MarketingPozycjonowanie

SEO digital marketing – czym jest i dlaczego warto?

2 min czytania

Bazując na najnowszych statystykach Wordstream, światowe wydatki na reklamę cyfrową wynoszą obecnie ponad 441 miliardów dolarów. Serwis Responsify szacuje natomiast, że wydatki do 2026 roku osiągną pułap 786 miliardów dolarów. Przedstawia to ogromne znaczenie SEO digital marketingu w obecnym świecie online. Bez znaczenia na grupę docelową, powinieneś rozważyć rozwiązania cyfrowo-marketingowe. Dowiedz się, czym jest SEO digital marketing i dlaczego warto w niego zainwestować!

SEO digital marketing – czym jest i dlaczego warto?

SEO digital marketing – czym jest?

SEO digital marketing to pojęcie, które łączy w sobie dwa kluczowe aspekty promocji online: SEO (ang. Search Engine Optimization) i marketing cyfrowy:

SEO – optymalizacja stron w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie to proces dostosowywania strony internetowej i treści w taki sposób, aby była ona bardziej widoczna dla wyszukiwarek internetowych (np. Google, Bing, Yahoo!, DuckDuckGo czy też YANDEX).

Głównym celem SEO jest uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe, co z kolei prowadzi do zwiększenia organicznego (bezpłatnego) ruchu na stronie.

SEO dzieli się na optymalizację on-site (wewnątrz witryny), np. optymalizacja struktury treści, poprawności URLów oraz meta tagów, oraz optymalizację off-site (poza serwisem). Ta z kolei obejmuje budowanie linków zwrotnych i marketing społecznościowy.

Digital marketing – marketing cyfrowy

Digital marketing to ogół działań promocyjnych prowadzonych w przestrzeni cyfrowej, wykorzystujących różne kanały i platformy (w tym media społecznościowe, e-mail, reklamę typu PPC).

Obejmuje wiele płaszczyzn, począwszy od kreacji contentu, przez analizę danych i optymalizację kampanii, aż po zarządzanie budżetem reklamowym.

Zobacz  Jak pozycjonować stronę samemu? Poradnik SEO

Wspiera budowę marki w świecie online, przyciąga nowych klientów i zwiększa sprzedaż.

Gdy mówimy o SEO digital marketingu, chodzi nam o zastosowanie praktyk SEO w ramach szerszej strategii marketingu cyfrowego. Optymalizując treści i strony pod kątem wyszukiwarek, Twoja firma może nie tylko zwiększyć organiczny ruch na swojej stronie, ale także poprawić skuteczność innych działań marketingowych, np. Google Ads, za sprawą ulepszenia strony docelowej, która wpływa na wynik jakości promocji PPC w wyszukiwarkach.

SEO stanowi zatem kluczowy element w całym ekosystemie marketingu cyfrowego.

SEO digital marketing – czym jest i dlaczego warto?

Zdj 1. Wyniki wyszukiwania SEO i Google Ads w praktyce.

Źródło: Serwis Google.

Dlaczego warto zainwestować w SEO digital marketing?

Inwestując w SEO digital marketing możesz się spodziewać kilku istotnych korzyści:

  • zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania – uzyskując TOP 5 w Google, wzbudzasz zainteresowanie większości użytkowników. Jak podają statystyki HubSpot, pierwsze pięć pozycji w wyszukiwarkach obejmuje 68% kliknięć;
  • maksymalizacja konwersji – im więcej osób wchodzi na Twoją stronę internetową, tym większa szansa, że klienci kupią dany produkt lub skorzystają z proponowanej usługi.
  • przewaga konkurencyjna – po 6-18 miesiącach od wdrożenia strategii SEO digital marketingowej, staniesz się branżowym liderem i zaczniesz wyznaczać standardy.

Jako doświadczona agencja SEO, możemy śmiało stwierdzić, że prawidłowo obrany kierunek w świecie cyfrowym wiąże się również z budową wiarygodności Twojej marki oraz pozyskiwaniem coraz bardziej opłacalnych i zdecydowanych klientów.

SEO digital marketing – ile kosztuje współpraca z agencją marketingową?

Współpraca z renomowaną agencją SXO to koszt rzędu kilku tysięcy złotych netto miesięcznie, w zależności od zakresu działań, specyfiki Twojej branży oraz indywidualnych ustaleń z opiekunem. Zanim jednak podejmiesz jakąkolwiek współpracę, zdecyduj się na audyt SEO i sprawdź stan optymalizacji marketingowej swojej witryny.

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy