SkyShop – wady i zalety
3 min
3 min
Na skróty
SkyShop to jedna z wielu platform e-commerce, umożliwiająca szybkie założenie sklepu internetowego. Jak wszystkie tego rodzaju oprogramowania, także i to ma pewne wady oraz zalety. Czy warto wybrać SkyShop? Ile to kosztuje?
Pamiętaj o tym, że każdy sklep internetowy należy pozycjonować.
Platforma e-commerce znana jako SkyShop to płatne oprogramowanie o charakterze SaaS (software as a service). Jak wygląda zakładanie sklepu tym narzędziem? Proces otwarcia oraz konfiguracji witryny jest bardzo prosty i mało skomplikowany. Czy warto wybrać SkyShop? Jeżeli nie masz żadnej wiedzy o programowaniu, a chcesz sprzedawać online, rozwiązanie to powinno Cię zainteresować. Do bezkompromisowej zalety SkyShop należy łatwa obsługa. Panel administracyjny jest przestronnie i schludnie zaprojektowany. To rozwiązanie idealne dla amatorów, szczególnie jeżeli nie chcesz płacić specjaliście za założenie sklepu, ponieważ chcesz zrobić to samodzielnie.
Kolejną zaletą SkyShop jest abonament dostępny w naprawdę rozsądnej cenie. Choć początkowo wydatek rzędu od 100 do 300 PLN brutto może być mało atrakcyjny, warto dowiedzieć się, co dokładnie administrator otrzymuje w ramach wykupionego pakietu. Nawet w najbardziej ekonomicznej opcji możliwe jest założenie sklepu z asortymentem opiewającym na 15 tysięcy produktów. Zaletą SkyShop jest także zerowy procent prowizji od sprzedaży oraz automatyczna integracja z platformami: Allegro, eBay, Ceneo i Facebook.
Prowadzenie e-commerce za pomocą SkyShop generuje również pewne problemy. Nie jest to oprogramowanie idealne dla każdego, które zawsze będzie idealne. Wiele ograniczeń wynika z modelu SaaS. Twórcy nie udostępniają administratorom kodu źródłowego, przez co wdrażanie wielu funkcji jest po prostu niemożliwe – nie pomoże nawet zaawansowany programista. Alternatywą dla platform SaaS są systemy o charakterze open source (otwarty kod źródłowy). Zwykle są one darmowe, ale ich obsługa jest nieco trudniejsza i najczęściej wymaga podstawowej wiedzy z zakresu HTML, CSS, PHP, czy JS. Natomiast SkyShop powstał po to, aby każda osoba mogła samodzielnie założyć własny sklep internetowy, bez żadnej technicznej wiedzy.
Problemem SkyShop jest wcześniej wspomniany model SaaS. Jeżeli należysz do osób szczególnie wymagających, Twój sklep może Cię nie satysfakcjonować. Trudno w oparciu o to oprogramowanie przygotować rozbudowany e-commerce. I nie mamy na myśli dodania wielu produktów do sklepu, ponieważ wdrożenie kompleksowego asortymentu nie jest żadnym problemem. SkyShop generuje pewne ograniczenia przez to, iż nie udostępnia swojego kodu. Jako administrator, nie masz dostępu do „wnętrza” narzędzia. Płacisz jedynie za to, że twórcy udzielają Ci dostęp do własnego systemu, i z jego pomocą możesz prowadzić sprzedaż.
Czy warto wybrać platformę SkyShop do założenia sklepu? Na to pytanie musisz odpowiedzieć samodzielnie. Warto jednak przeanalizować wady oraz zalety tego oprogramowania, aby następnie porównać narzędzie z ofertą konkurencji.
Jeżeli nie wiesz, czy warto skorzystać ze SkyShop, najlepiej skorzystać z darmowego okresu próbnego na 14 dni. Wówczas poznasz możliwości narzędzia oraz zasadę prowadzenia e-commerce za pomocą tego oprogramowania. Jak wszystkie rozwiązania z kategorii SaaS, także i SkyShop generuje wiele problemów, ale oferuje przy tym wiele atutów.
Chcesz porównać narzędzie z konkurencją, ale nie wiesz jakie platformy e-commerce dostępne są na rynku? Najpodobniejsze oprogramowania (czyli SaaS) to: Shoper, IAI, Shoplo. Zasada działania wszystkich wymienionych rozwiązań jest bardzo podobna. Administrator w ramach comiesięcznej opłaty otrzymuje dostęp do oprogramowania, aby sprzedawać online.
Alternatywą dla platform e-commerce o charakterze SaaS są systemy open source z otwartym kodem źródłowym. Niektóre są darmowe, a inne płatne – warto jednak dodać, że bezpłatne narzędzia posiadają ograniczone możliwości, a dopiero po zakupie modułów, dodatków, czy pluginów, stają się użyteczne. Popularne platformy e-commerce open source to: PrestaShop, Magento, WooCommerce. Korzystanie z nich jest zwykle nieco bardziej skomplikowane niż obsługa oprogramowania SaaS, ale daje znaczne większe możliwości rozwojowe. To propozycja dla osób, które chcą szybko rozwinąć swój sklep. Bardzo często podczas wdrożenia przydaje się pomoc profesjonalistów. Dość trudno samodzielnie założyć e-commerce z systemem open source bez jakiejkolwiek wiedzy, choć oczywiście jest to możliwe. Wystarczy sporo wolnego czasu oraz nieco nauki.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.