Case study SXO – branża sportowa | yogabazar.pl
Wprowadzenie
Yogabazar.pl to sklep internetowy, w którym znajdują się nie tylko pomoce do ćwiczeń jogi. Oferuje także produkty przydatne w medytacji, rehabilitacji ruchowej czy pilatesie. Udostępnia wszelkie produkty związane z ajurwedą oraz takie, które wpisują się w zdrowy, odpowiedzialny styl życia.
Firma ręczy za jakość wszystkich towarów. Pochodzą one wyłącznie od zaufanych, profesjonalnych dostawców. Przykładem może być firma Manduka, której maty cieszą się uznaniem na całym świecie od ponad 15 lat. Część oferty stanowią towary wytwarzane w Polsce przez lokalnych rzemieślników.
Bezpłatny audyt SXO
Wyzwanie
Jak odwrócić spadający trend sprzedażowy i zająć topowe pozycje na główne frazy branżowe? Z takim wyzwaniem zwrócił się do nas sklep internetowy Yoga Bazar. Na co dzień musi on mierzyć się z mocną konkurencją, którą stanowią m.in. popularne markety ze sprzętem sportowym czy Allegro.
Serwis yogabazar.pl zawierał błędy techniczne wymagające pilnej naprawy, a w oczy rzucały się bardzo podstawowe prace optymalizacyjne. Podstrony miały krótkie opisy, prowadzony był blog, a meta treści generowano automatycznie. Prace nad profilem linkowania nie były realizowane umiejętnie, a sklep nie wykorzystywał swojego potencjału i wymagał skrupulatnej optymalizacji.
Dzięki diagnozie wyjściowej wytypowaliśmy elementy wymagające naprawy i optymalizacji. Były to przede wszystkim problemy z indeksacją duplikatów wynikających z CMS, poprawy wymagały także elementy nawigacyjne na stronie i linkowanie wewnętrzne. Wykryliśmy też wewnętrzną kanibalizację na kluczowe frazy i bardzo słabą dywersyfikację profilu linkowania.
Cele
-
Sprzedaż
Odwrócenie negatywnego trendu sprzedażowego. -
Widoczność
Zajęcie topowych pozycji na główne frazy branżowe np. "mata do jogi".
Działania
- 01. Audyty Przeprowadziliśmy audyt techniczny, audyt UX, a także audyty treści oraz linkowania.
- 02. Optymalizacja techniczna Zrealizowaliśmy optymalizację struktury serwisu.
- 03. Content Utworzyliśmy 270 000 znaków ze spacjami wysokiej jakości treści na stronę.
- 04. Linkowanie wewnętrzne Prowadziliśmy stałą i cykliczną rozbudowę profilu linkowego.
- 05. Monitoring Monitorowaliśmy postępy na tle konkurencji i stale doskonaliliśmy strategię.
Rezultaty
- +84% Słowa w TOP3
- +113% Słowa w TOP10
- +53% Wyświetlenia
- Wypozycjonowaliśmy na trzy pierwsze wyniki w wyszukiwarce 97 dodatkowych słów, co dało łącznie 213 słów kluczowych w TOP3.
- Wypozycjonowaliśmy na dziesięć pierwszych wyników w wyszukiwarce 366 dodatkowych słów, co dało łącznie 689 słów kluczowych w TOP10.
- Wygenerowaliśmy 3,67 mln wyświetleń, co oznacza wzrost wyświetleń o 53% porównując dwa 6-miesięczne okresy.
Wykresy
Podstawą naszego sukcesu była silna optymalizacja Meta Title, nagłówków, anchorów, samej struktury drzewa kategorii oraz optymalizacja wymienionych głównych problemów technicznych. Przełomowa okazała się zmiana adresów URL na bardziej optymalne (zawsze jest to ryzykowne działanie przy serwisach, które są na rynku od lat i mają adresy głęboko zakorzenione w Google'u). W tym przypadku ryzyko zdecydowanie się opłaciło. Warte podkreślenia jest również to, że klient blisko i intensywnie z nami współpracował, pisząc we własnym zakresie bardzo jakościowe treści, które my dodatkowo weryfikowaliśmy i optymalizowaliśmy pod kątem SEO.