Semcore > Case Studies > Case study SEO – branża ogrodnicza | krysiak.pl
Semcore
21.03.2023 < 1 minuta czytania

Case study SEO – branża ogrodnicza | krysiak.pl

304552240_453282566839990_985403239031494436_n

Wprowadzenie

Krysiak Sp. z o.o. od 1990 roku nieustannie pracuje nad tym, by zapewnić swoim Klientom najlepszej jakości maszyny i urządzenia ogrodnicze znanych marek. Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom naszych Klientów prowadzą również na terenie całego kraju punkty serwisowe, a także wypożyczalnie sprzętu ogrodniczego.

Firma posiada bogatą ofertę sprzętu ogrodniczego renomowanych europejskich producentów, których jest przedstawicielem i dystrybutorem. Warto wymienić tutaj chociażby takie marki, jak Texas, Grizzly, Limpar, Gloria czy GF. Stawia na jakość, dlatego cały czas udoskonalają swój asortyment.

Krysiak może również pochwalić się własnymi markami sprzętu ogrodniczego – należą do nich Faworyt, Lider i Handy.

Firma otrzymała wiele nagród i wyróżnień: w 2011 roku po raz czwarty otrzymała tytuł „Gazela Biznesu” przyznany przez dziennik „Puls Biznesu” oraz w 2012 roku po raz drugi została wyróżniona w rankingu „Diamenty Forbesa”.

Branża

Ogrodnicza

Klient

Bezpłatna konsultacja SEO

Chcesz pozycjonować swój sklep w branży ogrodniczej?
Umów się na bezpłatną konsultację

Wyzwanie

Jest to przykład niezwykle zaangażowanego Klienta, który rozumie, jak wiele dobrego można zrobić łącząc ze sobą wiedzę ekspercką agencji ze zrozumieniem specyfiki danego biznesu.

Klient miał problemy z SEO, ze słabą widocznością serwisu i rozpoznawalnością oraz skutecznością contentu. Najważniejszym celem, który postawił sobie Klient był wzrost rozpoznawalności wszystkich marek sprzętu, których właścicielem jest firma Krysiak.

Dużym wyzwaniem była dość trudna specyfika branży, wiele aspektów technicznych i zgłębienie wiedzy na temat urządzeń.

W tej współpracy ogromną rolę odegrało obopólne zaangażowanie i partnerskie podejście, dzięki czemu proponowane przez Semcore zmiany były szybko i sprawnie wdrażane, co wpływało m.in na sprawną indeksację słów kluczowych.

Cele

  • Widoczność
    Budowanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.
  • Ruch
    Generowanie ruchu na podstrony asortymentowe oraz artykuły poradnikowe.
  • Optymalizacja konwersji
    Wartościowanie pozyskiwanego ruchu w celu optymalizacji współczynnika konwersji.

Działania

  • 01. Strategia linkowania Polegająca na linkowaniu z jednego artykułu konkretnej kategorii oraz strony głównej (czyli zawsze z jednego artykułu wychodziły dwa linki, a czasami więcej). Od października 2021 średnio od 3 do 5 artykułów sponsorowanych miesięcznie.
  • 02. Link building Linkowanie strony za pomocą artykułów sponsorowanych (głównie pochodzących z różnego rodzaju serwisów lokalnych, rzadziej tematycznych).
  • 03. Optymalizacja techniczna Poprawki w obrębie title. Umieszczanie w nich najbardziej kalorycznych fraz we właściwej odmianie + synonimy tam, gdzie była potrzeba. Dodatkowe poprawki w obrębie opisów kategorii, nasycenie ich frazami.
  • 04. Linkowanie wewnętrzne Dodatkowe linkowanie wewnętrzne z poziomu strony głównej.
  • 05. Content Tworzenie treści w sklepie internetowym, uwzględniających aspekty SEO oraz intencje użytkowników.
  • 06. SXO Podczas realizacji strategii SXO skupiliśmy się na tym, aby zwiększyć liczbę fraz kluczowych wyświetlanych na wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Głównym celem było TOP3 ze względu na wysoki współczynnik klikalności (CTR) wśród użytkowników. Osiągnięto wzrost z 423 do 850 fraz kluczowych (+101%) znajdujących się na wysokiej pozycji.

Rezultaty

  • +68% Widoczność TOP10
  • +44% Sesje organiczne
  • +47% Użytkowników
  • Sklep internetowy krysiak.pl jest biznesem, w którym występuje sezonowość. Szczyt sezonu przypada na maj – wówczas największa liczba użytkowników jest zainteresowana zakupem sprzętu ogrodowego.
  • Porównując sezon 2022 oraz 2021 zauważalny jest wzrost użytkowników odwiedzających sklep z wyników organicznych Google. Dzięki SXO zwiększył się także poziom przychodów.
  • Efekty naszej strategii precyzyjnie wizualizuje raport z Google Search Console. Liczba kliknięć w ciągu roku wzrosła o ponad 33%, a widoczność o 98%.
  • Zwiększyła się także liczba fraz znajdujących się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google (TOP10). Rok wcześniej było to około 1800 różnych wyrażeń. Obecnie jest ich ponad 3000, co dało wzrost na poziomie 68%.

Wykresy

Widoczność i kliknięcia
Wykresy fraz TOP3/TOP10
Wzrost w TOP3/TOP10
OPINIA KLIENTA
Współpracę z Semcore możemy ocenić na bardzo dobrą. Cenię ich bardzo za to, że dostarczają nam wiele konkretnych i szczegółowych analiz, które od razu wdrażamy w życie.
Mateusz Kupczak
Marketing Manager w Krysiak.pl

Bezpłatna konsultacja SEO

Chcesz porozmawiać o potrzebach Twojego biznesu?
Umów się na bezpłatną konsultację

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się do naszego newslettera