Co to jest sieć reklamowa i czy warto z niej korzystać?
3 min
3 min
Na skróty
Reklama ma dziś wymiar bardzo szerokiego spektrum dotarcia do stałych lub nowych odbiorców. W cenie są możliwości promocyjne umożliwiające zareklamowanie produktu lub usług u wielu klientów. Najlepiej reklamy te powinny działać bez tworzenia różnych materiałów reklamowych, podpisywania wielu umów i wdrażania konkretnych reklam na dużej liczbie paneli. Z tego względu coraz większą popularnością cieszy się np. sieć reklamowa Google. Co warto o niej wiedzieć i czy korzystanie z niej rzeczywiście przynosi wymierne korzyści?
Zdj 1. Google to właściciel największej sieci reklamowej na świecie
Źródło: https://pixabay.com/photos/macbook-laptop-google-display-459196/
Firma Google od dawna przestała być kojarzona z największą wyszukiwarką internetową na świecie. Dziś to konglomerat reklamowy, umożliwiający dotarcie do wielu klientów. Umiejętne korzystanie z narzędzi analitycznych Google, SXO (SEO i UX w jednym) oraz sieć reklamowa to elementy ułatwiające promowanie swojej marki i dotarcie do nowych odbiorców.
Sieć reklamowa Google to (znana także jako Google GDN i Google Display Network) to największa na świecie baza witryn internetowych, a także filmów czy aplikacji internetowych, które należą do programów reklamowych marki Google (aktualnie jest to Google Ads, kiedyś Google AdWords).
Jakiego rodzaju reklamy można wyświetlać na podmiotach zrzeszonych w sieci reklamowej Google? To między innymi reklamy graficzne, tekstowo-graficzne czy reklamy wideo. Poza zewnętrznymi serwisami, w zakres działań promocyjnych wchodzi także YouTube, a także Gmail i Google Drive.
Amerykańskie przedsiębiorstwo chwali się, że sieć reklamowa dociera do ponad 90 procent użytkowników Internetu na całym świecie. Przez to stała się zdecydowanie najpopularniejszą tego typu siecią na świecie.
Pamiętaj, że coraz więcej firm wzoruje się na sieci reklamowej Google. Udostępniają możliwość wykupienia reklamy na wielu portalach jednocześnie. Te mogą należeć do jednego właściciela albo do kilku podmiotów, zrzeszonych wokół pojedynczej sieci. Chociaż nie dają one tak szerokiego zasięgu jak sieć reklamowa Google, reklama tam może opłacać się z wielu względów, np. docierając do konkretnej grupy klientów.
Sieć reklamowa daje ogromne możliwości popularyzacji marki i dotarcia do różnych grup klientów. Z tej formy reklamy warto korzystać, gdy chcesz dotrzeć do nowych odbiorców, masz konkretny (niekiedy ograniczony) budżet reklamowy i masz konkretne plany dotyczące kampanii reklamowej.
Google Ads oferuje bowiem selektywne łączenie sieci odbiorców, ułatwiając dotarcie do konkretnie zainteresowanej Twoimi produktami lub usługami osoby. Kampanię można kierować na słowa kluczowe (pod pozycjonowanie), regionalizować jej zakres, włączać materiały dedykowane odbiorcom, którzy poszukują tematyki związanej z Twoją działalnością lub kierować ją na zainteresowania.
Warto włączyć kampanię w sieci reklamowej również w przypadku, gdy zaczynasz działania remarketingowe albo decydujesz się na działania marketingowe dla konkretnej grupy odbiorców pod względem demograficznym.
Zdj 2. Sieć reklamowa ułatwia publikowanie reklam w różnych miejscach
Źródło: https://pixabay.com/vectors/ads-advertisement-website-layout-1663031/
Wiele możliwości kampanii opartej na sieci reklamowej to znak, że zdecydowanie warto z niej skorzystać. Poza tym program Google Ads daje także inne, również bardzo istotne korzyści. O jakich mowa?
Praktycznie sieć reklamowa ułatwia dotarcie do konkretnego użytkownika na całym świecie, bez konieczności dużego nakładu finansowego i pracy. Warto skorelować działania przy programie Google Ads z przygotowywaniem pozycjonowania (zadba o to doświadczona agencja SEO) i innymi działaniami marketingowymi (np. digital marketingiem). To wszystko wpływa na wymierne korzyści, efekty i zwiększenie obrotów w firmie.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.