Pozycjonowanie stron internetowych, znane również jako SEO (Search Engine Optimization), to proces implementacji działań mających na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Celem pozycjonowania jest zwiększenie liczby odwiedzin przez potencjalnych klientów poprzez osiągnięcie wyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron polega więc na takim dostosowywaniu strony internetowej do wymagań wyszukiwarek, aby osiągnąć lepsze miejsce w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na więcej wejść na stronę.
Dodatkowo, skutkiem pozycjonowania stron może być utrwalenie wizerunku danej marki (bądź zbudowanie go od podstaw – w przypadku nowych firm), a także zwiększenie przychodów. Warto pamiętać, że sama obecność biznesu w Internecie dawno przestała już wystarczać – istotne jest więc nie tylko to, by firma była w sieci, ale również, by jej witryna była zoptymalizowana technicznie i użyteczna dla potencjalnych klientów. Właśnie o to, w dużym uproszczeniu, chodzi w pozycjonowaniu.
W dalszej części tekstu przybliżymy Ci bardziej szczegółowo cały proces SEO, jego najważniejsze aspekty, podstawowe pojęcia z nim związane, a także wskazówki dotyczące samodzielnych działań pozycjonerskich.
Jak już wiesz, pozycjonowanie stron internetowych (ang. Search Engine Optimization – SEO lub Web Positioning) to proces zwiększania widoczności strony internetowej dla wybranych słów kluczowych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, którego celem jest generowanie wartościowego ruchu na stronie.
Pozycjonowanie obejmuje różne strategiczne działania, w tym optymalizację techniczną strony bądź tworzenie i publikowanie wartościowych treści. Równie istotne jest również budowanie sieci linków zwrotnych, co zwiększa wiarygodność i autorytet strony w Internecie.
Skuteczne pozycjonowanie stron jest procesem ciągłym, wymagającym regularnych aktualizacji i dostosowań – wynika to z faktu, że zarówno algorytmy wyszukiwarek, jak i oczekiwania klientów również się zmieniają.
SEO (Search Engine Optimization) jest częścią procesu pozycjonowania, skupiającą się na wewnętrznej optymalizacji strony (optymalizacja techniczna, tworzenie i dodawanie wartościowych treści), podczas gdy pozycjonowanie obejmuje zarówno działania wewnętrzne, jak i zewnętrzne (również działania poza witryną, np. link building).
W praktyce terminy „SEO” i „pozycjonowanie” używane są zamiennie, jednak warto pamiętać, że pozycjonowanie jest szerszym pojęciem.
Pozycjonowanie polega na optymalizacji (dostosowaniu) strony w taki sposób, aby pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe, co zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia wyniku przez użytkownika i odwiedzenia strony.
Działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych dzielimy na dwie główne kategorie: pozycjonowanie On-site (obejmujące działania w obrębie samej witryny) oraz pozycjonowanie Off-site (budowanie bazy linków zwrotnych oraz analityka internetowa). Poniżej omawiamy bardziej szczegółowo każdą z nich.
Pozycjonowanie On-site (SEO) odnosi się do wszelkich działań optymalizacyjnych, które są przeprowadzane bezpośrednio na stronie internetowej, mających na celu poprawę jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Kluczowe elementy tego procesu to:
Pozycjonowanie off-site koncentruje się na działaniach zewnętrznych, które są realizowane poza bezpośrednią strukturą witryny, mających na celu zwiększenie jej autorytetu i widoczności w wynikach wyszukiwania. Najważniejsze jego elementy to:
Proces pozycjonowania off-site skupia się głównie na pozyskiwaniu wartościowych linków przychodzących, znanych jako backlinki, które mają na celu zwiększenie autorytetu domeny w „oczach” wyszukiwarek.
Dodatkowo proces pozycjonowania off-site obejmuje również inne działania, takie jak optymalizacja wizytówki Google Moja Firma czy monitorowanie i analizowanie danych związanych z ruchem na stronie – to tzw. analityka internetowa.
Pozycjonowanie on-site i off-site są ze sobą ściśle powiązane i wzajemnie się uzupełniają, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej widoczności i wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Jeśli szukasz profesjonalnej usługi pozycjonowania, obejmującej oba jego rodzaje, skontaktuj się z nami!
Strona wyników wyszukiwania (ang. Search Engine Results Page – SERP) to strona, która wyświetla się użytkownikom po wprowadzeniu i zatwierdzeniu zapytania w wyszukiwarce internetowej.
Taka strona wyników wyszukiwania zawiera listę linków do stron (wraz z innymi elementami, takimi jak tytuł oraz opis podstrony), uszeregowaną według określonych kryteriów.
Na początku listy najczęściej pojawiają się wyniki płatne, oznaczone jako „Sponsorowane”. Firmy płacą za te miejsca, chcąc promować swoje strony i konkurując z innymi biznesami o dotarcie do użytkowników, którzy poszukują konkretnych informacji, usług lub produktów.
Wykorzystanie płatnych wyników (Google Ads) może być skutecznym uzupełnieniem strategii SEO, które pozwala na szybsze zwiększenie ruchu w witrynie, podczas gdy proces pozycjonowania stron często wymaga realizacji długoterminowej strategii.
Po niedawnych zmianach wyniki płatne zaczęły pojawiać się nie tylko na górze listy, ale również pomiędzy wynikami organicznymi, zyskując w ten sposób na widoczności i zasięgu.
Pod linkami sponsorowanymi w wyszukiwarce Google znajdują się też organiczne wyniki wyszukiwania. Algorytm Google ustala kolejność wyświetlania się adresów na podstawie zgodności treści podstrony z zapytaniem użytkownika oraz oceny jej jakości pod kątem tzw. „czynników rankingowych”.
Co ważne, pozycjonowanie stron odnośni się wyłącznie do wyników organicznych.
Statystyki pokazują, że większość kliknięć użytkowników to kliknięcia w pierwsze wyniki wyszukiwania. To dość zrozumiałe – od Internetu oczekujemy szybkich odpowiedzi, a więc wybieramy jedną z pierwszych, jakie otrzymujemy na dane zapytanie.
Właśnie dlatego spadek pozycji w wynikach wyszukiwania prowadzi do obniżenia współczynnika klikalności (CTR), który odzwierciedla stosunek liczby kliknięć w dany wynik do liczby jego wyświetleń przez użytkownika na stronie wyników wyszukiwania.
W praktyce oznacza to mniejszą liczbę potencjalnych klientów, którzy trafiają na stronę za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej.
Wyniki organiczne zazwyczaj budzą większe zaufanie użytkowników w porównaniu do wyników sponsorowanych, co skutkuje wyższym CTR tych pierwszych. Dzieje się tak nawet pomimo faktu, że wyniki płatne – jak już pisaliśmy wyżej – często są wyświetlane na samej górze wyników wyszukiwania.
Algorytm Google to zaawansowany system zaprojektowany tak, aby dostarczać użytkownikom najbardziej trafne wyniki wyszukiwania. W tym celu używa on robotów indeksujących, znanych jako crawlery, które nieustannie przeszukują Internet w poszukiwaniu nowych bądź zaktualizowanych treści. Są one w stanie interpretować zawartość strony, a następnie przypisywać ją do konkretnych „szufladek” tematycznych. Jak to się dzieje?
Roboty odkrywają nowe strony internetowe poprzez śledzenie linków umieszczonych na innych stronach. Zgromadzone treści są następnie zapisywane i przetwarzane (indeksowane) w bazie danych Google. Na podstawie ich oceny algorytmy określają odpowiednią kolejność stron w wynikach wyszukiwania. Poniżej znajduje się infografika ilustrująca sposób działania robotów wyszukiwarek:
Jak widzisz, crawlery mają ogromny wpływ na widoczność Twojej witryny, stąd optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek (SEO strony) obejmuje również ułatwienie dostępu do witryny właśnie dla wspomnianych robotów. W tym procesie kluczowe jest zarządzanie tzw. crawl budżetem, czyli efektywne wykorzystanie zasobów, jakie robot jest w stanie przeanalizować podczas wizyty na stronie.
Algorytmy Google stosują złożony zestaw kryteriów do oceny wartości stron internetowych. Są to tak zwane czynniki rankingowe, które pozwalają na szczegółową analizę jakości poszczególnych podstron oraz precyzyjne dostosowanie wyników wyszukiwania do oczekiwań i potrzeb użytkowników. Skuteczne pozycjonowanie stron www polega na jak najlepszym dostosowaniu (optymalizacji) strony internetowej pod kątem tych czynników.
Czynniki rankingowe, które mają kluczowy wpływ na pozycjonowanie www, to między innymi:
Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej polega na optymalizacji opisanych wyżej czynników w ramach realizacji strategii SEO. Google – aby zapobiec manipulacji wynikami wyszukiwania – nie ujawnia szczegółów ważności poszczególnych aspektów. Można jednak podjąć się oceny tego zagadnienia na podstawie doświadczenia specjalistów SEO oraz dokumentów Google, takich jak Search Quality Rater Guidelines: An Overview, czy informacji zawartych w Google Search Center.
Google regularnie aktualizuje swój algorytm, dążąc do usprawnienia trafności wyników wyszukiwania i adaptacji do ewoluujących potrzeb oraz oczekiwań użytkowników.
Aktualizacje mogą mieć postać subtelnych dostosowań, niezauważalnych dla większości serwisów, lub też głębokich aktualizacji (core updates), które potrafią istotnie przemodelować rankingi stron w wynikach wyszukiwania.
Poniżej infografika przedstawiająca najważniejsze aktualizacje algorytmu w historii Google:
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych opiera się na ciągłej analizie i optymalizacji pod kątem aktualizacji algorytmów wyszukiwarek. Działania te mają na celu zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Więcej o aktualizacjach, które zmieniły świat SEO, znajdziesz w naszym artykule tutaj, natomiast status ostatnich aktualizacji Google (od 2020) – tutaj.
Słowa kluczowe (frazy kluczowe, keywords) to zapytania wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google, gdy szukają konkretnych informacji, produktów lub usług. Są one niezbędne w pozycjonowaniu stron internetowych, gdyż umożliwiają wyszukiwarkom określenie tematyki danej podstrony. Dzięki słowom kluczowym możemy także precyzyjnie dopasować treści do oczekiwań i zainteresowań odbiorcy.
Użytkownicy wpisują określone słowa kluczowe, np. „pozycjonowanie stron internetowych” w pasku wyszukiwarki Google, która w odpowiedzi wyświetla stronę z listą adresów www, uszeregowaną według określonych kryteriów.
Kolejność wyświetlania stron w wyszukiwarce internetowej ma bezpośredni wpływ na liczbę użytkowników (potencjalnych klientów), trafiających na stronę za pośrednictwem wyszukiwarki. Im wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego, tym większa szansa, że użytkownik zobaczy i kliknie w wynik prowadzący do tej strony.
Podstawowe rodzaje słów kluczowych obejmują słowa:
Znajomość różnych typów słów kluczowych umożliwia skuteczniejsze dostosowanie strategii SEO, co przekłada się na większą efektywność pozycjonowania.
Intencje wyszukiwania służą do określenia motywacji użytkownika i celów, które chce osiągnąć wpisując dane słowo kluczowe w wyszukiwarkę.
Zrozumienie intencji użytkowników wpisujących frazy w wyszukiwarkę Google pozwala na skuteczne dopasowanie słów kluczowych do odpowiednich typów podstron, co zwiększa szansę na skuteczne przekształcenie odwiedzin w konwersję – realne działania, takie jak zakup produktu, zapisanie się na newsletter czy wypełnienie formularza kontaktowego.
Typy intencji użytkownika w SEO:
Warto mieć na uwadze, że nie wszystkie zapytania mają jednoznacznie określoną intencję. Aby zrozumieć, jaka intencja wyszukiwania przeważa dla danej frazy według Google, warto wpisać to zapytanie w wyszukiwarkę i dokładnie przeanalizować rodzaje wyświetlanych wyników.
Dobór słów kluczowych (keyword research) to proces polegający na wyszukiwaniu i analizie fraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Jego celem jest identyfikacja tych słów kluczowych, które są najbardziej odpowiednie (relewantne) dla treści strony i mają potencjał przyciągnięcia ruchu organicznego.
Ten fundamentalny element pozycjonowania stron www dostarcza niezbędnych informacji, wykorzystywanych później w procesie tworzenia treści (content marketing) oraz podczas optymalizacji on-site (optymalizacji adresów URL, tytułów stron czy nagłówków).
Najważniejsze kroki w doborze słów kluczowych to:
Skuteczne pozycjonowanie strony w Google pozwala systematycznie budować wysokie pozycje na różne słowa kluczowe.
Głównym źródłem wiedzy na temat tego, jakie słowa kluczowe są popularne i mogą być efektywnie wykorzystane w strategii SEO, jest sama wyszukiwarka Google. Dostarcza ona cennych wskazówek poprzez różne funkcje, w tym:
Sugestie wyszukiwania – dynamicznie generowana lista zapytań wyświetlająca się podczas wpisywania frazy w pasku wyszukiwania Google. Sugestie te są oparte na realnych zapytaniach użytkowników i mogą służyć jako bezpośrednie źródło inspiracji dla słów kluczowych.
Sekcja „Więcej pytań” – oferuje listę pytań, które użytkownicy często zadają w kontekście pierwotnie szukanego hasła. Te pytania mogą pomóc zrozumieć, jakie tematy są dla użytkowników ważne i jakie informacje dodatkowe mogą chcieć uzyskać.
Sekcja „Związane z tym wyszukiwaniem” – prezentuje zestaw fraz, które są blisko związane z zapytaniem użytkownika. Dzięki temu można lepiej zrozumieć, jakie słowa kluczowe są używane przez użytkowników w kontekście konkretnych zapytań, co pozwala na poszerzenie listy słów kluczowych i ulepszenie strategii contentowej.
Na rynku mamy wiele profesjonalnych narzędzi, które ułatwiają proces doboru słów kluczowych, takich jak Senuto czy Ahrefs. Należy jednak pamiętać, że narzędzia te są dostępne wyłącznie w płatnych planach.
Jeśli szukasz darmowej alternatywy, możesz wykorzystać wtyczkę do przeglądarki Chrome Keyword Surfer. Pozwala ona na analizę średniego miesięcznego wolumenu wyszukiwań konkretnych fraz oraz na identyfikację powiązanych słów kluczowych – wystarczy wpisać interesującą nas frazę w pasku wyszukiwarki Google:
Możesz również skorzystać z darmowego Planera Słów Kluczowych – narzędzia dostępnego w ramach usługi Google Ads, które umożliwia identyfikację odpowiednich słów kluczowych do wykorzystania zarówno w płatnych kampaniach PPC, jak i w strategiach SEO.Planer dostarcza istotnych informacji na temat słów kluczowych, takich jak: liczba wyszukiwań, prognozy wyszukiwań, konkurencyjność fraz, a także pozwala na tworzenie i zarządzanie listą słów kluczowych.
Inne, godne polecenia narzędzia do badania słów kluczowych to:
Optymalizacja (dostosowanie strony) pod kątem słów kluczowych powinna uwzględniać ich zastosowanie w adresach URL, tytułach stron, nagłówkach śródtekstowych oraz w treściach, z zachowaniem odpowiedniego nasycenia.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga starannie opracowanej strategii pozycjonowania, która jest fundamentem wszelkich działań optymalizacyjnych. Przemyślana strategia pozycjonowania pozwala unikać kosztownych pomyłek i przyspiesza realizację wyznaczonych celów.
Jeśli zależy Ci na profesjonalnym i efektywnym pozycjonowaniu Twojej strony, nasz zespół ekspertów jest gotów stworzyć dla Ciebie spersonalizowaną strategię pozycjonowania, która sprosta wyjątkowym wyzwaniom i potrzebom Twojej firmy. Możesz umówić się na konsultację z nami w tym miejscu.
Dla tych, którzy decydują się na samodzielne pozycjonowanie strony i mają ograniczone potrzeby, przygotowaliśmy listę 10 kroków opartą na strategicznym podejściu do SEO:
Dla tych, dla których lista 10 kroków w samodzielnym pozycjonowaniu to za mało, przygotowaliśmy rozwinięcie tego tematu, wraz z przykładami sprawdzonych narzędzi i wskazówkami, jak można ich użyć. Zacznijmy jednak od samego początku.
Samodzielny proces pozycjonowania warto rozpocząć od sprawdzenia, czy nasz serwis wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwania (tj. czy jest zaindeksowany).
Aby w prosty sposób sprawdzić stan indeksacji strony internetowej, możesz użyć komendy „site:”, wpisując ją bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Komenda „site:” to komenda, dzięki której możemy sprawdzić zaindeksowaną liczbę podstron dowolnej witryny oraz zobaczyć, jak wyświetlają się one w wyszukiwarce. Poprawnie wpisana wygląda tak:
„site:<nazwa naszej domeny>”, np. „site:semcore.pl”
Jeśli po wpisaniu komendy “site: <nazwa twojej domeny>” nie pojawiają się żadne wyniki, lub ich liczba jest znacząco mniejsza w stosunku do ilości podstron dostępnych do indeksacji w Twoim serwisie, może to wskazywać na problem z indeksacją.
Podobnie, jeżeli zauważysz nieproporcjonalnie wysoką liczbę wyników w porównaniu do rzeczywistej zawartości serwisu, może to sugerować, że w indeksie znalazły się niepotrzebne zasoby.
Dla dokładniejszej analizy stanu indeksacji całej witryny powinno się skorzystać z narzędzia Google Search Console, które jest oficjalną usługą Google przeznaczoną do monitorowania widoczności strony w wyszukiwarce.
Google Search Console (GSC) to darmowe narzędzie od Google, które umożliwia nie tylko sprawdzenie stanu indeksacji strony www i ruchu użytkowników, ale też monitorowanie pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.
Aby korzystać z GSC musisz zarejestrować się w usłudze za pomocą Twojego konta Google. Kolejnym krokiem po zarejestrowaniu się jest wybranie typu usługi i i weryfikacja własności strony internetowej. Możesz to zrobić na kilka sposobów, w tym poprzez przesłanie specjalnego pliku .html na serwer za pomocą FTP, dodanie metatagu w sekcji nagłówkowej (head) strony czy też poprzez integrację z Google Tag Manager.
Dla stron korzystających z systemów zarządzania treścią (CMS), dostępne są wtyczki ułatwiające ten proces, pozwalając na szybkie i proste dodanie potrzebnego fragmentu kodu:
Dla początkujących użytkowników, zalecamy wybór metody prefiksu adresu URL, ponieważ jest łatwiejszy i bardziej intuicyjny w procesie weryfikacji.
Koniecznie weź pod uwagę, że dane w GSC mogą być wyświetlane z pewnym opóźnieniem, mogącym sięgać sięgać 2-3 dni – stąd brak natychmiastowych danych dotyczących ruchu na stronie nie powinien budzić zaniepokojenia. Najlepiej jest dać systemowi kilka dni na zaktualizowanie i prezentację pełnych informacji.
Więcej na temat tworzenia konta w GSC znajdziesz tutaj.
Google Search Console (GSC) jest uznawane za wiarygodne źródło informacji na temat indeksacji strony internetowej, ponieważ informacje w nim dostępne pochodzą bezpośrednio od Google.
Aby sprawdzić stan indeksacji poszczególnych podstron wystarczy kliknąć w zakładkę „Strony” w grupie narzędzi „Indeksowanie”. W tym miejscu możemy sprawdzić informacje na temat stron, które nie znalazły się w indeksie i przyczyn tego zjawiska. Oto jak to zrobić:
Dzięki tym krokom szybko zorientujesz się, jakie części Twojej strony są już zaindeksowane przez Google oraz jakie mogą wymagać dodatkowych działań, aby poprawić ich widoczność w wyszukiwarce.
Pierwszym krokiem po weryfikacji usługi jest przejście do tzw. mapy witryny i dodanie własnej mapy strony.
Mapa strony internetowej (site map) to spis zawierający najważniejsze adresy URL dostępne w ramach danego serwisu. Jej głównym celem jest ułatwienie robotom wyszukiwarek, takim jak Googlebot, efektywnego indeksowania zawartości strony poprzez zapewnienie klarownego i uporządkowanego przeglądu wszystkich kluczowych podstron w obrębie serwisu.
Najczęściej ścieżka do niej to po prostu https://nazwatwojejdomeny.pl/sitemap.xml, chociaż oczywiście może znajdować się ona pod innym adresem, w zależności od systemu CMS czy wtyczki generującej taką mapę. Najważniejsze jest, aby mapa strony była zawsze aktualna. Warto dopytać webmastera, czy przy dodaniu nowego produktu lub strony jest ona automatycznie aktualizowana. Strony przesłane poprzez site map są indeksowane szybciej.
Jeśli nie posiadasz jeszcze mapy witryny, zapoznaj się z naszym artykułem, który krok po kroku wyjaśnia, jak to zrobić w WordPressie: Jak dodać mapę witryny w WordPressie.
Warto również dodać link do mapy witryny w pliku robots.txt, ponieważ jest to jedno z pierwszych miejsc, które odwiedzają roboty indeksujące podczas skanowania strony.
Po dodaniu mapy witryny do GSC kolejnym krokiem jest dokładna analiza zakładki „Strony”. Ta sekcja jest nieocenionym źródłem informacji o wszelkich problemach związanych z indeksacją, występujących błędach, takich jak niepoprawne kody odpowiedzi, przekierowania, oraz innych istotnych kwestiach.
Klikając w dowolny komunikat, otrzymasz dodatkowe szczegóły, które pomogą Ci zrozumieć konkretny problem. Co więcej, GSC zapewnia wskazówki i zalecane działania, dzięki którym można skutecznie rozwiązać napotkane trudności.
Regularne monitorowanie tych danych pozwala na szybkie wykrywanie i rozwiązywanie problemów, co z kolei może znacząco poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości narzędzia GSC, pod tym linkiem znajdziesz serię filmów instruktażowych na temat Google Search Console, zrealizowanych u samego źródła, czyli przez zespół Google:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLKoqnv2vTMUOnQn-lNDfT38X9gA_CHxTo
W procesie samodzielnego pozycjonowania przyda się także kolejne bezpłatne narzędzie od Google, czyli najnowsza wersja platformy analitycznej Google Analytics – dokładniej Google Analytics 4.
W odróżnieniu od Google Search Console, które skupia się głównie na ruchu z wyszukiwarek, Google Analytics 4 umożliwia analizę ruchu z różnorodnych źródeł. Dzięki temu możemy dokładniej poznać naszych użytkowników, w tym informacje o ich lokalizacji, rodzajach urządzeń, z których korzystają, a nawet o używanych przeglądarkach.
Chociaż sama obecność Google Analytics na stronie nie wpływa bezpośrednio na ranking w wyszukiwarkach, narzędzie to dostarcza cennych informacji. Z tego powodu zaleca się jego instalację na wczesnym etapie pozycjonowania, aby lepiej zrozumieć i optymalizować zaangażowanie użytkowników oraz skuteczność różnych kanałów marketingowych.
Screaming Frog to kolejne popularne narzędzie do analizy i optymalizacji SEO, które służy do przeprowadzania dogłębnych audytów stron internetowych. Pozwala na szybkie i efektywne zbieranie danych technicznych, co umożliwia skuteczne pozycjonowanie strony www.
Program przeszukuje strony, zbierając informacje o URL-ach, metadanych, odpowiedziach serwera, przekierowaniach, tytułach strony, opisach meta, słowach kluczowych i wielu innych elementach – nie bez przyczyny jest uznawany za jedno z najlepszych narzędzi do analizy SEO strony (on-site SEO).
Narzędzie oferuje wersję darmową, która pozwala na przeskanowanie maksymalnie 500 adresów URL, a także wersję płatną z abonamentem rocznym, która nie posiada żadnych limitów przeskanowanych adresów. Darmowa wersja programu jest jednak zwykle wystarczająca dla właścicieli mniejszych witryn, którzy planują samodzielne pozycjonowanie swojej strony internetowej bez wsparcia agencji SEO.
Aby możliwie efektywnie wykorzystać Screaming Frog, zacznij od przygotowania dokładnej listy adresów URL. Skup się na kluczowych podstronach, takich jak strona główna i kategorie produktów lub usług. Możesz użyć rozszerzeń do chrome np. SEO META in 1 CLICK, aby przyśpieszyć kompletowanie tych adresów.
Gdy lista URL-i będzie gotowa (np. w Google Sheets lub Excelu), zaimportuj ją do Screaming Frog w trybie listy. Narzędzie to pozwoli na szybkie rozpoczęcie skanowania strony i głęboki audyt SEO. Zwróć szczególną uwagę na kody odpowiedzi serwera – adresy zwracające kod 200 są ładowane poprawnie.
Screaming Frog pomoże Ci też zidentyfikować problemy z metadanymi i strukturą strony, takie jak brakujące lub zduplikowane tytuły oraz meta opisy czy błędy w użyciu znaczników kanonicznych. Rozwiązanie tych problemów jest kluczowe dla poprawy pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania.
Audyt SEO to dokument, który stanowi podstawę dla strategii optymalizacji strony internetowej. Polega on na dokładnym zbadaniu obecnej kondycji witryny, identyfikacji obszarów wymagających poprawy oraz wyznaczeniu kierunków działań, które przyczynią się do zwiększenia widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Profesjonalny audyt SEO powinien uwzględniać następujące obszary:
Audyt SEO, uwzględniający powyższe punkty, pomoże sprawnie zidentyfikować ewentualne problemy w obrębie witryny, co pozwoli na wprowadzenie adekwatnych usprawnień, a w rezultacie – przyciągnąć więcej odwiedzających z ruchu bezpłatnego.
Wiarygodność strony jest oceniana przez wyszukiwarkę w dużej mierze na podstawie linków prowadzących do niej z zewnętrznych źródeł. Istotna jest nie tylko liczba takich linków, ale przede wszystkim ich jakość. Linki z autorytatywnych i tematycznie powiązanych stron są zwykle bardziej wartościowe.
W kontekście SEO ważna jest też różnica między linkami typu „follow” a „nofollow”. Linki follow przekazują wartość SEO, pomagając w rankingu strony, podczas gdy linki nofollow nie przekazują bezpośrednio wartości SEO, ale mogą przyciągnąć ruch na stronę i budować jej rozpoznawalność. Ponadto linki nofollow stanowią naturalne uzupełnienie profilu linkowego serwisu.
Pozyskiwanie linków zewnętrznych jest kluczowym elementem skutecznej strategii SEO. Jednak w jaki sposób to zrobić?
Jednym z najefektywniejszych sposobów na zdobycie wartościowych linków jest współpraca z branżowymi portalami, które mogą publikować artykuły sponsorowane lub notatki prasowe z linkami prowadzącymi do Twojej strony. Warto skorzystać z platform takich jak Linkhouse i WhitePress, które są znane z agregacji ofert publikacji sponsorowanych.
Kolejnym rozwiązaniem jest założenie firmowego bloga, gdzie możesz publikować artykuły wysokiej jakości, nawiązujące do oferowanych przez Ciebie produktów czy usług. Regularne dostarczanie wartościowej treści przyciąga uwagę i zachęca inne strony do linkowania.
Również aktywność na platformach, takich jak Facebook czy Instagram, może zwiększyć widoczność marki oraz generować linki zwrotne. Chociaż linki z mediów społecznościowych zazwyczaj mają atrybut nofollow, pomagają one budować świadomość marki wśród konsumentów i mogą prowadzić do zdobywania naturalnych linków z innych źródeł.
Kiedy mowa o pozycjonowaniu, nie można nie wspomnieć również o jego specyficznym rodzaju – pozycjonowaniu lokalnym. Co to takiego?
Pozycjonowanie lokalne koncentruje się na zwiększaniu widoczności strony na słowa kluczowe związane z konkretną lokalizacją np. „dentysta Poznań” lub „sklep z meblami Warszawa”, co jest szczególnie istotne dla firm stacjonarnych lub usługowych, takich jak restauracje, sklepy czy usługi zdrowotne. Chodzi o to, by Twój biznes mógł być łatwo znaleziony przez osoby, które realnie będą w stanie skorzystać z jego usług lub zakupić produkty.
Warto dodać, że pozycjonowanie lokalne w dużej mierze opiera się również na optymalizacji wizytówki Google Moja Firma. Optymalizacja wizytówki jest szczególnie ważna, gdyż Google może automatycznie wykrywać lokalizację użytkownika i dostarczać mu wyniki lokalne, które często są wzbogacone o mapy.
Jak już wspomnieliśmy, w pozycjonowaniu lokalnym dużą rolę odgrywa wizytówka Google Moja Firma. Sprawdź, w jaki sposób – w kilku prostych krokach – możesz zadbać o jej lepszą widoczność i atrakcyjniejszy wygląd:
Podsumowując, pozycjonowanie lokalne to kompleksowa strategia optymalizacji, która zwiększa widoczność firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania, przyciągając więcej ukierunkowanego ruchu i potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie sklepów internetowych kładzie szczególny nacisk na aspekty charakterystyczne dla branży e-commerce. Oto lista elementów, które mają duży wpływ na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego:
Pozycjonowanie sklepów internetowych to kluczowy aspekt prowadzenia biznesu online. Na skuteczność działań SEO znacząco wpłynąć może wybór odpowiedniej platformy e-commerce. Czym ona jest?
Platforma e-commerce to oprogramowanie umożliwiające sprzedaż produktów i usług online. Ułatwia zarządzanie sklepem internetowym, pozwalając na zarządzanie produktami, płatnościami, wysyłką oraz obsługą klienta. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze platformy wraz z ich możliwościami pod kątem SEO:
Niezależnie od wyboru platformy, efektywne pozycjonowanie wymaga nie tylko znajomości narzędzi, ale także wsparcia doświadczonych specjalistów SEO.
Pozycjonowanie sklepów internetowych powinno również obejmować poprawę doświadczeń użytkowników na stronie, stąd usługi Semcore nazywamy usługami SXO, będącymi połączeniem SEO z UX.
Projektowanie doświadczeń użytkownika (UX) w kontekście sklepów internetowych jest kluczowe dla zwiększenia zaangażowania klientów, ale też konwersji na Twojej stronie.
Oto kilka podstawowych czynników, które należy rozważyć w kontekście poprawy doświadczenia użytkowników w sklepach internetowych:
Biorąc pod uwagę powyższe czynniki możemy znacząco poprawić jakość doświadczeń użytkowników w e-commerce, co przełoży się na lepsze wyniki finansowe. Docelowo w ten sposób zwiększamy również widoczność strony oraz satysfakcję klientów. Dzięki temu pozycjonowanie sklepu internetowego staje się jeszcze bardziej efektywne.
Działasz na wielu rynkach, a Twoja oferta skierowana jest do klientów z różnych krajów? Jeśli tak, musisz pamiętać o tym, by wziąć to pod uwagę w procesie optymalizacji witryny www.
Na stronach internetowych, które posiadają treści w różnych językach lub dedykowane różnym regionom, ważne jest przede wszystkim to, aby odpowiednio „poinformować” o tym fakcie roboty indeksujące Google.
Pozycjonowanie międzynarodowe i wielojęzyczne wymaga użycia atrybutu hreflang, który informuje wyszukiwarkę o dostępnych wersjach językowych i regionalnych strony internetowej. To pozwala Google kierować użytkowników do najbardziej odpowiedniej wersji strony, zależnie od ich języka lub lokalizacji. Użycie tego atrybutu w strukturze strony jest kluczowe, aby poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania dla poszczególnych grup użytkowników.
Ważne jest także pozyskanie lokalnych linków zwrotnych oraz osobne badanie słów kluczowych – nawet w przypadku tego samego produktu lub usługi mogą się one nieco różnić w poszczególnych państwach.
Pamiętaj również o kontekście i różnicach kulturowych. Pomoże Ci to lepiej zrozumieć lokalny rynek i zmniejszy ryzyko popełnienia gafy. Nawet bliskie nam geograficznie kraje mogą czasem zaskoczyć swoimi zwyczajami lub przyzwyczajeniami.
W tym miejscu omówiliśmy dokładnie typy słów kluczowych i metody ich pozyskiwania. Kolejnym krokiem jest wykorzystanie zdobytej wiedzy na temat słów kluczowych w praktyce.
SEO copywriting skupia się na tworzeniu i publikacji tekstów na strony internetowe w taki sposób, aby były wartościowe dla użytkowników, a jednocześnie wysoko oceniane przez algorytmy Google – a więc zawierające odpowiednie frazy kluczowe.
Częstym problemem w SEO copywritingu jest zachowanie odpowiedniej równowagi pomiędzy optymalizacją treści pod kątem robotów indeksujących, a tym, co chcą czytać użytkownicy, czyli prawdziwi ludzie. Tworząc teksty na stronę internetową należy zawsze pamiętać o oczekiwaniach tych drugich, ponieważ to oni są docelowymi odbiorcami treści.
Oto najważniejsze zasady, które pomogą Ci tworzyć treści przyciągające zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarki:
Zapewniając odpowiednią optymalizację treści na różnych sekcjach Twojej strony internetowej, możesz znacząco poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Skoro już to wiesz, sprawdź teraz, jak zasady SEO copywritingu odnoszą się do poszczególnych części witryny.
Strona główna jest wizytówką Twojego serwisu internetowego. Wyjątkowo istotne jest więc, aby zawierała jasno sformułowany, atrakcyjny tytuł z nadrzędną frazą kluczową. Struktura treści powinna być klarowna i zapewniać łatwą nawigację do innych sekcji witryny, zaś użycie fraz kluczowych w nagłówkach oraz w tekście w sposób naturalny i przemyślany powinno pomagać użytkownikom i wyszukiwarkom zrozumieć wiodący cel Twojej strony.
Opisy kategorii powinny być szczegółowe i skoncentrowane na specyficznych frazach kluczowych dla danej kategorii produktów lub usług. Dobre ustrukturyzowanie tych opisów, z wykorzystaniem nagłówków i o odpowiedniej długości, pomoże nie tylko w SEO, ale także w lepszej orientacji użytkownika w obrębie witryny. Opisy kategorii są ponadto świetnym miejscem do wplecenia fraz LSI, które wzbogacą kontekst wyszukiwań.
Każdy opis produktu powinien być unikalny i zawierać szczegółowe informacje, które odpowiadają na specyficzne zapytania użytkowników. Wprowadzenie frazy kluczowej do tytułu i nagłówków oraz naturalne rozmieszczenie jej w treści pomoże w indeksacji i poprawie widoczności produktów w wyszukiwarkach. Nie zapomnij także o dodaniu fraz kluczowych do opisów zdjęć produktów – dzięki temu produkt będzie możliwy do znalezienia również za pomocą wyszukiwania obrazem.
Tworzą idealne miejsce do dzielenia się wartościową i angażującą treścią, która odpowiada na pytania bądź potrzeby użytkowników. To idealne miejsca do stosowania SEO copywritingu poprzez rozbudowaną i dobrze ustrukturyzowaną treść, używanie odpowiednich nagłówków i fraz kluczowych. Regularne publikowanie nowych artykułów i aktualizacja istniejących – z wykorzystaniem optymalnych praktyk SEO – nie tylko przyciągnie nowych odbiorców, ale również wzmocni pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Ważnym pojęciem w kontekście SEO copywritingu jest także topical authority (autorytet tematyczny). Ten wskaźnik określa, jak bardzo dana strona jest uznawana za wartościowe (eksperckie) źródło informacji w swojej dziedzinie przez wyszukiwarki.
Aby zbudować autorytet tematyczny witryny ważne jest oferowanie bogatych i szczegółowych treści. Obejmuje to m.in. publikowanie artykułów, przewodników i analiz, które dogłębnie omawiają dany temat. Takie materiały powinny nie tylko odpowiadać na podstawowe pytania, ale też zagłębiać się w szczegóły i mniej oczywiste aspekty zagadnienia.
Regularne aktualizowanie i rozszerzanie zawartości sekcji blogowej o nowe informacje również wzmacniają autorytet tematyczny. Strony, które stale rozwijają swoje treści, są postrzegane przez wyszukiwarki jako bardziej wiarygodne, co zwiększa ich szansę na zdobywanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Poza kluczowymi elementami pozycjonowania warto zwrócić uwagę na te, o których często mówi się mniej, a które także mogą mieć bezpośredni wpływ na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.
Każda strona internetowa, a zwłaszcza sklep internetowy, powinien być zabezpieczony protokołem SSL. Google potwierdza, że obecność „zielonej kłódki” wpływa na ranking strony, co jest jednym z wielu powodów, dla których warto zainwestować w SSL.
Dzięki szyfrowaniu danych przesyłanych przez HTTPS, nawet wrażliwe informacje, takie jak dane logowania, adresy i hasła, są chronione przed dostępem osób trzecich.
Inną kwestią jest oznaczanie przez wyszukiwarki stron nieposiadających protokołu SSL jako niebezpieczne. To skutecznie odstrasza użytkowników Internetu od wejścia na stronę sklepu. Certyfikat SSL ma więc wpływ zarówno na pozycjonowanie i ilość odwiedzin witryny, jak i wiarygodność firmy czy zaufanie do samej marki.
Linkowanie wewnętrzne jest istotne dla SEO z dwóch głównych powodów. Po pierwsze, poprawia ranking wybranych słów kluczowych, a po drugie – usprawnia nawigację w obrębie witryny, jednocześnie zachęcając użytkowników do dłuższej jej eksploracji.
Dodatkowo, linkowanie wewnętrzne ułatwia pracę robotom Google, zapewniając im klarowne ścieżki indeksowania. W ramach linkowania wewnętrznego warto dodać i zaktualizować mapę witryny, zadbać o menu breadcrumb (tzw. okruszkowe), które pomaga użytkownikom łatwiej odnaleźć się na stronie, oraz o linkowanie śródtekstowe, które naturalnie prowadzi czytelnika do innych, powiązanych treści.
W przypadku opisów produktów dobrą praktyką będzie też umieszczanie boxów z linkami do podobnych artykułów, co zwiększa zainteresowanie ofertą sklepu i potencjalnie prowadzi do większej liczby transakcji.
Adresem kanonicznym nazywamy meta tag znajdujący się w sekcji head strony – tej, która zawiera najważniejsze informacje o witrynie. Z jego pomocą określisz, który adres URL strony jest oryginalny. Ma to szczególne znaczenie kiedy podstrona posiada kilka różnych adresów. Pozwala to uniknąć zjawiska duplikacji treści i jest wyjątkowo istotne zwłaszcza w przypadku rozbudowanych sklepów internetowych.
Istotne jest, aby wszystkie wersje adresu Twojej strony (np. z „www” i bez „www” czy też różne wersje „http” i „https”) były właściwie przekierowane na preferowany adres URL. Poprawne przekierowania zapewniają, że użytkownicy oraz roboty wyszukiwarek zawsze trafiają na aktualną wersję strony, co pomaga unikać problemów z duplikacją treści i rozdrobnieniem linków. Taka konfiguracja przekierowań wzmacnia także autorytet domeny, co jest korzystne dla SEO.
Ten najbardziej popularny błąd pojawia się w sytuacji, gdy użytkownik próbuje przejść do nieistniejącej już strony (np. w sytuacji, kiedy dana strona produktowa została usunięta). Jego konsekwencją jest przede wszystkim spadek ruchu na stronie, gdyż użytkownicy widzący błąd często automatycznie opuszczają całą witrynę – oczywiście, nie działa to pozytywnie również na pozycjonowanie strony. Lepiej więc, zamiast usuwać podstrony z witryny, zablokować możliwość dodania danego artykułu do koszyka lub umieścić informację o braku jego dostępności. Warto także zaprezentować na danej podstronie produkty o podobnych cechach. Może to właśnie wśród nich klient znajdzie swojego nowego ulubieńca?
Wprowadzenie danych strukturalnych jest kolejnym krokiem, który może znacząco wpłynąć na SEO i widoczność w wynikach wyszukiwania. Dane strukturalne, takie jak schema.org, pozwalają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć zawartość strony i zaprezentować ją w bardziej atrakcyjny sposób w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu strony mogą być bardziej widoczne i przyciągające uwagę, co przekłada się na większą ilość kliknięć i poprawę ruchu na stronie.
Jeśli Twój głód wiedzy na temat SEO nadal nie został zaspokojony, odsyłamy Cię do dwóch sprawdzonych źródeł, będących kopalnią informacji dotyczących pozycjonowania.
Jeśli potrzebujesz kogoś, kto poprowadzi działania SEO dla Twojej strony – skontaktuj się z nami.
Przygotowanie skutecznej strategii SEO może być skomplikowane, jednak – dzięki checkliście opracowanej przez naszych ekspertów – proces ten może stać się prostszy i bardziej przystępny. Skorzystaj z naszej checklisty SEO wtedy, gdy chcesz upewnić się, że nie pomijasz żadnych kluczowych elementów optymalizacji.
W ramach tego materiału przygotowaliśmy także sekcję „Co należy zrobić?”, w której znajdziesz sprawdzone metody i najlepsze praktyki, które pomogą poprawić widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym w świecie SEO, czy też doświadczonym specjalistą, nasze narzędzie zapewni Ci kompleksowe wsparcie na każdym etapie optymalizacji. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia ekspertów Semcore, aby zyskać przewagę nad konkurencją i osiągnąć lepsze wyniki dla Twojej strony internetowej.
Pozycjonowanie stron to proces, którego celem jest zbudowanie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. W tym celu podejmuje się szereg czynności, mających za zadanie podwyższyć pozycję strony na określone frazy kluczowe, co przekłada się na większy i lepiej ukierunkowany ruch na stronie.
SEO (Search Engine Optimization) jest częścią procesu pozycjonowania, skupiającą się na wewnętrznej optymalizacji strony (optymalizacja techniczna, tworzenie i dodawanie wartościowych treści), podczas gdy pozycjonowanie obejmuje zarówno działania wewnętrzne, jak i zewnętrzne (działania poza witryną, np. link building).
W praktyce terminy „SEO” i „pozycjonowanie” używane są zamiennie, jednak warto wiedzieć, że pozycjonowanie jest szerszym pojęciem.
SEO (Search Engine Optimization) skupia się na optymalizacji strony internetowej, aby poprawić jej widoczność w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. SEM (Search Engine Marketing) natomiast obejmuje zarówno SEO, jak i płatne rozwiązania, takie jak reklamy PPC (Pay-Per-Click), mające na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach.
Pozycjonowanie strony rozpoczyna się od przeprowadzenia audytu SEO. To zabieg, którego celem jest analiza witryny pod kątem jej jakości oraz ewentualnych błędów. Dodatkowo należy porównać serwis z witrynami konkurencji. Na podstawie audytu SEO projektuje się indywidualną strategię pozycjonowania.
Skuteczne pozycjonowanie stron opiera się na długofalowej strategii, wymagającej kompleksowych działań z zakresu optymalizacji, tworzenia wartościowych treści oraz link buildingu.
Skorelowanie tych trzech ogniw pozwala budować widoczność strony w wyszukiwarce poprzez podwyższanie jej pozycji na wybrane frazy kluczowe.
Pozycjonowanie ma na celu zbudować autorytet strony internetowej, aby algorytm wyszukiwarki lepiej ocenił serwis, tym samym umieszczając go na wyższej pozycji w wynikach organicznych. Dzięki widoczności uzyskanej w ten sposób, witrynę odwiedzi więcej użytkowników.
Na pozycjonowanie strony wpływa wiele czynników, takich jak jakość i ilość treści, optymalizacja słów kluczowych, szybkość ładowania strony, linki zwrotne od innych stron czy odpowiednia architektura i kodowanie strony.
Efekty pozycjonowania można monitorować za pomocą narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics – które pokazuje źródła ruchu, zachowanie użytkowników i pozycję strony w wynikach wyszukiwania – lub Google Search Console, które dostarcza informacji o indeksowaniu strony i błędach, które mogą wpływać na ranking.
Koszt pozycjonowania może się różnić w zależności od wielkości strony, konkurencyjności branży, wybranych słów kluczowych i zakresu potrzebnych działań. Ceny mogą zatem wahać się od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie.
Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym: jego pierwsze rezultaty mogą być widoczne po kilku miesiącach, natomiast pełne efekty często osiąga się po roku lub nawet dłuższym okresie. Szybkość osiągania rezultatów zależy od wielu czynników, w tym od konkurencyjności branży.
Szybkie wypozycjonowanie strony jest możliwe poprzez intensywne działania SEO, w tym optymalizację techniczną strony, tworzenie wartościowych treści i budowanie silnych linków zwrotnych. Ważne jest jednak, aby pamiętać, że zbyt „agresywne” techniki mogą zostać uznane przez Google za spam.
Tak, można samodzielnie pozycjonować stronę, korzystając z dostępnych online poradników i narzędzi SEO. Ważne jest jednak posiadanie podstawowej wiedzy o działaniu wyszukiwarek i najnowszych trendach w SEO, aby robić to efektywnie.
Pozycjonowanie strony bez wydatków finansowych wymaga skupienia się na technikach SEO, które nie wymagają dużych inwestycji, takich jak optymalizacja treści, użycie odpowiednich słów kluczowych, poprawa szybkości ładowania strony i budowanie naturalnych linków zwrotnych poprzez tworzenie wartościowego contentu.
Dzięki efektywnemu pozycjonowaniu strona zyskuje większą widoczność w wyszukiwarkach, co przekłada się również na większy ruch na stronie, lepsze zaangażowanie użytkowników i wzrost konwersji. Pozycjonowanie buduje także wiarygodność marki i pomaga wyróżnić się na tle konkurencji.
W większości przypadków pozycjonowanie stron jest dobrą inwestycją dla firmy, ponieważ pomaga ono w dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów online. Ostateczna decyzja o inwestycji w SEO powinna być jednak podyktowana specyfiką branży, celami biznesowymi i budżetem marketingowym.
Pozycjonowanie często wymaga zmian na stronie, aby dostosować ją do wymagań algorytmów wyszukiwarek. Obejmuje to poprawki w strukturze strony, optymalizację treści pod kątem słów kluczowych, poprawę szybkości ładowania oraz eliminację błędów technicznych, które mogą negatywnie wpływać na ranking.
Czas trwania pozycjonowania stron internetowych jest zmienny i zależy od wielu czynników, takich jak konkurencyjność branży, wyjściowy stan techniczny strony oraz wybrane słowa kluczowe. Zazwyczaj pierwsze efekty działań są widoczne po kilku miesiącach, ale pełne korzyści z pozycjonowania mogą wymagać od 6 miesięcy do nawet kilku lat ciągłych działań i dostosowywania strategii do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek. Pozycjonowanie to zdecydowanie proces wymagający czasu i stałej optymalizacji.
Czas, który jest potrzebny na pozycjonowanie witryny zależy od wielu czynników. Są to między innymi: obecna pozycja w Google, ilość i jakość treści na stronie, liczba błędów optymalizacyjnych do wyeliminowania oraz konkurencyjność fraz. Nie możemy ocenić tego bez dokładnej analizy SEO danej witryny, dlatego zachęcamy do kontaktu w celu wykonania bezpłatnego audytu Twojej strony.
Zajmujemy się kompleksową poprawą widoczności stron internetowych, uwzględniającą wiele aspektów, dlatego też mamy w swoich szeregach ekspertów z różnych dziedzin: copywriterów, specjalistów SEO, UX, marketingu internetowego i innych obszarów istotnych w polepszaniu widoczności stron internetowych.
W pierwszej kolejności wykonujemy audyt strony internetowej. Po tym etapie przedstawiamy klientowi elementy, które wymagają poprawy. Ustalamy wtedy dokładne warunki współpracy, podpisujemy wymagane dokumenty i rozpoczynamy pracę, której efekty regularnie raportujemy.
Najważniejsze dla nas są dane dotyczące tego, jaki cel chcesz osiągnąć, a także jaki jest adres Twojej witryny internetowej.
Wycena jest dopasowana indywidualnie do każdego klienta. Jest ona zależna między innymi od konkurencyjności w danej branży, liczby wybranych słów kluczowych, ale także innych elementów, które z pewnością omówimy z Tobą przed podpisaniem umowy.
Oczywiście. Etap tworzenia witryny jest najlepszym momentem na zaplanowanie skutecznej strategii pozycjonowania, którą można wprowadzać od samego początku.
Dostarczymy Ci wszelkich informacji na temat tego, w jaki sposób możesz weryfikować prowadzone działania. Ponadto regularnie raportujemy efekty naszej pracy.
Nasi specjaliści proponują słowa kluczowe, które najlepiej pasują do charakteru danej strony, a zarazem są odpowiednio dobrane pod kątem popularności i konkurencyjności. Zanim zaczniemy pozycjonowanie danych fraz, przedstawiamy Ci nasze propozycje i – jeśli zechcesz wprowadzić zmiany – chętnie wszystko omówimy i dostosujemy działania do Twoich oczekiwań.
Aby zwiększyć widoczność Twojej strony internetowej, skup się na optymalizacji SEO, dostosowaniu strony do wymagań wyszukiwarek oraz na skutecznym pozycjonowaniu stron www, co obejmuje też analizę konkurencji.
Jeśli szukasz profesjonalnej usługi pozycjonowania skontaktuj się z nami.
Postaw na skuteczne pozycjonowanie stron www z Semcore.
Fajne 🙂
Dobry tekst, szczególnie ciekawy fragment o optymalizacji.
Pozycjonowanie to naprawdę must have współczesnego biznesu, każdy właściciel powinien się zapoznać z tym artykułem:)
Dziekuje bardzo za artykuł. Sporo wyjaśnił, dobra robota.
Artykuł z bardzo dobrymi podstawami, dla zaawansowanych mogą wydawać się oczywiste, ale dla juniorów z pewnością będą przydatne:)
Świetny artykuł! Przydał się nawet przy pisaniu licencjatu:)
To mój top1 artykuł, do którego co jakiś czas sięgam:)
Dobrze się czytało:)
Jestem zupełnie początkująca w tej dziedzinie, dlatego ten artykuł bardzo mi się przyda.
Świetny artykuł, dzięki!
Ciekawy artykuł:) Czy któryś z CMS-ów, które opisujecie jest szczególnie przyjazny SEO?
Super blog!