Co to jest reklama graficzna?
3 min
3 min
Na skróty
Reklama graficzna i reklama wizualna mogą wydawać się synonimami, jednakże jedno i drugie jest osobnym elementem reklamy. W tym poradniku opowiemy, czym jest reklama graficzna i dlaczego jest taka ważna.
Ten rodzaj reklamy obejmuje plakaty, billboardy, plakaty. Przeznaczony jest do reklamowania poszczególnych towarów (usług). Cechą reklamy graficznej plakatowej jest połączenie artystycznego wizerunku reklamowanego przedmiotu z tekstem reklamowym. Głównym środkiem tego typu reklamy komercyjnej są plakaty rozwieszane na ulicach, w miejscach masowej rekreacji ludzi, w środkach komunikacji miejskiej. Plakaty powinny być zaprojektowane tak, aby wywierały natychmiastowe wrażenie.
Głównym wymogiem przy projektowaniu billboardów jest płaskość, zwięzłość i klarowność tekstów o reklamowanych przedmiotach. Plakat zawiera wyłącznie tekst reklamowy oraz grafikę. Wielkość plakatu uzależniona jest od objętości tekstu reklamowego. Jednak im jest go mniej, tym lepiej. Reklama zewnętrzna wykorzystywana jest przez firmy handlowe, których klienci skupiają się na stosunkowo niewielkiej powierzchni. Główne zalecenia dotyczące reklamy zewnętrznej to:
Reklama na środkach transportu obejmuje trzy rodzaje: wewnętrzne reklamy wieszane w pojazdach, naklejki reklamowe na bokach pojazdów oraz billboardy na przystankach i peronach. Reklamy transportowe są sugestywne i pojawiają się codziennie lokalnym odbiorcom w krytycznych momentach, takich jak godziny szczytu i czas jazdy. Na całym świecie większość firm korzysta z tego rodzaju reklamy i czerpie z tego korzyści.
Przeczytaj także: Reklamy Google Ads i Pozycjonowanie Stron
Środki reklamy plakatowej i graficznej umieszczane są również w przestrzeniach handlowych, gdzie stanowią ważny element w aranżacji wnętrz i witryn sklepowych. Stosunek białej przestrzeni, tekstu i grafiki musi być dobrze przemyślany, aby stworzyć harmonijne wrażenie. Grafika musi pasować do reklamowanego produktu. Ogólnie rzecz biorąc, wykorzystanie fotografii w reklamie jest bardziej efektywne, ale rysunki są wykonywane szybciej i są tańsze niż wysokiej jakości fotografie o jakości komercyjnej. Są zdjęcia, które można wykorzystać w reklamie za darmo bez naruszania praw autorskich, lub można w takich bazach zdjęć wykupić dane grafiki do użytku komercyjnego.
Promocja towarów i usług w globalnej sieci od dawna stała się pilną potrzebą. Dla wielu firm reklama w Internecie jest głównym narzędziem pozyskiwania nowych klientów. Głównym rodzajem reklamy internetowej są banery, które można dziś znaleźć wszędzie w sieci. Umieszczane są w celu zwrócenia uwagi użytkowników na określone informacje.
Banery lub jak się je czasem nazywa teasery, to obszar na stronie zasobu internetowego, w którym wyświetlane są informacje graficzne z elementami tekstowymi. W większości przypadków te elementy stron internetowych pełnią funkcję hiperłączy, przenosząc użytkownika na strony reklamowanego przez niego zasobu. Banery po raz pierwszy pojawiły się w sieci w 1994 roku i w tamtym czasie ich funkcją było dostarczanie informacji o przyjaznych stronach. Jednak dość szybko wymiana teaserów stała się komercyjna i dziś banery reklamowe to ogromny obszar Internetu, w którym rotują dość duże środki.
Zwróć uwagę, że technologia tworzenia bannerów ma swoje własne cechy. Istnieje szereg dość sztywnych zasad i standardów, których należy ściśle przestrzegać, jeśli chce się odnieść sukces. Przede wszystkim dotyczą formatu i rodzaju linków banerowych i od tego zależy nie tylko ich umiejscowienie na stronie, ale również prawdopodobieństwo zainteresowania użytkownika.
Standaryzacja formatów jest konieczna, aby zapewnić jak najefektywniejsze umieszczenie teaserów w serwisie, a główną jednostką miary dla formatu banera jest piksel. Ogromny wkład w rozwój klasyfikacji bannerów internetowych wniosły firmy IAB i CASIE, które zaproponowały osobną nazwę dla każdego formatu.