A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Context Marketing

Co to jest Context Marketing?

O tym jak istotną rolę w kwestii pozycjonowania, widoczności strony, a co za tym idzie – częstotliwości odwiedzania witryny stanowi jej unikalna treść wiadomo od dawna. Czy wystarcza to jednak do realnego zwiększenia sprzedaży? Unikalność i różnorodność to już wiele aby przebić się wśród konkurencji działającej online, ale jednak nie wszystko. Treść oprócz tego, że wyróżnia daną witrynę wśród innych o podobnym profilu działalności, musi dotrzeć do konkretnych, zainteresowanych oferowanymi produktami odbiorców. Dotyczy to naturalnie nie tylko witryn, ale wszelkich działań podejmowanych w zakresie marketingu oraz wszelkich kanałów komunikacji z klientami. Na tym właśnie polega istota context marketingu

Czym jest context marketing na szerszą skalę?

Context marketing to forma promocji kontekstowej. Jego podstawą jest jak najlepsza znajomość grupy docelowej, która faktycznie dokonuje zakupu oferowanego produktu lub usługi, czyli możliwość stworzenia swoistego profilu naszego klienta. Wówczas można nie tylko tworzyć treści skierowane szczególnie do grupy osób odpowiadającej takiemu profilowi, ale także komunikować się z nimi takimi środkami, jakimi najczęściej posługują się w komunikacji pomiędzy sobą. Zatem jeżeli oferta skierowana jest na przykład do zapalonych rowerzystów nie próbujemy reklamować jej w miejscach popularnych aktualnie wśród miłośników motoryzacji.

Zobacz:  Geotargeting

Jak sama nazwa wskazuje – wszystko zależy od kontekstu. To krótkie stwierdzenie prawdopodobnie najlepiej definiuje czym jest context marketing. Należy pamiętać też, że owe konteksty mogą być różne i brać pod uwagę ich złożoność oraz cały wachlarz korespondujących ze sobą cech najlepszego klienta. 

Na czym polega context marketing?

Context marketing co to oznacza w praktyce

Przede wszystkim pojawia się coraz więcej kanałów komunikacji z klientami co biorąc pod uwagę context marketing ma niebagatelne znaczenie. W dobie wszechobecnego internetu wciąż pojawiają się kolejne nowe rozwiązania takie jak:

  • media społecznościowe
  • komunikatory
  • popularne aplikacje itp. 

Tymczasem nawet w samych mediach społecznościowych trendy się zmieniają. Najpopularniejsze z nich potrafią zyskiwać lub tracić zainteresowanie wśród poszczególnych grup potencjalnych odbiorców. Oznacza to, że należy systematycznie śledzić trendy w różnego rodzaju mediach oraz szeroko pojętych „miejscach w sieci” aby mieć świadomość na bieżąco gdzie spotykają się potencjalni odbiorcy danej oferty i gdzie warto się w związku z tym reklamować. 

Context a content

Przygotowując treści pod kątem context marketingu ważne jest w związku z powyższym, aby nie tylko skupiać się na obszernej prezentacji tematu lub produktu i jego zalet. Niezwykle istotne są tutaj używane zwroty oraz forma tekstów – uwzględniająca nie całkiem anonimowych czytelników (bądź na przykład widzów lub odbiorców grafiki). Nawet promując produkty uniwersalne, użytkowane przez różne grupy wiekowe oraz niezależnie od płci, jak chociażby mydło albo napoje, inaczej przecież będziemy zwracać się do nastolatków a inaczej – do osób w wieku dojrzałym. Zazwyczaj w takich przypadkach uwzględniamy właśnie ten kontekst i przygotowujemy przekaz bardziej uniwersalny, skierowany do szerszych grup, na przykład do całych rodzin.

Zobacz:  Reklama natywna

Oczywiście bywa, że nawet takiego rodzaju produkty chętniej wybierane są przez tylko jedną grupę wiekową, albo jedną z płci. Wówczas najlepiej pomyśleć jak dotrzeć do pozostałych potencjalnych konsumentów. I tutaj właśnie trzeba znaleźć odpowiedni kontekst. To także istotny aspekt tej dziedziny marketingu. 

Analiza danych pod kątem context marketingu i jej znaczenie 

Tego rodzaju marketing nie istniałby bez dokładnej analizy danych. Kontekst wszak ma to do siebie, że musi z czegoś wynikać. Dlatego tak ważne są różnego rodzaju:

  • audyty treści
  • audyty SEO 
  • bieżąca analiza zestawień dotyczących sprzedaży 
  • badania rynku
  • badanie satysfakcji klientów itd. 

Wszystkie tego rodzaju narzędzia pozwalają również poznać i stworzyć profil rzeczywistych odbiorców. Ponadto – wyciągnąć wnioski do jakich jeszcze grup należałoby skierować ofertę aby zwiększyć sprzedaż. 

Często znając swój produkt łatwo jest wskazać jego typowych potencjalnych konsumentów. Jednak dokładna analiza danych uzyskanych po pewnym czasie może stać się zaskakującą wskazówką do kogo jeszcze oraz jakimi konkretnie kanałami warto docierać by pozyskać nowe grupy odbiorców. Właśnie dlatego ważne jest aby zbierać jak największe ilości danych i analizować je przy użyciu narzędzi dostępnych online, bardziej tradycyjnych oraz po prostu – zwykłej logiki. 

Na czym polega context marketing?

Przeczytaj także: SEO i SXO

Context marketing jako bardzo efektywna metoda pozyskiwania klientów

Strategia marketingowa przygotowana dla ściśle określonych grup odbiorców okazuje się zwykle bardziej skuteczna niż skierowana do bliżej nieokreślonego „ogółu”. Dzięki temu w rezultacie staje się najbardziej opłacalna. Wymaga ona nierzadko czasu oraz włożenia większego nakładu pracy w jej przygotowanie, jednak efekty wynagradzają to z nawiązką.

Zobacz:  Branding

Context marketing to właściwie standard w każdej szanującej się współczesnej agencji marketingowej. Rzetelnie przygotowana kampania obejmuje wszystkie jego aspekty i jest procesem długotrwałym a zarazem dynamicznym, dzięki któremu systematycznie i stopniowo osiągane są kolejne cele i efekty. Warto zatem zaufać zespołowi fachowców z tej dziedziny powierzając im na dłużej promocję swojej marki. Zmieniając dostawców tego rodzaju usług „jak rękawiczki” i co jakiś czas zaczynając kampanię od nowa, lub zlecając poszczególne zadania w zakresie promocji różnym wykonawcom możemy minąć się z celem i nie doczekać długofalowych efektów ich działań.

W związku z tym zaufanie jednemu, skoordynowanemu zespołowi specjalistów od marketingu, który dokładnie przeanalizuje wszystkie ważne detale, wyciągnie odpowiednie wnioski, dokona ich syntezy oraz przygotuje spójny projekt długofalowej kampanii – to zazwyczaj najlepsze wyjście. Taki zespół uważnie śledzi i analizuje oraz modyfikuje na bieżąco strategię reklamową, zwracając uwagę właśnie na kontekst, dzięki czemu staje się ona coraz bardziej skuteczna. 

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!