A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Ruch organiczny

Ruch organiczny – co to jest?

Bez widoczności w sieci trudno mówić o sukcesie firmy w jakiejkolwiek branży. Z kolei na widoczność w sieci ogromny wpływ ma ruch organiczny. Zapoznaj się z tym, czym jest ruch organiczny, dowiedz się, jak go zwiększyć, a także czym różni się on od ruchu płatnego. Informacje, które poznasz, pomogą Ci poprawić pozycję swojej strony internetowej w wyszukiwarce.

Ruch organiczny – co to jest?

Ruch organiczny to użytkownicy otwierający stronę internetową bezpośrednio z darmowych wyników wyszukiwania wyszukiwarki.

Pojęcie ruchu organicznego bardzo mocno związane jest z pozycjonowaniem stron internetowych. Innymi słowy, jest to ruch na stronie internetowej pozyskany z bezpłatnych, czyli organicznych wyników wyszukiwania. Chodzi tutaj o wyszukiwanie w wyszukiwarkach, takich jak na przykład Google, Bing, Yahoo. Pozyskanie jak największego ruchu organicznego to cel działania, jakim jest SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron internetowych pod algorytmy wyszukiwarek. Standardowo wyszukiwarka Google wyświetla linki do 10 najbardziej trafnych według niej wyników. Strona internetowa z takimi wynikami nosi nazwę SERP (ang. Search Engine Results Page). W momencie, gdy użytkownik wyszukiwarki zdecyduje się wejść na jedną ze stron, która wyświetliła się w wynikach wyszukiwania, jego wizyta zalicza się do ruchu organicznego.

Ruch organiczny (organic traffic) to zatem określenie wszystkich użytkowników, którzy weszli na stronę internetową z poziomu organicznych wyników wyszukiwania. Największe szanse na pozyskanie ruchu organicznego są wtedy, gdy Twoja strona internetowa mieści się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Aby było to możliwe, konieczne jest skuteczne jej pozycjonowanie.

Zobacz:  Domain Authority

ruch organiczny

Jak zwiększyć ruch organiczny?

Jedną z podstawowych metod, aby zwiększyć ruch organiczny, jest tworzenie wartościowej i unikalnej treści. Z tego powodu, jeżeli dla przykładu masz sklep internetowy e-commerce, powinieneś zadbać o opisy produktów, kategorii, a także wdrożenie bloga. Dodatkowo warto łączyć SEO z UX, aby łączyć pozyskiwanie ruchu ze wzrostem konwersji. Strategia będąca synergią tych elementów to SXO.

Dbałość o ruch organiczny to również publikowanie wysokojakościowych artykułów sponsorowanych. Napisane treści powinny być zarówno przystępne dla użytkowników, jak i dla robotów Google. Niemałą rolę w pozyskiwaniu ruchu organicznego odgrywa także linkowanie zewnętrzne. Koniecznie przyjrzyj się zatem strukturze swojej strony internetowej, nagłówkom, metadanym i treściom, a także bazie linków. Wszystkich elementów jest oczywiście dużo więcej, a jeśli chcesz zmaksymalizować efekty pozycjonowania, skorzystaj ze wsparcia ekspertów. Ruch organiczny jest bowiem rezultatem odpowiednio przygotowanej, a także zoptymalizowanej pod SEO strony internetowej.

Zwiększenie ruchu organicznego – dlaczego warto?

W wyszukiwarce Google bezpłatne wyniki wyszukiwania znajdują się nieco niżej na liście, pod reklamami, które są odpowiednio oznaczone. Wiele osób traktuje wyniki, które nie są reklamą jako „lepsze”, chętniej w nie klikając. W związku z tym, pomimo że są one nieco niżej, użytkownicy biorą je pod uwagę w pierwszej kolejności.

Warto zaznaczyć, że wielu użytkowników dosłownie ignoruje reklamy z powodu zjawiska Banner Blindness. To tak zwana „ślepota banerowa”. Z tego względu wyniki organiczne (znajdujące się wysoko w Google dzięki SEO) wyróżniają się wyższym współczynnikiem CTR.

Zobacz:  Strategia pozycjonowania

Inwestycja w ruch organiczny to wydatek znacznie mniejszy niż pozyskiwanie użytkowników ze stałych kampanii reklamowych. Wspomniane kampanie nierzadko są również zawieszane z powodu błędu systemu reklamowego, bądź też nieumyślnego naruszenia regulaminu. W takiej sytuacji strona internetowa zostaje całkowicie odcięta od źródła pozyskania ruchu. Inwestycja w bezpłatne wyniki wyszukiwania, a zatem optymalizacja strony gwarantuje zatem znacznie większą stabilizację dla Twojej firmy. Reklamy płatne widoczne są tylko wtedy, kiedy są opłacone. Z kolei marketing internetowy skupiony na ruchu organicznym zaczyna się w momencie powstania strony i trwa przez cały czas jej obecności w Internecie. Podejmij właściwą decyzję i zadbaj o wysoki ruch organiczny na Twojej stronie internetowej.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!