SEO czyli optymalizacja witryn internetowych pod wyszukiwarkę Google jest zbiorem działań, które powinien podejmować każdy, komu zależy na dobrej pozycji jego strony w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Polega na poprawie zarówno technicznych parametrów strony, jak i tych dotyczących struktury tekstów.
Pozycjonowanie i SEO
Chociaż istnieje wyraźne rozgraniczenie na pozycjonowanie i SEO, według którego SEO jest jednym z elementów pozycjonowania, to obecnie często stosuje się te słowa w odniesieniu do tego samego zagadnienia. Głównie ze względu na to, iż granica powoli się zaciera. Pozycjonowanie to wszelkie działania mające sprawić, że dana strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. Natomiast SEO opiera się na optymalizacji: treści, kodu, struktury i linków. Specjaliści od pozycjonowania stosują wszystkie możliwe i dostępne techniki w celu wyróżnienia stron w wynikach wyszukiwania. Łączą wiedzę i doświadczenie, przez co kompleksowo podchodzą do podnoszenia widoczności witryn internetowych i stąd wiele osób mylnie stosuje wymiennie SEO i pozycjonowanie. Pozycjonowanie to między innymi SEO, ale również content marketing i inne działania.
Co składa się na SEO?
Zazwyczaj pozycjonowanie pod SEO dzieli się na 2 kategorie: on page i off page. Są to różnorodne działania na stronie oraz poza nią. Pozycjonerzy zajmują się obiema tymi formami pozycjonowania.
Działania na stronie to optymalizacja:
długości, jakości, unikalności treści, stosowania słów kluczowych
kodu oraz struktury – dbanie o porządek podstron, odpowiednie znaczniki treści i hierarchię nagłówków, wygodę użytkowania
adresów URL – odpowiednia długość i zawartość
wyglądu – estetyka
odnośników – linki wewnętrzne i zewnętrzne
szybkości ładowania się elementów
pod różne typy urządzeń
Sposoby optymalizacji zewnętrznej dotyczą przede wszystkim:
odnośników kierujących do strony z innych witryn
prac związanych z serwerem
Parametry SEO
Przyjmuje się, iż czynników wpływających na SEO jest ponad 300, jednak nie sposób odkryć każdego z nich. Pozycjonerzy opierają swoje taktyki i strategie na kilku źródłach:wskazówkach od Google, doświadczeniu, obserwacji elementów, które w praktyce poprawiły pozycję w Google różnych witryn, analizy stron będących na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania. Każdy pozycjoner stosuje własne metody, które wypracował przez lata pracy. Bieżące śledzenie informacji przekazywanych przez Google oraz badań i analiz dotyczących pozycjonowania pozwala być wciąż na bieżąco i sprawiać, że kolejne strony znajdują się bardzo wysoko w wynikach Google.
Skuteczne pozyskiwanie ruchu na stronie
Mierzalność działań SEO jest możliwa, pozwala na to analiza skuteczności stosowanych metod, a tych jest wiele. Najważniejsze jest to, aby dokonać trafnej weryfikacji konkurencji, następnie zaplanować wszystkie etapy i obszary działań, a także zapoznać się ze wskazówkami od Google. Warto śledzić najnowsze informacje, weryfikować je, testować i analizować wpływ określonych działań. Bardzo istotne jest eliminowanie błędów, które mogą znacznie obniżać widoczność danej strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego też nie należy się kierować popularnymi mitami na temat pozycjonowania i SEO. Podczas dbania o dobrą pozycję w Google warto być cierpliwym. Efekty nie przychodzą po kilku dniach. Skuteczność pierwszych prac często można zmierzyć dopiero po kilku tygodniach, a nawet miesiącach. Warto od początku zapoznawać się z różnymi narzędziami SEO.
Narzędzia
Pojawia się coraz więcej narzędzi, które pozwalają dbać o SEO, a także monitorować efekty. Część z nich to różnorodne wtyczki do WordPressa, które prowadzą administratora strony krok po kroku i wskazują na obszary wymagające pracy. Warto się nimi zainteresować, ale nie można poprzestawać wyłącznie na nich. Przy doborze wtyczek warto kierować się kilkoma zasadami:
popularność
dobre opinie
wsparcie
istnienie społeczności korzystających z danej wtyczki
Wśród pozostałych wartościowych narzędzi są między innymi:
Google Analitycs
Google Search Console (i inne pomoce od Google)
oprogramowanie do monitorowania pozycji w Google i planowania, na przykład Ahrefs, Senuto, Semstorm,
witryny pozwalające analizować konkurencję, na przykład Ahrefs, SEMrush, SurferSEO
Oferta narzędzi pomagających uskutecznić pracę nad osiąganiem wysokich pozycji w Google jest bogata. Różne firmy decydują się na inne rozwiązania, dlatego nie warto ślepo kopiować zachowań konkurencji. Przed zdecydowaniem się na stałe korzystanie z konkretnych rozwiązań warto o nich poczytać, przetestować je i wtedy wybrać najlepsze.
Jak odnaleźć się w gąszczu działań i nauczyć się pozycjonować pod SEO?
Warto zdecydować się na stopniowe wprowadzanie nowych technik. Jeśli od razu zajmiesz się wszystkim, to możesz się pogubić (albo będziesz robić to z małą dokładnością). Taka taktyka zajmie Ci więcej czasu, ale będziesz mógł śledzić efekty kolejnych działań, poznawać je dokładnie i zdobywać doświadczenie. Przed rozpoczęciem pozycjonowania warto poczytać o błędach i niedozwolonych taktykach. Dzięki temu od początku będziesz „grać czysto”. Jeśli jednak ta tematyka wydaje się zbyt skomplikowana, to nie marnuj swojego czasu i nie pozwól na to, by konkurencja przejęła prowadzenie. Skontaktuj się z nami, opracujemy odpowiedni schemat działań i zadbamy o widoczność Twojej witryny.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.