Semcore Słownik Jump Page

Jump Page – czym jest?

Poprzez Jump Page rozumiemy strony przejściowe, określane również terminem Doorway Pages. To witryny wypozycjonowane na konkretne słowa kluczowe, bardzo często za pomocą niedozwolonych technik, których zadaniem jest przekierowanie użytkownika na inną, docelową domenę. Celem stron przejściowych jest szybkie zwiększenie ruchu organicznego. Czy ciągle stosuje się takie rozwiązanie i jak Google reaguje na te działania?

Kiedy stosuje się Jump Page?

Stosowanie stron przejściowych w celu zwiększenia ruchu na stronie jest niezgodne z wytycznymi Google, czyli technikę tę zaliczamy do Black Hat SEO. Zwykle tego rodzaju witryny w krótkim czasie są wychwytywane przez algorytmy, a następnie domena docelowa, wraz z pozostałymi Jump Pages, otrzymuje karę w postaci filtra lub bana.

Aktualnie dość trudno spotkać strony przejściowe ze względu na algorytm Google. To zjawisko było szczególnie popularne jeszcze kilka lat temu, natomiast dziś jest skutecznie eliminowane. Zdarza się jednak, że w niektórych branżach – szczególnie niszowych – ciągle tworzy się Jump Pages.

Jak już wiesz, strony przejściowe mają zwiększyć ruch organiczny na witrynie docelowej. W jaki sposób? Wyobraź sobie, że użytkownik wpisuje w wyszukiwarce dowolne zapytanie. Otwiera pierwszy wynik, a strona przekierowuje internautę do innej domeny. Zawartość jednak nie jest satysfakcjonująca. Użytkownik więc wraca, aby otworzyć drugi wynik. Dzieje się dokładnie to samo – internauta ponownie trafia w to samo miejsce Wydarzenie powtarza się jeszcze raz po przejściu do trzeciego wyniku. To doskonały przykład zastosowania kilku Jump Pages dla jednej strony docelowej pod konkretną frazę kluczową. Sytuacja ta może być dla internautów wręcz frustrująca – a jak wiadomo, Google dba o swoją społeczność. Dlatego stosowanie stron przejściowych jest niezgodne z wytycznymi.

Zobacz:  Gray Hat SEO

Jump Pages w SEO są wykorzystywane, gdy domena docelowa ma problem z dotarciem na wysokie pozycje dla konkretnych fraz kluczowych za pomocą White Hat SEO. Może dojść do takiej sytuacji w przypadku dużej konkurencji. Wówczas osiąganie coraz wyższych i lepszych wyników wymaga więcej czasu oraz wysiłku. Aby nie narażać domeny docelowej na karę, tworzy się strony przejściowe. Witryny te pozycjonuje się za pomocą niedozwolonych technik, aby jak najszybciej osiągnąć wysokie pozycje. Następnie ruch przekierowuje się do domeny docelowej. Praktyka ta jest nieetyczna, a od 2015 roku piętnowana przez algorytmy, co Google potwierdziło w oficjalnym oświadczeniu.

Jump Page

SEO a Jump Page

Mówiąc i stronach przejściowych warto wspomnieć także o prywatnym zapleczu tworzonym pod SEO. To strony posiadające wartościową treść dla użytkowników i nie naruszają zasad Google, ale powstały po to, aby linkować do domeny docelowej. Czy taką witrynę za Jump Page? To zależy przede wszystkim od tego, jak została zaprojektowana. Jeśli po wejściu użytkownik jest bezpośrednio przekierowywany, a takich stron jest kilka na daną frazę, być może zostaną one wszystkie potraktowane jako Jump Pages. Zaplecze SEO powinno wyglądać naturalnie, aby stanowić samodzielną (wartościową!) stronę internetową. Linki z takiego miejsca powinny być tylko i wyłącznie wsparciem witryny docelowej.

Jeżeli nie masz stuprocentowej pewności, czy stworzone strony nie będą zaliczane jako SEO Jump Pages, zadaj sobie kilka kluczowych pytań, o jakich mówi samo Google, we wcześniej wspomnianym oświadczeniu:

  • Czy witryna stworzona jest tylko i wyłącznie dla wyszukiwarek, czy stanowi istotną wartość dla użytkowników?
  • Czy treść znajdująca się na stronie jest szczegółowa i merytoryczna?
  • Czy strona powiela informacje znajdujące się na innych domenach?
  • Czy witryna ma za zadanie przyciągać użytkowników, a następnie odesłać ich do innej, docelowej strony?
  • Czy linki zewnętrzne zostały pozyskane tylko po to, aby wpłynąć na pozycję w wyszukiwarce?
Zobacz:  Uszkodzone linki

Google nie podaje informacji, jak powinny wyglądać odpowiedzi na przedstawione pytania. To Ty – jako administrator witryny – masz je sobie zadać, aby zastanowić się, czy algorytm nie zweryfikuje strony jako Jump Page.

Jump Page

Strona przejściowa – czy warto ją mieć?

Jak łatwo wywnioskować, posiadanie Jump Page SEO wcale nie jest takie korzystne, jakby mogło wydawać się w teorii. Tak naprawdę algorytm Google bardzo szybko jest w stanie zweryfikować takie działanie, szczególnie jeśli ma miejsce na masową skalę dla wielu fraz kluczowych.

Zamiast ryzykować i stosować strony przejściowe, zdecydowanie lepiej poznać tajniki White Hat SEO lub po prostu skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy zajmują się pozycjonowaniem. Witryna zostanie odpowiednio zoptymalizowana, aby dopasować się do wymagań wyszukiwarki oraz użytkowników jednocześnie. Dodatkowo pamiętaj, że ważnym elementem SEO jest content. Czasami dobrze napisany tekst z naturalnie umieszczonymi frazami kluczowymi zdziała większe efekty niż kilka stron przejściowych. Na dodatek nie narazisz się na ryzyko filtra lub bana. Korzystając z usług profesjonalnej agencji SEO możesz liczyć nie tylko na lepszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Strona zostanie dodatkowo poddana audytowi UX, aby korzystanie z niej było maksymalnie wygodne i przyjemne. To właśnie takie witryny są cenione przez użytkowników i algorytm wyszukiwarki. Postaw na jakość, a nie Black Hat SEO – nie pożałujesz.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!