Czym jest optymalizacja konwersji?
Na skróty
Optymalizacja konwersji to działanie, które jest niezwykle istotne jeśli zależy Ci na osiąganiu przez Twoją witrynę konkretnych celów. Ważne jest to, aby strona była widoczna, osiąga się to poprzez skuteczne pozycjonowanie. Jednak bez optymalizacji konwersji będzie ona miała wyłącznie dużą liczbę wejść. Mały procent z osób, które odwiedzą Twoją stronę dokona zakupu i będzie spełniało warunki konwersji. Właśnie dlatego poza licznymi działaniami pozycjonerskimi ważne jest również pracowanie nad optymalizacją konwersji.
Optymalizacja konwersji – na czym polega?
Działania polegające na optymalizacji konwersji są inne dla różnych typów stron. Kierowanie się wyłącznie jednym schematem optymalizacyjnym dla każdego rodzaju witryny i wszystkich domen będzie skutkowało brakiem efektów. Da się w ten sposób poprawić statystyki dotyczące konwersji, ale o niewiele. Prawdziwe możliwości i świetne efekty pojawiają się wtedy, gdy do każdej witryny podchodzi się w sposób indywidualny i dopasowany do mnóstwa wyznaczników konkretnej marki. Właśnie w taki sposób działają specjaliści Semcore. To daje nam przewagę nad konkurencją. Nie wierzysz? Sprawdź samodzielnie! Skontaktuj się z nami i dowiedz się, w jaki sposób możemy poprawić wyniki Twojej konwersji!
Przeczytaj także: SXO oraz Audyt SEO
Najlepsze sposoby na optymalizację konwersji
Pierwszym krokiem jest ustalenie celów witryny, czyli tego co będzie mierzone jako współczynnik konwersji. Może to być newsletter, zakup, wypełnienie przez użytkowników formularza ze strony, ankieta i wiele wiele innych. Dopiero wtedy dobiera się najlepszy sposób optymalizacji konwersji. Nie można zapominać jednak o wielu czynnikach, które również są decydujące przy tym, jaka strategia optymalizacji konwersji zostanie zastosowana. Należą do nich między innymi: obecny współczynnik konwersji, ux strony, jej układ i strukturę, działalność firmy, jej wizerunek w sieci, liczbę wejść na witrynę, a także mnóstwo innych.
Proces optymalizacji konwersji ma wiele etapów. Profesjonalnie wykonany będzie przebiegał z wykorzystaniem najnowocześniejszych technik oraz narzędzi. Ważna jest także aktualna wiedza, ponieważ algorytmy Google zmieniają się co jakiś czas. Istotne są więc wymagania wyszukiwarki Google, ustalenie grupy docelowej i zbadania jej wymagań oraz potrzeb. Warto dodatkowo wykonać audyt SEO witryny, który uwidoczni elementy, które warto poprawić nie tylko w kontekście optymalizacji konwersji, ale również samego pozycjonowania. Dzięki braniu pod uwagę wszystkich tych kwestii można wpłynąć na współczynnik konwersji w taki sposób, aby stopniowo i ciągle wzrastał. Zdecydowanie warto zdecydować się również na działania z zakresu UX. To właśnie od doświadczeń użytkownika, który trafia na daną witrynę internetową, zależy w dużej mierze konwersja oraz to, czy będzie ona rosła.
Niekiedy kilka powtarzalnych, ale dopracowanych do danej witryny, działań na stronie sprawi, że konwersja szybko wzrośnie. Potrzebne jest ciągłe i wielomiesięczne dbanie o witrynę. Tylko wtedy, gdy strategia jest podzielone na etapy, które podlegają bieżącej weryfikacji, można wciąż na nią wpływać i doskonalić różne elementy witryny.
Kiedy efekty optymalizacji konwersji?
Wiele osób, które decydują się na działania dotyczące optymalizacji konwersji, chce mieć efekty “na już”. Nie jest to jednak takie proste. Wszelkie zmiany wprowadza się stopniowo, a więc wzrost konwersji będzie działał na takiej samej zasadzie. Ponadto, niekiedy należy poczekać, aż zmiany w witrynie się zaindeksują. To, kiedy pojawią się pierwsze efekty optymalizacji konwersji zależy od wielu czynników, dlatego też jest inne dla każdej witryny. Nie zawsze da się przewidzieć czas, w jakim zmiany i optymalizacja wpłyną na konwersję. Nie powinno to jednak trwać dłużej niż 6 miesięcy.
Optymalizacja konwersji krok po kroku
Na początku specjaliści dokonują audytu, podczas którego sprawdzają całą witrynę i analizują działania użytkowników, które mają być mierzone. To najważniejszy etap, który powinien być wykonany na samym początku. Później warto zweryfikować UX oraz wszystkie ścieżki, jakie czekają na konkretnego użytkownika przed wykonaniem działań określonych w konwersji. Specjaliści muszą więc zwracać uwagę na strukturę, przejrzystość, intuicyjność witryny internetowej. Po weryfikacji witryny pod wieloma względami, ustala się indywidualną strategię dla konkretnej strony www. Później stopniowo wprowadza się kolejne zmiany, rozpoczynając od tych krytycznych, czyli najważniejszych. Efekty zmian mierzy się co jakiś czas, weryfikuje i ustala kolejne działania.
Czy warto korzystać z optymalizacji konwersji?
Zdecydowanie tak, konwersja jest jedną z najważniejszych elementów statystycznych każdego sklepu internetowego. Duże zarobki i wiele zamówień to coś, o co walczy się nie tylko widocznością w wyszukiwarce Google, ale także optymalizacją konwersji. Właśnie dlatego warto inwestować w to, aby wciąż były osiągane kolejne cele danej witryny. Warto mieć na uwadze to, jak wiele elementów każdej witryny podlega weryfikacji i optymalizacji. Są to treści, ich umiejscowienie, kolory, układ menu, intuicyjność i sposoby dotarcia do konkretnych elementów strony, wygląd formularzy i ich złożoność oraz wiele więcej. Niekiedy kilka pierwszych miesięcy należy poświęcić na samo SEO, zanim zacznie się skupiać na konwersji. Trzeba bowiem ściągnąć na stronę odpowiedni ruch, który przerodzi się w konwersję. Bez pozycjonowania jest to niemożliwe. Jeśli chcesz, aby Twoja strona była efektywna, to koniecznie skorzystaj z pomocy profesjonalistów, którzy zajmą się optymalizacją konwersji Twojej witryny. Napisz do nas i umów się na rozmowę ze specjalistami.