Wszystkie social media mają wielką moc promowania marek. Pozwalają się wyróżnić, zapoznawać odbiorców z nowymi działaniami firmy, jej charakterem. Pełnią niezwykle istotną funkcję w promowaniu produktów i usług. Jednak co najważniejsze – angażują użytkowników. Umożliwiają bezpośredni kontakt z odbiorcami treści. Jednym z największych graczy jest Facebook. Dowiedz się w jaki sposób prowadzić fanpage, aby wykorzystać ten portal do promowania Twojej firmy, bloga, sklepu internetowego.
Na skróty
Nie spamuj!
Spam określany jest jako niechciane przez odbiorców treści i wiadomości. Jeśli zbudujesz swoją społeczność i będziesz zasypywać ją ogromem niechcianych i nieciekawych wpisów, to szybko pozbędziesz się osób, które obserwują Twój profil. Więcej nie znaczy lepiej. Obecnie każde otrzymywane przez użytkownika powiadomienie o pojawieniu się nowego postu powinno dotyczyć ciekawych treści. Dbaj o to, żeby nie powodować poirytowania u Twoich odbiorców i dodawaj wyłącznie wartościowe materiały.
Angażuj i podtrzymuj kontakt
Rób ankiety, pytaj o opinie, twórz tematy zachęcające do dyskusji. To sprawi, że zasięg Twojego profilu wzrośnie, a odbiorcy będą chętnie przesyłać sobie Twoje publikacje. Staraj tworzyć treści w taki sposób, aby nie miały one jedynie charakteru informacyjnego, a żeby powodowały u użytkowników chęć wypowiedzenia się, zabrania głosu w rozważaniach na jakiś temat. Jednocześnie pamiętaj o odpowiadaniu. Zarówno na komentarze, jak i na wiadomości – odbiorca, który się zaangażuje będzie oczekiwał informacji zwrotnej.
Zapraszaj do polubienia
Na portalu Facebook jest tak wiele marek, że ciężko będzie odbiorcom dotrzeć do Twoich treści. Szczególnie jeśli dopiero założyłeś tam konto Twojej firmy. Dlatego nie bój się wysyłania zaproszeń do polubienia. Możesz dzięki temu zyskać wielu stałych odbiorców. Pamiętaj, aby zadbać o to, żeby użytkownik nie spotkał się z zaproszeniem do pustego fanpage. Zanim zaczniesz zapraszać, wypełnij profil ciekawymi postami i interesującymi treściami.
Profil firmowy to miejsce, w którym będziesz się reklamować, ale nic nie przywiązuje użytkownika do marki bardziej niż zaangażowanie emocjonalne. Można to uzyskać publikując treści wywołujące określone stany, mogą bawić, dostarczać wartościowej wiedzy, czy niesamowitych wrażeń estetycznych. Dbaj o to, aby użytkownicy czerpali korzyści z zaglądania na Twój fanpage. Nie musisz prowadzić nudnego profilu, wielu odbiorców korzysta z internetu dla rozrywki. Jeśli ją zapewnisz – możesz liczyć na duży ruch na Twoim profilu.
Recenzje
To kontrowersyjny temat. Z jednej strony wzbudzają zaufanie do marki, a z drugiej – mogą bardzo zaszkodzić. Są firmy, które rezygnują z tej zakładki. To od Ciebie zależy jaką opcję wybierzesz. Jeśli jesteś pewny wartości swoich produktów czy usług, to śmiało pozwalaj użytkownikom dodawać swoje opinie. Warto jednak odpowiadać na te negatywne, ale w zaplanowany sposób. Najlepiej jeśli będziesz dociekliwy, skupisz się na szczegółach złej opinii, zapytasz co można zrobić lepiej, albo zaproponujesz rekompensatę. Negatywne recenzje mogą także działać na Twoją korzyść. Nowy użytkownik po zauważeniu złych opinii i dostrzeżeniu tego, że nie pozostawiasz ich samych sobie, a działasz i chcesz coś naprawić uzna, że warto zaufać. Dojdzie do wniosku, że nawet jeśli będzie niezadowolony, to otrzyma Twoje wsparcie.
Bieżące treści
Bez względu na to w jakiej branży działasz, możesz reagować na aktualne wydarzenia. Komentuj je, dodawaj grafiki wiążące się z danym tematem. Jeśli będziesz na bieżąco, to osiągniesz bardzo dużo. Nie tylko sprawisz, że odbiorcy będą zaglądać na Twój profil, żeby sprawdzić co ciekawego działo się ostatnio, ale możesz także stać się autorytetem w przypadku, gdy Twoje wpisy będą opiniotwórcze. Są jednak tematy, których należy unikać. Jeśli nie chcesz przyczynić się do lawiny komentarzy, które będą hejtem, wykłócaniem się skrajnych środowisk, to zrezygnuj z tematów kontrowersyjnych. Chyba, że jesteś blogerem politycznym i nie boisz się takich reakcji.
Użytkownicy Facebooka lubią zapoznawać się z ciekawostkami i wartościowymi treściami, jednak jeśli Twój post będzie zbyt długi, to nikt tego nie przeczyta. Staraj się tworzyć krótkie, ale interesujące treści. Jeśli temat jest zbyt obszerny to zachęć do zapoznania się z wpisem na Twoim blogu.
Pamiętaj o zdjęciach
Odbiorcy treści internetowych zwracają dużą uwagę na wygląd profilu. Jeśli nie będzie na nim ciekawych zdjęć i grafik to będzie on wyglądał na pierwszy rzut oka na nieatrakcyjny, mało różnorodny. Pilnuj tego, aby co jakiś czas dodawać zdjęcia i grafiki, które będą zabawne, ciekawe, czy po prostu piękne.
Nie musisz robić wszystkiego samodzielnie
Na początku zarządzanie profilem marki może być dla Ciebie łatwe. Staje się to problematyczne gdy zgromadzisz już sporą społeczność. Dużo czasu zajmie Ci samo czytanie wiadomości i odpowiadanie na nie. Jeśli będziesz w takim punkcie, to nie bój się skorzystać z pomocy firmy, która będzie rozwijała Twój profil. Możesz to na bieżąco monitorować, a także od czasu do czasu samodzielnie dodawać materiały i posty.