MarketingPozycjonowanie

SEO digital marketing – czym jest i dlaczego warto?

2 min czytania

Bazując na najnowszych statystykach Wordstream, światowe wydatki na reklamę cyfrową wynoszą obecnie ponad 441 miliardów dolarów. Serwis Responsify szacuje natomiast, że wydatki do 2026 roku osiągną pułap 786 miliardów dolarów. Przedstawia to ogromne znaczenie SEO digital marketingu w obecnym świecie online.

Zatem, bez względu na grupę docelową, powinieneś rozważyć takie rozwiązania cyfrowo-marketingowe. Dowiedz się, czym jest SEO digital marketing i dlaczego warto w niego zainwestować!

SEO digital marketing – czym jest i dlaczego warto?

SEO digital marketing – czym jest?

SEO digital marketing to pojęcie, które łączy w sobie dwa kluczowe aspekty promocji online: SEO (ang. Search Engine Optimization) i marketing cyfrowy:

SEO – optymalizacja stron w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie to proces dostosowywania strony internetowej i treści w taki sposób, aby była ona bardziej widoczna dla wyszukiwarek internetowych (np. Google, Bing, Yahoo!, DuckDuckGo czy też YANDEX).

Głównym celem SEO jest uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe, co z kolei prowadzi do zwiększenia organicznego (bezpłatnego) ruchu na stronie.

SEO dzieli się na optymalizację on-site (wewnątrz witryny), np. optymalizacja struktury treści, poprawności URLów oraz meta tagów, oraz optymalizację off-site (poza serwisem). Ta z kolei obejmuje budowanie linków zwrotnych i marketing społecznościowy.

Digital marketing – marketing cyfrowy

Digital marketing to ogół działań promocyjnych prowadzonych w przestrzeni cyfrowej, wykorzystujących różne kanały i platformy (w tym media społecznościowe, e-mail, reklamę typu PPC).

Obejmuje wiele płaszczyzn, począwszy od kreacji contentu, przez analizę danych i optymalizację kampanii, aż po zarządzanie budżetem reklamowym.

Zobacz  Największe zagrożenia dla pozycjonowania Twojej strony online

Wspiera budowę marki w świecie online, przyciąga nowych klientów i zwiększa sprzedaż.

Gdy mówimy o SEO digital marketingu, chodzi nam o zastosowanie praktyk SEO w ramach szerszej strategii marketingu cyfrowego. Optymalizując treści i strony pod kątem wyszukiwarek, Twoja firma może nie tylko zwiększyć organiczny ruch na swojej stronie, ale także poprawić skuteczność innych działań marketingowych, np. Google Ads, za sprawą ulepszenia strony docelowej, która wpływa na wynik jakości promocji PPC w wyszukiwarkach.

SEO stanowi zatem kluczowy element w całym ekosystemie marketingu cyfrowego.

SEO digital marketing – czym jest i dlaczego warto?

Zdj 1. Wyniki wyszukiwania SEO i Google Ads w praktyce.

Źródło: Serwis Google.

Dlaczego warto zainwestować w SEO digital marketing?

Inwestując w SEO digital marketing możesz się spodziewać kilku istotnych korzyści:

  • zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania – uzyskując TOP 5 w Google, wzbudzasz zainteresowanie większości użytkowników. Jak podają statystyki HubSpot, pierwsze pięć pozycji w wyszukiwarkach obejmuje 68% kliknięć;
  • maksymalizacja konwersji – im więcej osób wchodzi na Twoją stronę internetową, tym większa szansa, że klienci kupią dany produkt lub skorzystają z proponowanej usługi.
  • przewaga konkurencyjna – po 6-18 miesiącach od wdrożenia strategii SEO digital marketingowej, staniesz się branżowym liderem i zaczniesz wyznaczać standardy.

Jako doświadczona agencja SEO, możemy śmiało stwierdzić, że prawidłowo obrany kierunek w świecie cyfrowym wiąże się również z budową wiarygodności Twojej marki oraz pozyskiwaniem coraz bardziej opłacalnych i zdecydowanych klientów.

SEO digital marketing – ile kosztuje współpraca z agencją marketingową?

Współpraca z renomowaną agencją SXO to koszt rzędu kilku tysięcy złotych netto miesięcznie, w zależności od zakresu działań, specyfiki Twojej branży oraz indywidualnych ustaleń z opiekunem. Zanim jednak podejmiesz jakąkolwiek współpracę, zdecyduj się na audyt SEO i sprawdź stan optymalizacji marketingowej swojej witryny.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy