A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Slogan reklamowy

Czym jest slogan reklamowy?

Kilka słów, dzięki którym Twoja marka będzie rozpoznawalna, to zaraz obok logo niezbędny element strategii marketingowej. Dobry slogan reklamowy sprawi, że odbiorcy zapamiętają markę na długo. Czym jest slogan i dlaczego warto go mieć?

Co to jest slogan reklamowy?

Slogan reklamowy to proste zdanie lub hasło, które używane jest w codziennej komunikacji marki. Hasło takie musi komunikować w pewien sposób jej wartości. Często jest to tylko kilka słów, które tworzą niepełne zdanie, jednak doskonale oddają to, co marka chce przekazać. Slogan reklamowy musi być chwytliwy i łatwy do zapamiętania. Powinien trochę podpowiadać odbiorcy, co marka chce mu przekazać i czego ewentualnie może się po niej spodziewać. Slogan jako narzędzie marketingowe jest bardzo skuteczny, jednak musi być dobrze przemyślany i przede wszystkim unikatowy, ponieważ chodzi o to, aby był kojarzony tylko z jedną marką. Warto więc zadbać o to, aby było to hasło zbudowane w profesjonalny sposób. Zatem co to jest slogan? Jest to krótkie hasło, które przekaże odbiorcom wartości Twojej marki i będzie z nią zawsze kojarzone.

slogan reklamowy - etapy tworzenia

Dlaczego warto mieć slogan?

Dlaczego warto zadbać o to, aby mieć dobrze skonstruowany slogan? Przede wszystkim jest to świetne narzędzie komunikacyjne. Zapada w pamięć odbiorcom, jest skuteczne. Słysząc slogan reklamowy potencjalny odbiorca powinien od razu rozpoznać w jakim obszarze działa Twoja firma. Poza tym, kiedy marka posiada slogan, który łatwo zapada w pamięć, zwiększa się szansa na to, że potencjalny klient pamiętając hasło, wybierze właśnie Twój produkt. Ciekawe hasło reklamowe to doskonały element budowania świadomości marki wśród potencjalnych klientów i wszystkich odbiorców. Takie działania z kolei przekładają się na to, że marka zdobywa nowych klientów, a co za tym idzie zwiększa swoje zyski. Hasła reklamowe – przykłady które warto znać, to chociażby „Ty tu urządzisz” marki Ikea. Wyobraź sobie, że masz do wyboru cztery różne produkty, gdzie jeden z nich ma znany slogan, który niejednokrotnie słyszałeś. W takiej sytuacji większość konsumentów sięgnie właśnie po ten produkt, którego slogan jest im znany.

Zobacz:  Psychologia marketingu

Jaki slogan reklamowy będzie skuteczny?

Podstawową zasadą jest unikalność. Slogan Twojej marki nie może być pod żadnym pozorem podobny do sloganu, który już kiedyś powstał. Taka sytuacja raczej zadziałałaby na Twoją niekorzyść. Należy więc zadbać w szczególny sposób o to, aby slogan był unikalny. Skuteczny slogan to zwięzłe hasło. Długie hasła nie mają szans na to, aby zostać zapamiętanymi. To te krótkie i treściwe slogany zapadają w pamięć. Dobrze jeżeli w swoim sloganie wykorzystasz ciekawą grę słów. Odpowiednio dobrane słowa sprawią, że hasło będzie kojarzyć się nie tylko z Twoją marką, ale też z wieloma innymi pozytywnymi rzeczami. Slogany muszą być tworzone językiem korzyści. Odbiorca powinien mieć pewność, że skorzystanie z Twojej oferty to dla niego coś korzystnego. Dobry slogan reklamowy przybliży klientom zyski, które mogą zdobyć wybierając Twój produkt. Świetnym pomysłem jest też wykorzystanie w sloganie nazwy marki. W ten sposób możesz taki slogan wykorzystać bez konieczności tworzenia rozmaitych grafik w wielu przekazach.

Ciekawe hasła reklamowe – przykłady, które warto znać

Jest wiele sloganów, które znamy od lat, i które od razu na myśl przywodzą konkretne marki. Nie każdy z nich ma w treści nazwę marki, a mimo to od razu wiadomo o kogo chodzi. Oto ciekawe hasła reklamowe – przykłady, które warto znać. Te, które wykorzystują nazwę marki to znane już chyba wszystkim „Twój kot kupowałby Whiskas”, „Alior Bank. Wyższa kultura bankowości”, bądź też „Nokia – Connecting People”. Jest jednak sporo sloganów, które nie wykorzystują nazwy marki, a które od razu kojarzą nam się z marką. To na przykład „Just do it” firmy Nike, „Das Auto” Volkswagena lub „Brawo ja” sieci komórkowej Plus. Taki prosty slogan, pomimo braku nazwy marki z czasem zapada odbiorcom w pamięć i później kojarzony jest tylko i wyłącznie z marką, która go stworzyła.

Maja Filipiak

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!