Na skróty
Na rynku istnieje wiele platform dedykowanych sklepom internetowym. Modele abonamentowe oferują różne pakiety cenowe i przeznaczone są zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy na rynku e-commerce. Jedną z opcji jest AtomStore. Przekonaj się, czym jest to narzędzie, jakie ma wady, zalety oraz funkcje.
AtomStore to oprogramowanie określane przez jego twórców jako system e-commerce klasy premium. Przeznaczone jest ono dla wymagających użytkowników oraz sklepów internetowych i do sprzedaży B2B. Oprogramowanie to zostało wydane w 2011 roku. System AtomStore charakteryzuje się wydajnością oraz skalowalnością. Jest także wyposażony w liczne narzędzia, które wspierają sprzedaż. Podstawą oferty w AtomStore są abonamenty B2C oraz B2B. Oba te warianty obejmują zarówno hosting, jak i podstawowe funkcjonalności.
W przypadku abonamentu B2C cena wynosi od 699 złotych do 22999 złotych miesięcznie (informacje sprawdzone we wrześniu 2024) Natomiast abonament B2B to kwoty od 1799 złotych do 14 499 złotych miesięcznie. Oczywiście za jakiś czas wartości te mogą się zmienić.
AtomStore jest przeznaczony zarówno dla średnich, jak i dużych sklepów internetowych. Skorzystanie z tego oprogramowania ma sens wtedy, gdy zamierzasz mieć wiele funkcjonalności w jednym miejscu. Począwszy od dodatkowych usług, skończywszy na kwestiach związanych z marketingiem, pocztą oraz wsparciem IT.
AtomStore udostępnia użytkownikom katalog produktów. Zawarte są w nim wszystkie niezbędne narzędzia — przydatne w tworzeniu rozbudowanego asortymentu. W AtomStore znajdziesz więc między innymi:
Moduł promocji i sprzedaży daje możliwość organizacji ograniczonych czasowo promocji, przydzielania rabatów oraz prowadzenia wyprzedaży.
Platforma AtomStore jest wyposażona natomiast w system CRM (ang. Customer Relationship Management), który pozwala gromadzić w jednym miejscu wszelkie informacje na temat klientów. Optymalizacja pod SEO dotyczy między innymi ustawiania meta tagów, adresów URL oraz alternatywnych opisów zdjęć.
Ciekawostką jest, że AtomStore udostępnia użytkownikom 30-dniową wersję demo. Pozwala ona na zapoznanie się z funkcjonalnościami platformy.
AtomStore API to interfejs oprogramowania, który umożliwia komunikację pomiędzy różnymi aplikacjami, takimi jak platformy e-commerce, systemy ERP czy systemy zarządzania magazynem (WMS). Dzięki API możliwa jest integracja sklepu internetowego z różnymi zewnętrznymi narzędziami. Zwiększa to jego funkcjonalność i umożliwia automatyzację wielu procesów.
Zdj. 1. Strona internetowa AtomStore
Źródło: https://www.atomstore.pl/
Do zdecydowanych zalet AtomStore należą elastyczność oraz skalowalność. Ponadto docenisz platformę za szeroki zakres wbudowanych funkcji. Wymienione wyżej opcje to tylko niewielka część wszystkich, które zadowolą właścicieli średnich oraz dużych sklepów. Spore znaczenie dla zaawansowanych graczy e-commerce ma też proste i szybkie wdrożenie sprzedaży wielokanałowej oraz zagranicznej. Platforma pozwala na integrację między innymi z Allegro, eBay oraz Google Merchant Center.
Do wad można zaliczyć dość wysokie koszta. Zwłaszcza przy korzystaniu z zaawansowanych funkcji i w porównaniu do konkurencyjnych platform. Ponadto AtomStore jest oprogramowaniem dość skomplikowanym dla początkujących. Oczywiście, jeśli jesteś doświadczonym właścicielem sklepu internetowego i masz choćby podstawową wiedzę na temat SEO, będzie Ci znacznie prościej wdrożyć sklep.
Zdj. 2. Porównanie kosztów różnych pakietów usług AtomStore
Źródło: https://www.atomstore.pl/cennik/pakiety-uslug.html
Bez względu na Twoje doświadczenie, przy wyborze platformy zawsze możesz skonsultować się ze specjalistami z zakresu sklepów internetowych. Eksperci SEO być może zaproponują Ci najpopularniejsze platformy e-commerce, które sprawdzą się lepiej niż AtomStore.
Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.