieszczają linki redakcyjne? Ponieważ uznają, że wartość treści dostępnej na linkowanej stronie jest bardzo wysoka i warto umieścić źródło. Najczęściej linki redakcyjne występują organicznie. Ludzie cenią sobie określone informacje, dzieląc się nimi poprzez udostępnianie linków bez konieczności pracy ze strony specjalistów od link-buildingu. Są jednak sposoby, które pozwalają na zwiększenie szans na pozyskanie linków redakcyjnych.

Jak pozyskiwać linki redakcyjne? Co na nie wpływa?

Linki redakcyjne mogą pojawiać się na zewnętrznych stronach praktycznie bez naszego zaangażowania, ale wdrożenie pewnych elementów sprawia, że szansa na ich umieszczenie znacząco wzrasta. W jaki sposób pozyskiwać linki redakcyjne?

  • Wysokiej jakości ekspercka treść – treść oparta o dane statystyczne, na faktach, wprowadzająca innowacje, pisana przez specjalistów z danej branży.
  • Aktywność w mediach społecznościowych i forach internetowych – im więcej jesteśmy obecni w sieci, tym większa szansa, że użytkownicy nas dostrzegą.
  • Promowanie witryny poprzez treści sponsorowane – warto inwestować w teksty sponsorowane, publikowane na dużych portalach. Te często cieszą się dużym zainteresowaniem, jeżeli są prawidłowo, atrakcyjnie napisane.
  • Publikowanie badań i infografik – to zwiększa atrakcyjność tekstu, a jednocześnie uwiarygadnia go i może poprawić współczynnik cytowania treści.
  • Tworzenie rankingów i tekstów porównawczych – ranking może sprawić, że strona najlepiej oceniana będzie się na niego powoływać, co zwiększy szansę na umieszczenie linku redakcyjnego do takiego tekstu.

Linki redakcyjne

Zdj 2. Linki mogą pojawić się np. w wersji mobilnej portalu internetowego

Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/%C5%82%C4%85cze-cz%C4%99%C5%9Bci-url-przegl%C4%85darka-5219567/ 

Czy linki redakcyjne mają znaczenie dla SEO?

Odpowiedź jest oczywista: linki redakcyjne w bardzo korzystny sposób wpływają na SEO, ponieważ są tym, co najbardziej cenią roboty indeksujące. Podwyższają wiarygodność strony i świadczą o eksperckości jej treści. Są najczęściej pozyskiwane organicznie i sprawiają, że algorytmy Google uznają stronę linkowaną za wiarygodne źródło informacji. To z kolei przekłada się na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarka chce po prostu polecać lepsze treści, aby użytkownicy byli zadowoleni.

Jednak nie tylko dlatego linki redakcyjnie pozytywnie przekładają się na pozycjonowanie. Mają one szeroki wpływ na SEO w sposób pośredni, wpływając na wybór użytkownika.

  • Link redakcyjny sprawia, że strona postrzegana jest jako bardziej ekspercka, godna zaufania.
  • Odnośnik umieszczony wirusowo zwiększa ruch na stronie i poprawia współczynnik konwersji.
  • Dzięki linkom redakcyjnym wzrasta współczynnik cytowania strony i poprawia się jej rating linkowy w wyszukiwarce internetowej.
  • Linki redakcyjne przekładają się na pozytywny wizerunek strony internetowej i marki, która nią zarządza.

Im większa regularność umieszczania linków redakcyjnych w przestrzeni sieciowej, tym wyższa pozycja w wyszukiwarce i lepszy odbiór wśród użytkowników. Warto o tym pamiętać!

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!