Pozycjonowanie

Czy komentarze na blogu wpływają na pozycjonowanie?

3 min czytania
likee na czym polega

Komentarze a pozycjonowanie – najwięcej znaczy ich treść

Jaki wpływ mają komentarze na pozycjonowanie? Jeśli zostaną zamieszczone na blogu to stanie się on interaktywny. W sklepie mogą pełnić rolę przestrzeni na opinię użytkowników. Ich treść stanowi tekst, a także linki, które mają niebagatelny wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Najlepszy efekt dadzą, kiedy wejdziemy w interakcję z innymi osobami. Dlatego tak ważne jest akceptowanie komentarzy innych osób. Możemy wtedy liczyć na odwzajemnienie się. Wymiana komentarzy powinna wynikać ze wspólnej chęci dzielenia się informacją, a nie sztucznego generowania linków. Jeśli nie będziemy działać społecznie to zostaniemy potraktowani jako spamerzy.

Wpływ komentarzy blogowych na pozycjonowanie

Komentarze na blogu – dobre praktyki

Komentarze na blogu mogą przynieść negatywny skutek, szczególnie pozostawione bez opieki. Niewiedza i zapominanie o dobrych praktykach niejednokrotnie przyczynia się do usunięcia całej domeny z indeksu wyszukiwarki. Jeśli dopiero zaczynasz angażować się w promocję strony przez Google to powinieneś pamiętać o kilku kluczowych zasadach. Miej je na względzie niezależnie od tego, w jakim celu chcesz wykorzystać sekcję komentarzy.

 

Komentarze pozostawiane przez boty

Jeśli po raz pierwszy masz styczność z tworzeniem stron www to istnieje szansa, że pozostawisz otwartą sekcję komentarzy. Niestety taka swoboda wypowiedzi nikomu nie służy. Zaraz po zaindeksowaniu strony przekonasz się, że automatyczna akceptacja komentarzy to furtka dla botów. Zamiast rzetelnych odpowiedzi, na dole Twojego wpisu będzie widniał spam. Mechanizm Captcha nie jest zbyt wygodnym rozwiązaniem. W przeciwdziałaniu spamowi najlepsza jest manualna weryfikacja albo system taki jak Disqus.

Zobacz  Najpopularniejsze frameworki JavaScript

 

Negatywne komentarze

Zwracaj uwagę na negatywne wypowiedzi, które może publikować konkurencja albo sfrustrowani użytkownicy nieuzyskujący odpowiedzi np. na zapytania mailowe czy nie zgadzający się z Twoją opinią. Aby tego uniknąć dbaj o swoich czytelników i pod żadnym pozorem nie odpisuj pod wpływem emocji. Niektórych negatywnych komentarzy nie musisz usuwać. Jednak, gdy się na to decydujesz to powinieneś zareagować w umiejętny sposób na zamieszczoną krytykę.

 

Pamiętaj, kim są Twoi użytkownicy, aby się odwdzięczyć

Postaraj się zapamiętać, kto zostawia regularne komentarze na Twoim blogu, aby móc się za to odwdzięczyć. Gdy ktoś zostawi kilka spostrzeżeń u Ciebie, zyskujesz idealną okazję do tego, aby zajrzeć do niego i nawiązać komunikację z branżowymi ekspertami.

Wpływ komentarzy blogowych na pozycjonowanie

Kontroluj atrybuty linków i same linki

Każdy odnośnik w internecie ma swoją wartość. Aby jednak link przekazywał ją innym, musimy mu to umożliwić. Jeśli ustawimy atrybut linku „rel” na „nofollow” (rel=”nofollow”) to będzie on jedynie istniał. Pozostawienie linków w stanie „do-follow” sprawi, że chętnych na komentarz zgłosi się więcej, jednak niekoniecznie będą one pożądanej jakości. Jeśli na blogu o makijażu pojawia się komentarz o treści, która nam odpowiada, ale jego link kieruje do strony o armaturze grzewczej to powinna zapalić nam się czerwona lampka.

 

Dbaj o jakość swoich treści

Wybór tematów i słów kluczowych przyciągających nowych odbiorców to dopiero połowa sukcesu. Najważniejsze jest to, aby swoich czytelników zaangażować i zadowolić. Najlepszy rezultat osiągniemy pisząc treści stosując szereg uniwersalnych zasad. Zasady, które przyczynią się do zwiększonej liczby pozytywnego feedbacku:

Zobacz  Czy link building wciąż działa?

  • staraj się mówić do odbiorcy zrozumiałym i prostym językiem,
  • nie musisz być Wikipedią, udostępniaj swoje doświadczenie i opinię w danym temacie,
  • publikuj informacje na temat osiągnięć swoich lub firmy,
  • jesteśmy w internecie, dlatego dziel treść na krótkie, kilkuzdaniowe akapity,
  • w treści odpowiadaj na pytania, które mogą nurtować użytkowników,
  • popieraj udostępnione informacje źródłami,
  • twórz treści wizualne, które pozwalają szybciej i łatwiej przyswoić wiedzę,
  • na koniec wpisu dopisz swoje wnioski, a następnie sformułuj krótkie CTA (wezwanie do działania) z zapytaniem o podejście czytelników do zagadnienia,
  • odpowiadaj na komentarze, jeśli już znajdą się na Twojej stronie.

Wpływ komentarzy blogowych na pozycjonowanie

Dbaj o wpisy i komentarze nie tylko dla lepszej pozycji

 

Wpływ komentarzy na pozycjonowanie nie jest tak znaczący jak samej treści, którą publikujemy. A skoro tak to czy jest sens w ogóle zajmować się komentarzami? Tak, jeśli chcemy zbudować społeczność. Dzięki temu, że na naszej stronie będzie mieć miejsce dyskusja to więcej osób przy rozpoznaniu naszej domeny w wyszukiwarce będzie skłonne odwiedzić nas po raz kolejny. Chociażby po to, żeby przy okazji lektury wpisu poznać interesującą opinię innych osób w danym temacie.

 

Osiągnięcie dużej liczby komentarzy na blogu to niełatwa rzecz. Aby stało się możliwe powinniśmy wesprzeć się innymi kanałami. Dla dużego zaangażowania można polecić reklamy Facebook Ads, udzielanie się pod wpisami u innych blogerów i wzmianki w komunikacji e-mail. Pamiętajmy, aby we wszystkich mediach zachęcać do pozostawiania feedbacku.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 2.9 / 5. Liczba głosów: 8

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy