A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Marketing Cyfrowy

Czym jest Marketing Cyfrowy?

Marketing cyfrowy, nazywany także digital marketingiem, to zespół nowoczesnych metod, których celem jest pozyskiwanie klientów, głównie w Internecie. Marketing cyfrowy wykorzystuje różne kanały docierania do potencjalnych konsumentów, a więc content marketing, SEO, Google Ads, kampanie PPC, newslettery. 

Czym jest marketing cyfrowy?

Marketing cyfrowy można zdefiniować jako promowanie produktów lub usług, przy pomocy narzędzi internetowych. Dobrze przeprowadzone kampanie marketingowe w Internecie są w stanie zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie ze strony klientów, a także zadbać o renomę firmy i jej rozpoznawalność. Największy rozwój digital marketingu nastąpił w czasie ostatnich dwudziestu lat. To właśnie w tym okresie pojawiło się wiele nowych narzędzi marketingowych i powstały nowe zawody. Konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy przez Internet, także w formie mobilnej. Dodatkowo niektórzy klienci sprawdzają recenzje na temat różnych produktów w sieci, a także ufają influencerom oraz celebrytom. W ten sposób dokonują decyzji zakupowych w nowoczesny sposób. 

Najważniejsze działy digital marketingu

sem

Marketing cyfrowy jest bardzo szerokim pojęciem, odwołującym się do różnych sposobów działania. Poniżej zaprezentowano najważniejsze działy digital marketingu. 

Content marketing

Content marketing, czyli marketing treści, to nowoczesna forma sprzedaży i promocji produktów oraz usług w Internecie. Tego typu działaniami zajmują się copywriterzy i specjaliści do spraw content marketingu. Tworzenie wysokiej jakości treści na blogu, stronach zewnętrznych lub różnych portalach branżowych i reklamowych sprawia, że możliwe jest zwiększenie rozpoznawalności danej marki, a także zwiększenie świadomości konsumentów. Chwytliwe hasła reklamowe, podpisy, artykuły, a także informacje w sieci, zachęcają klientów do zakupów. Podobnie działają kampanie mailingowe oraz newslettery. 

Zobacz:  Clickbait

Google Ads i pozycjonowanie. 

Google Ads to nowoczesny sposób na stworzenie kampanii reklamowych i dotarcie do nowych klientów. W ten sposób można znaleźć się na pierwszych stronach wyszukiwarki internetowej. Podobnie działa SEO, czyli optymalizacja stron www. Ważne jest zadbanie o to, aby dana strona internetowa pozyskiwała zarówno ruch organiczny, jak i płatny, ponieważ wzbudza to zaufanie klientów i zwiększa liczbę odwiedzin. 

Media społecznościowe

Media społecznościowe są obecnie jednymi z najważniejszych narzędzi w digital marketingu. W końcu zarówno osoby bardzo młode, jak i te starsze, spędzają wiele godzin przeglądając Facebooka, Instagrama, Tik Toka i inne. Szczególne znaczenie ma regularne publikowanie materiałów w sieci, a także wzbudzanie zaangażowania i zainteresowania odbiorców. Media społecznościowe stanowią obecnie ogromną siłę i powinny być doceniane przez przedsiębiorstwa. 

Influencer marketing

Influencer marketing to stosunkowo nowy dział, który opiera się na współpracy marek z influencerami. Niektóre kampanie opierają się na wymianie barterowej, a inne na finansowej. Oczywiście influencer cały czas się rozwija, a już ma większy zasięg niż media tradycyjne. Gwiazdy internetowe są zresztą postrzegane zwykle jako „normalne osoby”, z którymi można porozmawiać i zwyczajnie się komunikować. 

Jakie są najważniejsze zalety marketingu cyfrowego?

Marketing cyfrowy niesie ze sobą ogromne korzyści dla firm, a do najważniejszych zalet należą:

  • szeroki zasięg, znacznie większy niż w przypadku radia, telewizji, gazet papierowych;
  • możliwość pomiaru efektów, sprawdzenia oddziaływania kampanii reklamowych, policzenia współczynnika konwersji;
  • personalizacja przekazu, dzięki czemu każdy użytkownik może poczuć się wyjątkowy, a dodatkowo jest w stanie znaleźć dla siebie odpowiednie produkty i usługi, dopasowane do indywidualnych potrzeb;
  • optymalizacja kosztów, ponieważ są one niższe niż w przypadku reklam w formie tradycyjnej. 
Zobacz:  Znacznik strong

Digital marketing jest obecnie jedną z najważniejszych form działań reklamowych. Właśnie dlatego firmy powinny zadbać o to, aby ich produkty również pojawiały się w Internecie.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 5

Brak głosów - oceń jako pierwszy!