A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Naming

Co to jest naming?

Stworzenie atrakcyjnej nazwy firmy to spore wyzwanie, zwłaszcza jeżeli zależy Ci na tym, aby doskonale oddawała to co robisz, ale też przyciągała klientów. Z pomocą jednak przychodzi naming, czyli proces tworzenia nazw. Co dokładnie kryje się pod tym pojęciem?

Jak wymyślić nazwę firmy, która będzie atrakcyjna?

Proces budowania marki to wiele elementów, które w efekcie umożliwiają stworzenie spójnego wizerunku, jaki będzie reprezentować Twoją firmę na rynku. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ rozpoznawalność marki w dobie tak ogromnej konkurencji, przekłada się między innymi na liczbę klientów, przychody i wiele innych elementów. Jak wymyślić nazwę firmy, aby doskonale oddawała to, czym się zajmujemy? Co zrobić, żeby sama nazwa w stu procentach wpisywała się w cele przedsiębiorstwa i jego misję? Tutaj na pomoc przychodzi tzw. naming. Nie jest to tylko samo wymyślenie nazwy. W końcu tworząc nazwę firmy można by wykorzystać pierwszy lepszy pomysł jaki przychodzi do głowy. Ale nie o to chodzi w firmie, której zależy na spójnym brandingu i wyraźnym przekazie do klientów.

czym jest naming

Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron oraz SEO

Wymyślanie nazwy firmy – co warto wiedzieć?

Współczesny rynek dla wielu branż to spora konkurencja, spośród której trzeba się wyróżnić, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów i zostać zapamiętanym. Wymyślanie nazwy firmy nie jest więc proste, ponieważ trzeba stworzyć taką nazwę, która faktycznie wywierać będzie wrażenie, a jednocześnie w pewien sposób zdefiniuje tożsamość marki. Tak więc zanim wymyślisz nazwę, musisz wcześniej określić jasne cele, tzn. kim tak właściwie jesteś jako marka. Ważne jest także to, aby dobrze zastanowić się nad tym, co chcesz aby ludzie pomyśleli o Twojej marce, słysząc jej nazwę. I wbrew pozorom nie są to łatwe zadania. Na szczęście tutaj z pomocą przychodzi naming. Ujmując najprościej, naming to cały proces tworzenia nazwy firmy. Składa się on z wielu etapów, wymaga przemyśleń, ogromnej kreatywności i sporej wiedzy na temat brandingu. Znalezienie tej idealnej nazwy dla firmy może zabrać naprawdę bardzo dużo czasu, niekiedy jest to też proces dosyć kosztowny.

Zobacz:  Dark Post

Jak stworzyć nazwę firmy? Podziel pracę na etapy

Aby proces namingu był efektywny warto podzielić go na kilka etapów, które zdecydowanie ułatwią pracę i przyczynią się do jeszcze skuteczniejszego generowania ciekawych propozycji. Zatem jak stworzyć nazwę firmy krok po kroku?

  1. Zacznij od listy propozycji, w których uwzględnisz nazwy, jakie uważasz za ciekawe. W takim procesie może uczestniczyć kilka osób. Pomysłów może być bardzo dużo, dlatego warto je podzielić na kilka kategorii. Z kolei liczba kategorii zależy już od Twoich potrzeb, jednak im bardziej będą one przemyślane, tym łatwiej będzie poszczególne nazwy do nich przypisać. Popularnym rozwiązaniem jest podział na cztery kategorie, tj. nazwy abstrakcyjne, sugestywne, opisowe, dziedzictwo. Naming często korzysta właśnie z takiego podziału.
  2. Po przygotowaniu kategorii możesz przypisywać do nich odpowiednie nazwy. Bardzo ważne jest to, aby nazwy były krótkie, ponieważ takie łatwiej zapadają w pamięć i są po prostu z wielu względów wygodniejsze. Istotne jest też, żeby były łatwe do wypowiedzenia w każdym języku.
  3. Po takim przygotowaniu zbierz wszystkie nazwy w listę i najlepiej wydrukuj. Listę przedstaw osobom, z którymi pracujesz nad nazwą. Mając taką listę możecie przystąpić do selekcji. Nazwa marki wybierana wspólnie to zawsze szersza perspektywa, więcej sugestii i istotnych wskazówek z punktu widzenia różnych osób.

wymyślanie nazwy

Nazwa marki a kwestie formalne

Jeżeli masz już kilka wybranych nazw należy wykonać jeszcze kilka formalności. Przede wszystkim musisz sprawdzić czy daną nazwę możesz użyć, jak również to, czy gdzieś już podobna się nie pojawiła. Nie ma również sensu tworzenie nazwy, która jest podobna do już istniejącej, zwłaszcza, jeżeli działa w Twoim sektorze. Naming pozwala na wyłonienie najciekawszych i najbardziej atrakcyjnych propozycji, jednak zawsze na końcu niezbędne jest sprawdzenie właśnie ważnych kwestii formalnych.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 1 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!