A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Feed Produktowy

Co to jest Feed Produktowy?

Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz sprzedawać także w innych kanałach? Przyda Ci się feed produktowy, dzięki któremu Twoja oferta znajdzie się szybko w dowolnym marketplace i porównywarce.

Feed – co to takiego?

Feed produktowy to plik, w którym znajdują się szczegółowe informacje o produktach z Twojego sklepu internetowego. Plik ten występuje w takich formatach jak .xml, .csv, .zip, .txt, .gz, .xls. można go wygenerować bezpośrednio z panelu sklepu internetowego. Znajdują się w nim wszystkie informacje o produktach, tj. między innymi identyfikator produktu, opis, cena, zdjęcia, czy też dostępność.

Zatem co to jest feed? Jest to plik produktowy przygotowany zgodnie z wymogami narzędzia, dla którego jest przeznaczony, musi więc zawierać niezbędne atrybuty. Taki plik może być inny dla porównywarek cenowych, a inny na potrzeby reklamy Google. Tego rodzaju pliki to spore ułatwienie dla każdego, kto mając już sklep internetowy chce rozszerzyć sprzedaż na inne platformy lub pokazać swoją ofertę w porównywarkach cenowych. Wystarczy bowiem wygenerować feed i zaimportować go do dowolnej porównywarki cenowej lub na marketplace. Jest to szybki i wygodny sposób na to, aby pełna oferta Twojego sklepu pojawiła się na innej platformie.

Gdzie można wykorzystać feed produktowy?

Wygenerowany plik produktowy w odpowiednim formacie wykorzystać można później w wielu miejscach. Najczęściej spotykamy się z plikami w formacie .xml oraz .csv. Gdzie przyda nam się taki plik? Feed produktowy wykorzystywany jest w różnych miejscach:

  • Porównywarki cenowe. Zaimportowanie pliku .xml do porównywarki cenowej to wygodny sposób na to, aby klienci znaleźli tam Twoje produkty. Porównywarki na bieżąco aktualizują się właśnie poprzez aktualizację pliku produktowego w Twoim sklepie.
  • Marketplace’y. Jeżeli chcesz sprzedawać nie tylko w sklepie, ale też w innych marketplace’ach, możesz szybko zaimportować tam swoje produkty. Umożliwia to właśnie feed produktowy.
  • Google Ads. Plik produktowy wykorzystany do kampanii Google Ads sprawi, że Twoje produkty będą się wyświetlać w zakładce „Zakupy”, jak również w wynikach wyszukiwania.
  • Facebook Ads. Tutaj przy wykorzystaniu pliku produktowego tworzyć można na Facebooku reklamy dynamiczne.
Zobacz:  ROAS

Jak widać jest to plik bardzo przydatny w całym e-handlu. Sprawdza się nie tylko wtedy, kiedy chcesz rozszerzyć sprzedaż na inne kanały, ale też w działaniach marketingowych jak na przykład Google feed.

feed produktowy - tworzenie

Przeczytaj także: Audyt SEO oraz pozycjonowanie lokalne

Feed – co to znaczy, że jest prawidłowo zbudowany?

Aby plik produktowy działał prawidłowo, musi być odpowiednio zbudowany, tj. powinien zawierać odpowiednie informacje o produktach. Informacje te mogą się różnić w zależności od tego, gdzie plik ma zostać zaimportowany. Każdy feed musi zawierać ID produktu oraz jego nazwę. Niezbędny będzie też link do strony produktu. Kolejnym ważnym elementem będzie zdjęcie produktu, często niezbędny jest też opis. Feed musi też zawierać cenę i ilość dostępnych sztuk. Oczywiście zawsze należy ten plik przygotować zgodnie z wytycznymi, bo Google może mieć nieco inne wymagania aniżeli porównywarki cenowe. Tylko prawidłowo wygenerowany plik będzie dobrze działał. Kwestia samego odświeżania pliku nie wymaga konkretnych działań, ponieważ większość z nich odświeża się automatycznie i na bieżąco. Zatem dobrze przygotowany feed – co to znaczy? Oznacza to, że posiada wszystkie wymagane informacje o produktach, aby sprawnie działać.

Feed produktowy – dlaczego warto z niego korzystać?

Dzięki korzystaniu z pliku produktowego możesz w szybki i wygodny sposób rozszerzać sprzedaż na wiele innych kanałów. To także element niezbędny w działaniach marketingowych, ponieważ z feedu korzystają dziś najpopularniejsze rozwiązania marketingowe takie jak Google i Facebook. Feed produktowy umożliwia zebranie w jednym miejscu wszystkich najważniejszych informacji o ofercie. Korzystając z jednego pliku w kilku kanałach sprzedaży, masz pewność, że Twoja oferta wszędzie jest spójna i identyczna. Jest to rozwiązanie niezbędne w każdym sklepie internetowym, który chce się rozwijać na różne sposoby.

Maja Filipiak

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!