Reklama firmy budowlanej w Internecie – Poradnik
6 min
6 min
Na skróty
Reklama firmy budowlanej w internecie to dosyć wymagające zadanie – szczególnie biorąc pod uwagę fakt konkurencyjności tej branży oraz stażu tzw. rynkowych liderów. Kluczem do sukcesu w przypadku działalności budowlanych jest odpowiednie zaprezentowanie swojego przedsiębiorstwa, w taki sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Fachowa obsługa klienta, terminowość i ceny adekwatne do jakości to podstawa, żeby w ogóle być w stanie rywalizować z najlepszymi. Dodatkowo należy zainwestować w profesjonalnie przygotowaną stronę www, a także działania promocyjne, które wygenerują ruch przekładający się na konwersję. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak powinna wyglądać reklama firmy budowlanej w internecie. Wyjaśnimy również, w co warto zainwestować, żeby uzyskać jak największy zwrot.
Istnieje kilka, skutecznych i bardzo praktycznych sposobów umożliwiających reklamowanie przedsiębiorstw budowlanych przez internet. Zanim jednak przejdziemy do meritum tego wpisu, powinieneś wiedzieć, że absolutnym must-have jest strona internetowa zgodna z aktualnymi zasadami SXO (ang. Search Experience Optimization).
Warto zlecić jej stworzenie profesjonalnym podmiotom – dla agencji marketingowej lub freelancera, w zależności od budżetu, jakim dysponujesz oraz indywidualnych założeń projektowych i maksymalnego terminu realizacji.
Gotowy projekt www, który otrzymasz, powinien być dostosowany do najnowszych standardów SXO, czyli UX (ang. User Experience) oraz SEO (ang. Search Engine Optimization). Warto również, żeby web developer zadbał o aspekt UI (ang. User Interface), a także optymalizację ścieżki zakupowej.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy opracowany serwis internetowy jest zgodny z wytycznymi algorytmu Google oraz zasadami dot. UX i UI – zamów bezpłatny audyt SEO.
Jako doświadczona agencja SEO, która zna standardy branży budowlanej, rekomendujemy zastanowić się nad konkretnymi sposobami promocji przedstawionymi w poniższym zestawieniu. Dzięki temu można w stosunkowo krótkim czasie zmaksymalizować liczbę konwersji, np. w postaci:
W zależności od specyfiki Twojej działalności istnieje także możliwość zwiększenia konwersji zakupowej (jeśli prowadzisz sprzedaż detaliczną). Warto również wspomnieć, iż reklama online maksymalizuje skuteczność nawiązania kontaktu z klientami ze względu na dodatkowe źródła komunikacyjne (np. aplikacja Messenger, poczta e-mail lub formularz kontaktowy na stronie internetowej).
Poniżej przedstawiamy 5 najlepszych sposobów na reklamę firmy budowlanej w internecie.
Pozycjonowanie, inaczej nazywane również SEO to działania mające na celu zwiększenie pozycji Twojej strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na poszczególne frazy kluczowe, np.:
Proces ten obejmuje optymalizację elementów on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza serwisem). Dzięki prawidłowo wdrożonej strategii SEO będziesz widoczny w tekstowych wynikach wyszukiwania.
W przypadku firm budowlanych największe znaczenie ma pierwsze 10 miejsc w rankingu Google. Warto zatem rozpocząć proces pozycjonowania jak najszybciej, ponieważ według publikacji Ahrefs pt.: „How long does it take to rank in Google”, uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page), czyli organicznych wynikach wyszukiwania trwa mniej więcej 6-12 miesięcy.
Firmę budowlaną można pozycjonować na całą Polskę, wykorzystując ogólne, najbardziej konkurencyjne frazy (np. usługi remontowo budowlane) lub lokalne wyrażenia charakteryzujące się niską konkurencyjnością (np. usługi remontowo budowlane Białystok). Dzięki temu dotrzemy do okolicznych klientów, zdecydowanych na skorzystanie z konkretnych usług.
Pozycjonowanie firmy budowlanej należy rozpocząć od fraz lokalnych (czyli usługa + lokalizacja). Mogą to być generyczne frazy, czyli jedno lub dwuwyrazowe oraz wyrażenia long tail SEO składające się z minimum 3 słów (np. usługi budowlane Białystok cennik). Są one bardziej sprecyzowane, gwarantując wyższy poziom trafności w doborze klientów.
Wraz ze wzrostem budżetu reklamowego, można zdecydować się także na frazy ogólne (np. firmy budowlane).
Wizytówka Google Moja Firma to absolutny must-have w przypadku firm budowlanych. Udostępnia ona klientom podstawowe informacje o danym przedsiębiorstwie, m.in.:
Co więcej – wizytówka Google Moja Firma (ang. Google My Business) pozwala wystawić opinię dot. jakości świadczonych usług. To bardzo pomocne przyszłym klientom, którzy będą oceniać Twoją firmę między innymi na podstawie referencji w Google.
Profil GMB wspiera lokalne SEO. Klient, wpisujący w wyszukiwarkę frazę, na którą się pozycjonujesz (np. firma budowlano remontowa Białystok), będzie mógł zobaczyć Twoją stronę nie tylko w tekstowych wynikach wyszukiwania, ale również w tzw. Mapach Google.
Sprawdź również: Wizytówka Google Moja Firma – co to jest i jak ją założyć?
Rekomendujemy, aby kompleksowo zadbać o konfigurację wizytówki Google Moja Firma. To kolejne źródło pozyskiwania wartościowych klientów. Warto regularnie dodawać aktualności i na bieżąco aktualizować zmiany – żeby potencjalni interesanci mogli z łatwością skontaktować się z Twoją firmą lub bezproblemowo do niej dojechać.
Aby sprawdzić, jak wygląda wizytówka Google Moja Firma, należy wpisać w pasek wyszukiwań nazwę swojej działalności.
Kampanie linków sponsorowanych Google Ads są metodą, która pozwoli uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania natychmiastowo – zazwyczaj w ciągu kilku minut od uruchomienia kampanii.
To skuteczne rozwiązanie umożliwiające reklamowanie firm budowlanych, ponieważ promocja Google Ads jest pierwszym fragmentem widocznym klientowi, po wpisaniu branżowej frazy w wyszukiwarkę (np. firmy remontowe).
Jak zauważyłeś – płatne wyniki wyszukiwania, które znajdują się nad bezpłatnymi wynikami, są oznaczone jako „Reklama”.
W zależności od tzw. quality score danej kampanii mogą one być widoczne również pod bezpłatnymi wynikami wyszukiwania lub na drugiej stronie Google.
Istnieje wiele korzyści związanych z kampaniami Google Ads, m.in.:
Kampanie Google Ads ułatwią zbudowanie stabilnego wizerunku Twojej marki, poprawią konwersję, przyczyniając się w konsekwencji do zwiększenia popytu na świadczone usługi budowlane.
Prawie 26 milionów Polaków korzysta regularnie z mediów społecznościowych. To ok. 69% procent osób żyjących w naszym kraju. Co więcej – z raportu Digital 2021 Poland wynika, że odsetek ten zwiększył się o 11% w stosunku do 2020 roku. Warto zatem regularnie promować swoje usługi w social mediach, kreować wizerunek marki za pomocą wysokiej jakości, edukacyjnych postów, a dodatkowo aktywnie nawiązywać relacje z potencjalnymi konsumentami.
Pamiętaj, żeby treści w mediach społecznościowych:
Oprócz prowadzenia Fanpage na Facebooku, profilu na Instagramie i LinkedInie, warto zdecydować się dodatkowo na kampanie Pay Per Click w social mediach. Szczegóły przedstawiamy poniżej.
Dzięki kampaniom PPC (ang. Pay Per Click), Twój profil w mediach społecznościowych stanie się widoczny. W zależności od własnych preferencji możesz zdecydować się na m.in.:
Zasada działania kampanii PPC jest bardzo podobna do Google Ads. Stargetujesz je według preferencji i zainteresowań wybranej grupy docelowej. Rozwiązanie to wyróżnia się bardzo przystępnymi cenami w stosunku do osiąganych rezultatów. Kwestia odpowiedniej konfiguracji – zajmują się tym agencje SEM oraz freelancerzy.
Aby reklama firmy budowlanej w internecie była skuteczna, należy w pierwszej kolejności zainwestować w stronę www dostosowaną do aktualnych standardów SXO, czyli SEO + UX. Warto również zadbać o profesjonalnie opracowaną ścieżkę zakupową, kierującą klienta od „A” do „Z” – czyli od wejścia na stronę, aż do wykonania działania skutkującego konwersją (np. wykonaniem połączenia z zapytaniem o usługę lub wypełnieniem formularza kontaktowego).
Obecnie najbardziej opłaca się inwestować w pozycjonowanie firmy budowlanej oraz Google Ads. Synergia tych działań pozwoli uzyskać natychmiastowe rezultaty, a w konsekwencji zyski (dzięki Google Ads), z naciskiem na długofalowe efekty związane z inwestycją w SEO.
Budżet rekomendujemy rozłożyć w granicach 60% – pozycjonowanie i 30% – Google Ads. Resztę można przeznaczyć na kampanie PPC w mediach społecznościowych, czyli Facebook Ads, Instagram Ads, TikTok Ads itd.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce reklamy firmy budowlanej online?
Koszty za pozycjonowanie firmy budowlanej oscylują w granicach 2000-5000 zł netto miesięcznie. Finalna cena SEO zależy od lokalizacji, w której działasz, liczby oraz rodzaju fraz kluczowych wybranych do pozycjonowania, a także autorytetu Twojej strony w Google.
Reklama firmy budowlanej w internecie wiąże się z kosztami w granicach kilku lub kilkunastu tysięcy złotych, zależnie od wybranych kanałów marketingowych. Oprócz pozycjonowania warto wdrożyć kampanie Google Ads oraz reklamę PPC w mediach społecznościowych (np. Facebook Ads). Pamiętajmy, aby również dbać samodzielnie o wizerunek marki, dodając kreatywne posty w social mediach i regularnie odpowiadając na nowe opinie w Google.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.