Influencer

3 min czytania

Niewątpliwie jednym z głównych elementów marketingu są dziś media społecznościowe. Umożliwiają one bezpośrednią promocję produktów i kontakt z odbiorcami. Nie każda marka może opierać marketing w social media przez pryzmat własnych profili. Do działania potrzebni są influencerzy. W tekście odpowiemy na pytanie kto to jest influencer, a także w jaki sposób wykorzystać go w promowaniu marki i budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa.

Influencer

Zdj 1. Kim jest influencer i jaką rolę ma w marketingu?

Źródło: https://pixabay.com/illustrations/letters-typography-alphabet-words-5608645/

Influencerzy kojarzą się najczęściej z osobami, które mają swoje konta w mediach społecznościowych i publikują tam wpisy o zróżnicowanej tematyce. Nie zawsze jest jednak tak, że „celebryta społecznościowy” jest influencerem i odwrotnie. Influencer niekoniecznie musi być osobą powszechnie znaną. Wystarczy, że jest to ktoś ceniony w określonym kręgu odbiorców.

Influencer – co to znaczy?

Ko to jest influencer? To osoba, która zyskała popularność w przestrzeni medialnej (najczęściej w mediach społecznościowych, ale nie tylko), jest rozpoznawalna w określonym kręgu osób i może wpływać na decyzje zakupowe osób, które cenią zdanie danego influencera. Do grupy influencerów zaliczają się blogerzy, vlogerzy, użytkownicy TikToka, uczestnicy programów TV, piosenkarze, aktorzy itd.

Najczęściej influencer kojarzony jest z twórcą treści w mediach społecznościowych. Nic dziwnego. Ta grupa cieszy się dziś największą popularnością i bardzo mocno oddziałuje, szczególnie na decyzyjność młodszych odbiorców. Pamiętajmy, że (jak wspomnieliśmy już wcześniej) nie każdy twórca w sieci lub bloger jest influencerem. Aby spełniać kryteria tej funkcji należy mieć charyzmę i realny wpływ na innych, jednocześnie przedstawiając treści w ciekawy dla odbiorcy sposób.

Jaką tematyką zajmują się influencerzy? Przekrój jest szeroki

Influencerzy mogą zajmować się różnego rodzaju tematyką. Funkcjonują zarówno w branżach niszowych, jak i tak dużych i popularnych sektorach jak moda i uroda, motoryzacja, sztuka, sport itd.

To jednak nie wszystko. Jak już wskazaliśmy wyżej, influencer niekoniecznie musi tworzyć treści popularne dla ogółu. W praktyce osoba, która ma niekiedy 10 lub 20 tysięcy obserwujących w mediach społecznościowych będzie bardziej wartościowa pod kątem promocji marki, niż twórca posiadający 50 tysięcy tzw. followersów. Wynika to z charakterystyki danej branży.

Jeżeli influencer zajmuje się branżą metalową, technologiczną, działa wśród wąskiego, specjalistycznego grona odbiorców, może być bardzo atrakcyjny dla firm działających w tych branżach. Po prostu zapewnia dostęp do wielu odbiorców z konkretnymi upodobaniami. Można to wykorzystać inwestując w tzw. influencer marketing. Co to takiego?

Influencer

Zdj 2. Influencerzy mogą zajmować się różnymi tematami. To osobowości działające w różnych branżach

Źródło: https://pixabay.com/illustrations/video-conference-webinar-online-6852994/ 

Influencer w marketingu – jak wykorzystać go do promocji marki?

Coraz częściej influencerzy i ich pozycje wykorzystywane są przez różnego rodzaju marki, do promocji produktów i usług. Ma to swoje uzasadnienie, bo wpływ influencerów na ich odbiorców jest bardzo duży, a każda sugestia może przełożyć się na wzrost sprzedaży. To tzw. influencer marketing.

Jak wykorzystać influencerów do promocji marki i konkretnych produktów lub usług? 

  • Promowanie marki w mediach społecznościowych twórcy – klasyczna forma promocji. Influencer wprost może zachęcać swoich odbiorców do skorzystania z oferty marki lub zakupu jej produktów. 
  • Lokowanie produktu w materiałach influencera – bardziej dyskretna forma promocji. W materiałach tworzonych przez influencerów pojawiają się produkty danej marki. Influencer może też używać danych produktów w swoich materiałach.
  • Recenzje produktów w social mediach influencera – „darmowa”, ale ryzykowna forma promocji. Wystarczy wysłać influencerowi dany produkt, aby ten sprawdził jego zastosowanie. Jeżeli produkt nie spodoba się twórcy, efekt może być odwrotny do zamierzonego.
  • Używanie wizerunku influencera w mediach społecznościowych marki – dzięki współpracy z influencerem marka może używać jego wizerunku, uwiarygadniając się w mediach społecznościowych lub np. w marketingu outdoorowym.

Podczas wyboru influencera uwzględnij nie tylko jego tematykę i zasięgi. Pod grupę docelową musisz dopasować również platformę publikacji treści (np. LinkedIn adresowany jest do osób starszych, a TikTok raczej do młodszych) oraz formę (wideo, audio, fotografie). Wszystko to wpływa na ostateczny sukces influencer marketingu.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy