Na skróty
Chciałbyś, żeby Twoja strona była bezpieczna? Google Captcha jest jednym z elementów wpływających na odparcie ataków botów. Umożliwia rozróżnienie ludzi od maszyn, oddziałując pozytywnie na dyspozycyjność Twojego serwisu. Dzięki temu jego pozycjonowanie może być prowadzone z wyższą skutecznością. Zanim jednak zaczniesz zbierać “kupony”, sprawdź, jak dodać Captcha Google na stronę.
Jak dodać Captcha Google na stronę w 7 prostych krokach?
Zdj 1. Sekcja odpowiadająca za dodawanie pluginów WordPress.
Źródło: CMS WordPress.
Zdj 2. Wybór Captcha Google w CMS WordPress.
Źródło: CMS WordPress.
Zdj 3. Ustawienia Captcha Google WordPress.
Źródło: CMS WordPress.
Zdj 4. Rekomendowane rozwiązania Captcha.
Źródło: CMS WordPress.
Po wejściu w konfigurację Captcha Google masz do dyspozycji 6 dodatkowych sekcji:
Na co zwrócić szczególną uwagę? Ważnym elementem jest Country Blocking. Niestety, pełne opcje w tej funkcji są dostępne wyłącznie dla użytkowników Premium. Wówczas możesz określić użytkowników z konkretnych krajów, którzy muszą być koniecznie weryfikowani przez Captcha Google. Pomoże to w uniknięciu spamu (np. z Rosji).
Zdj 5. Rekomendowane ustawienia Country Blocking.
Źródło: CMS WordPress.
Zdecyduj się na pozycjonowanie i uzyskaj przewagę konkurencyjną poprzez kompleksową optymalizację SEO swojej strony!
Warto dodatkowo przyjrzeć się segmentowi Login Protection. Domyślne ustawienia są odpowiednie, natomiast klientom Semcore rekomendujemy zmianę Retry Time Period Restriction odpowiadającą za możliwość ponownego zalogowania się po kilku nieudanych próbach. Możesz to zmienić na 2 minuty. Dzięki temu klient, który zapomniał hasła nie zniechęci się i po chwili będzie mógł znowu dokonać logowania. Boty i tak zostaną w tym przypadku “odstraszone” – niezależnie czy będą to 2 minuty, czy 5 minut.
Zdj 6. Ustawienie odpowiadające za czas oczekiwania użytkownika na możliwość ponownego zalogowania po kilku nieudanych próbach.
Źródło: CMS WordPress.
Jeżeli chcesz, wybierz dodatkowo templatki Twojego zabezpieczenia Captcha w sekcji Design. Nie mają one znaczenia w funkcjonalności, jednak warto dobrać je zgodnie z designem witryny, której jesteś właścicielem.
Zdj 7. Ustawianie konkretnych templatek Captcha Google.
Źródło: CMS WordPress.
Powody, dla których powinieneś dodać kod Captcha Google na stronę:
Implementacja Captcha Google to krok w kierunku bardziej bezpiecznej, użytecznej i profesjonalnej strony internetowej, umożliwiający lepszą interakcję z rzeczywistymi użytkownikami, przy jednoczesnym zabezpieczeniu przed niepożądanymi automatycznymi działaniami. Aby sprawdzić, czy poprawnie zaimplementowałeś Captcha Google, zdecyduj się na profesjonalny audyt SEO.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.