Na skróty
Obecnie wiele firm oferuje użytkownikom ciekawe i merytoryczne treści, z których można skorzystać, aby dowiedzieć się więcej o interesującej ofercie lub angażującej tematyce. Jeżeli natomiast chcesz uzyskać przewagę konkurencyjną i znaleźć się na szczycie organicznych wyników wyszukiwania, powinieneś również zainteresować się tematem danych strukturalnych, które są niezbędne przede wszystkim na stronach contentowych. W dzisiejszym artykule podpowiemy, czym właściwie są dane strukturalne, dlaczego warto je wdrożyć i jak to zrobić! Przedstawimy dodatkowo praktyczne przykłady wyselekcjonowane przez specjalistów Semcore.
Dane strukturalne to informacje zapisane w specjalnym formacie umożliwiającym lepsze zrozumienie zawartości witryny wyszukiwarkom internetowym. W branżowym nazewnictwie nazywamy je inaczej meta-danymi opisującymi różne elementy na stronie, m.in.:
Dane strukturalne pomagają wyszukiwarkom internetowym interpretować informacje na stronie i przyporządkować je do odpowiednich kategorii tematycznych, co z kolei może poprawić pozycjonowanie strony w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Bardzo często jest to fundamentalny element strategii SXO (ang. Search Experience Optimization) uwzględniającej zarówno SEO (ang. Search Engine Optimization), jak i UX (User Experience).
Dzięki zastosowaniu danych strukturalnych, użytkownicy mogą uzyskać bardziej szczegółowe informacje o stronie bez potrzeby jej otwierania (np. w formie fragmentów odpowiedzi na pytania zadane w wyszukiwarce).
Dane strukturalne są zapisywane zgodnie ze standardem schema.org. Został on opracowany przez developerów wyszukiwarek tj. Google, Bing, Yahoo! oraz YANDEX w celu ujednolicenia sposobu opisywania informacji na stronach internetowych. Wdrażając strukturę schema na swoją stronę internetową, możesz w łatwy sposób zwiększyć jej atrakcyjność dla użytkowników i pomóc w pozyskaniu nowych odbiorców oraz poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania, jednocześnie zwiększając jakość ruchu w serwisie.
Spośród najpopularniejszych danych strukturalnych wdrażanych na stronach contentowych, możemy wymienić m.in.:
Wśród elementów, które mogą być opisane za pomocą tego typu danych strukturalnych, znajdują się m.in.:
Przykład wdrożenia schema.org Article:
Wśród elementów, które można opisać przy użyciu danych strukturalnych typu Product, znajdują się:
Przykład wdrożenia schema.org Product:
Dzięki użyciu danych strukturalnych Breadcrumbs, użytkownicy mogą łatwo nawigować po stronie i znaleźć interesujące ich informacje.
Przykład wdrożenia schema.org Breadcrumbs:
Wśród elementów, które można opisać za pomocą tego typu danych strukturalnych, znajdują się:
Przykład wdrożenia schema.org Review:
Dzięki użyciu danych strukturalnych typu FAQ, użytkownicy mogą szybko znaleźć odpowiedzi na swoje pytania.
Przykład wdrożenia schema.org FAQ:
Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych Video, znajdują się:
Przykład wdrożenia schema.org Video:
Wśród elementów, które można opisać przy użyciu danych strukturalnych Person, znajdują się:
Przykład wdrożenia schema.org Person:
Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych Organization, znajdują się:
Przykład wdrożenia schema.org Organization:
Wśród elementów, które można opisać przy użyciu danych strukturalnych LocalBusiness, znajdują się:
Przykład wdrożenia schema.org LocalBusiness:
Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych Place, znajdują się:
Przykład wdrożenia schema.org Place:
Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych Event, znajdują się:
Przykład wdrożenia schema.org Event:
Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych Recipe, znajdują się:
Przykład wdrożenia schema.org Recipe:
Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych MusicRecording, znajdują się:
Przykład wdrożenia schema.org MusicRecording:
Wśród elementów, które można opisać przy użyciu danych strukturalnych Book, znajdują się:
Przykład wdrożenia schema.org Book:
Dane strukturalne na stronie contentowej wpływają pozytywnie na jakość ruchu i konwersji, ponieważ:
Biorąc pod uwagę obecne trendy, dane strukturalne na stronie contentowej mogą wpłynąć na jakość ruchu i konwersji, poprzez zwiększenie zaangażowania użytkowników, przyciągnięcie bardziej zainteresowanej grupy odbiorców oraz maksymalizację wiarygodności strony i ułatwienie podjęcia decyzji w zakresie dokonywania zakupów.
Aby dowiedzieć się, czy wdrożyłeś prawidłowo dane strukturalne na swoją stronę, skorzystaj z naszego audytu SEO. Specjaliści Semcore wskażą niezbędne zalety oraz wady w Twojej strategii pozycjonerskiej, a dodatkowo określą elementy do poprawy.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.