A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś

Co to jest CPO?

Jednym z modeli rozliczeniowych reklamy internetowej jest CPO – co to? Z angielskiego nazywa się to Cost Per Order, czyli „koszt za zamówienie”. W tym modeli reklamodawca płaci jedynie za zamówienie dokonane przez klienta, który trafił na witrynę sklepu poprzez reklamę. W tym tekście sprawdzimy, czy to się opłaca i czy warto w takie reklamy inwestować!

CPO – co to znaczy?

Omówiliśmy mniej więcej, czym jest CPO, czyli cost per order, jednak należy jego definicję dość mocno rozbudować. CPO – co to znaczy i jak go obliczyć? Koszt za zamówienie (CPO) odnosi się do kosztów poniesionych podczas zakupu, składania zamówienia lub w przypadku podania leada w e-commerce. W marketingu internetowym CPO służy do obliczania wszystkich kosztów poniesionych w trakcie składania zamówienia lub generowania leada. Obejmują one wszelkie koszty reklamy, opłaty za subskrypcję i obowiązkowe koszty wysyłki. Jest to miara służąca do określania skuteczności działań marketingowych i jest często wykorzystywana w marketingu afiliacyjnym i reklamie internetowej. Koszt na zamówienie jest również nazywany kosztem sprzedaży lub kosztem potencjalnego klienta.

czym jest cpo

Formuła i obliczenia

Aby obliczyć koszt na zamówienie, potrzebujesz dwóch kluczowych danych: całkowitego kosztu kampanii marketingowej oraz liczby zamówień wygenerowanych w ramach tej kampanii. Dzielenie tych dwóch liczb skutkuje kosztem zamówienia.

Zobacz:  Targetowanie kontekstowe

CPO = całkowity koszt kampanii / ilość zamówień

Dla przykładu: internetowa kampania reklamowa kosztuje 4000 złotych i generuje 400 sprzedaży. 400/40 równa się 10, co oznacza, że koszt jednego zamówienia to 10 złotych.

Zalety i wady CPO jako modelu cenowego

Stosowanie modelu CPO w reklamie internetowej ma wiele zalet. Jedną z zalet jest to, że płacisz tylko za rzeczywiste transakcje. Nie ma żadnych dodatkowych wydatków poza kosztami produkcji materiałów reklamowych. Oznacza to, że możesz praktycznie wyeliminować straty rozproszone za pomocą CPO. Zmniejszona strata rozproszenia pozwala zaakceptować wyższy koszt na zamówienie, szczególnie przy próbie pozyskania nowych klientów. Model kosztu na zamówienie zwykle powoduje wyższe opłaty niż inne opcje płatności. Prowadzi to do drugiej korzyści CPO: faktu, że operatorzy stron internetowych mogą potencjalnie generować wyższe przychody niż w przypadku innych modeli cenowych. Na przykład, jeśli strona internetowa skierowana do rybaków oferuje swoją powierzchnię reklamową dostawcom drogich wakacji wędkarskich, można spodziewać się wysokich prowizji. Jednak główną wadą modelu CPO jest fakt, że operatorzy stron internetowych muszą polegać na uczciwości swoich partnerów biznesowych. Czy blog oferujący przestrzeń reklamową rzeczywiście ma tak duży zasięg, jak twierdził? Czy dostarczony materiał reklamowy ma taką jakość, że faktycznie prowadzi do sprzedaży? CPO jako model rozliczeniowy prowadzi do sytuacji, w której wszyscy wygrywają, tylko wtedy, gdy obie strony uczciwie i przejrzyście pracują nad optymalizacją współpracy.

Zobacz:  Audiomarketing

Miernik CPS – czym się różni?

Innym miernikiem jest cost per sale (CPS), znany również jako opłata za sprzedaż, jest miarą używaną przez zespoły reklamowe do określenia kwoty pieniędzy zapłaconej za każdą sprzedaż wygenerowaną przez określoną reklamę. Zrozumienie i śledzenie CPS pozwala reklamodawcom podjąć kroki w celu zmniejszenia kosztów, zwiększając w ten sposób zysk i optymalizując produktywność. Miernik CPS można obliczyć, dzieląc całkowitą kwotę pieniędzy, jaką firma wydała na kampanię reklamową (koszt) przez sumę całej zrealizowanej sprzedaży.

CPS = całkowity koszt kampanii / suma zrealizowanej sprzedaży

Chociaż koszt sprzedaży można zastosować do wszystkich kampanii reklamowych – w tym reklam telewizyjnych i radiowych, druków i billboardów – jest on najskuteczniejszy i najdokładniejszy w przypadku reklamy cyfrowej, ponieważ skuteczność reklamy można podzielić na drobne szczegóły, takie jak kliknięcia i strona czyta.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!