Pozycjonowanie stron internetowych pod Google. Dlaczego jakość treści jest tak ważna?
4 min
Pozycjonowanie stron internetowych pod Google. Dlaczego jakość treści jest tak ważna?
4 min
Pozycjonowanie stron internetowych pod Google. Dlaczego jakość treści jest tak ważna?
Na skróty
Dotyczy nie tylko ciągłego dodawania nowych treści, ale też aktualizowania tekstów publikowanych dawno temu. Roboty Google wciąż odwiedzają wszystkie witryny, te nieaktualizowane mogą zawierać przestarzałe informacje. Dlatego stopniowo są spychane niżej w wynikach wyszukiwania. Sprawdzaj treści dodawane dawno temu, uzupełniaj je o aktualne informacje, nowe przemyślenia i wzbogacaj. Dzięki temu Twoi czytelnicy będą pewni, że nie trafią u Ciebie na treści, które nie mają już wykorzystania w praktyce. Ponadto Google zauważy, że wciąż pracujesz nad jakością i Twoje treści cały czas odnoszą się do aktualnych wydarzeń.
Nie zapomnij jednak o tym, aby dostarczać czytelnikom nowych, angażujących treści. Dodawanie nowych treści to podstawa, dzięki temu utrzymasz odpowiedni ruch na stronie. Odbiorcy będą odwiedzać Twoją witrynę co jakiś czas, nie zapomną o niej, jeśli tylko nie zaniedbasz tego, aby zapewniać świeże materiały. Regularne i systematyczne zaopatrzenie witryny w nowe artykuły to także okazja do wykorzystywania słów kluczowych podbijających widoczność w Google.
Określ grupę docelową Twoich treści. Bez względu na to czy prowadzisz bloga branżowego, czy firmę związaną z działalnością w jakimś obszarze, powinieneś wiedzieć do kogo kierujesz swoje słowa, grafiki, zdjęcia. Kim ma być Twój czytelnik? Osobą stawiającą pierwsze kroki w jakiejś dziedzinie, a może ma być to ktoś, kto ma hobby związane z tematyką Twojej strony? Dopiero gdy odpowiesz sobie na te pytania zastanów się jakie mogą być problemy, zapytania i potrzeby czytelników. Dostarczaj im wartościową treść. Taką, która będzie przydatna, atrakcyjna, wciągająca. Spójrz na swoją stronę z perspektywy odbiorcy. Czy jej wygląd jest estetyczny i czy zachęca do regularnego odwiedzania? Pomyśl jakie materiały mogą być ciekawe i przydatne.
Jeśli będziesz pisać o wędkowaniu w wyniosły i patetyczny sposób, to mało kto zechce zapoznawać się z Twoimi tekstami. Nawet jeśli będzie on poruszał wartościowe treści. Dlatego dostosuj styl i język do odbiorców, ale i charakteru Twojej strony. Jeśli piszesz do klientów, to rób to z szacunkiem, ale nie wprowadzaj sztucznego dystansu sztywnymi formułami. Gdy tworzysz bloga o specjalistycznej tematyce, to nie bój się stosować charakterystycznych słówek, wprowadzaj profesjolekt – przecież będą Cię czytać miłośnicy. Chyba, że chcesz zachęcić do tematu osoby, które nie mają o nim żadnego pojęcia. Wtedy więcej tłumacz, wyjaśniaj i stopniowo wprowadzaj czytelników w swój świat. Do dorosłych ludzi zainteresowanych nowinkami z dziedziny prawa nie będziesz pisać w gwarze środowiskowej, przemyśl swój język, styl i składnie. Pisz naturalnie, ale nie zapominaj o tym, do kogo kierujesz swoje treści.
Twoja strona musi być spójna. Zarówno pod kątem stylistycznym, estetycznym, jak i tematycznym. Jeśli będziesz dodawać treści o wszystkim, to nie przyciągniesz stałych czytelników. Tylko sławni blogerzy i firmy będące długo w social media mogą pozwolić sobie na to, żeby dodawać zarówno treści branżowe, jak i wrzucić przepis na pyszny sernik. Dlaczego? Bo już są znani i lubiani. Ludzie kiedyś zaczęli odwiedzać ich ze względu na poruszane przez nich tematy, a później zaczęli się interesować nimi. Ich życiem, codziennością. Czytelnicy w tym momencie chcą wiedzieć więcej, bo to te osoby i firmy stały się głównym tematem. Zanim wypracujesz popularność najlepiej będzie jeśli skupisz się na maksymalnie trzech dziedzinach. To sprawi, że Twoimi odbiorcami będą osoby zainteresowane konkretną tematyką. Kiedy już Cie polubią, będą chętnie czytać teksty na inne tematy, staniesz się ich znajomym, a może nawet autorytetem. Zechcą poznać Twoje opinie na różne tematy.
Jeśli chcesz dodawać treści dotyczące różnorodnych dziedzin to podziel stronę na kategorie. Tak, aby użytkownik wygodnie przeglądał interesujące go treści. Na czym jeszcze polega spójność? Na estetyce strony. Nie może być tak, że po wejściu na Twoją witrynę odbiorca zobaczy wszystkie możliwe kolory, wyświetlą mu się przypadkowe grafiki porozrzucane w różnych miejscach. Zadbaj o strukturę, wybierz swoje barwy.
Spójność stylistyczna polega na tym, że każdy opublikowany tekst jest stworzony w jednym, typowym dla danego autora stylu. Jeśli czytelnika zachęci sposób, w jaki budujesz zdania, polubi słowa i opisy, to będzie chętnie Cię czytał. Jednak jeśli będą przeplatały się różne narracje, sposoby budowania zdań i treści, to… możesz odstraszyć czytelników. Nie może być tak, że jeden tekst piszesz Ty, a drugi pani Krysia z klatki obok. Jeśli zlecasz teksty innym, to zadbaj o przekazanie informacji na temat tego, w jaki sposób pisać. Najważniejsze są wskazówki dotyczące tego jak zwracać się do czytelników i jakim językiem pisać. Możesz przesłać kilka swoich tekstów zleceniobiorcy. Sprawny copywriter doskonale dostosuje się do wytycznych i stworzy teksty w odpowiednim stylu.
Największy błąd twórców internetowych to kopiowanie treści. Jest to szkodliwe z kilku powodów. Po pierwsze, nawet jeśli osiągniesz popularność swoim wpisem, na który składają się skopiowane fragmenty, to ktoś może wytoczyć Ci proces o plagiat. Ponadto Google wykryje na Twojej stronie kopiowaną treść – roboty indeksują kto pierwszy dodał dany tekst.. Nieunikalne treści nie mają szans na znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Ponadto użytkownicy zaciekawieni daną tematyką szybko odejdą, najprawdopodobniej czytają także inne strony poświęcone tej dziedzinie. Zauważą, że Twoje treści nie są oryginalne.
Pozycjonowanie stron w Google polega również na odpowiedniej optymalizacji zamieszczanych treści. Dlatego zadbaj o to, aby Twoje nagłówki wiązały się z tematyką i słowami kluczowymi. Wdróż odpowiednie znaczniki (<h1> <h2> <h3>). Nie zapominaj również o meta title oraz meta description, w których znajdą się słowa kluczowe. Dzięki dobremu meta description możesz sprawić, że odbiorca wybierze właśnie Twoją stronę.
To tylko część porad dotyczących pozycjonowania stron w Google. Jeśli jesteś zaciekawiony treściami dotyczącymi pozycjonowania, to zachęcamy do zapoznania się z innymi artykułami na tym blogu, które przedstawiają inne zagadnienia.