Social media

Najlepsze książki o social media na 2023 rok – TOP 11

3 min czytania

Jakie są najlepsze książki o social media na 2023 rok? W Polsce nadal króluje Artur Jabłoński ze swoimi publikacjami pt.: „Skuteczna reklama na Facebooku”, „Skuteczna reklama na LinkedIn” czy też „Zrozumieć marketing”. Biorąc natomiast pod uwagę skalę globalną, istnieje kilka godnych polecenia tytułów, w których możesz znaleźć wartościową wiedzę i przełożyć ją na rozwój zawodowy w sektorze mediów społecznościowych. Przeczytaj ten artykuł i poznaj 11 najlepszych książek o social media na 2023 rok! Miłej lektury.

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

Social Media – Książka nr 1 | „10x Marketing Formula” [Garrett Moon]

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

Czytając tę książkę, dowiesz się o zastosowaniu różnych strategii marketingowych w mediach społecznościowych, które mają na celu zwiększenie wyników i osiągnięcie wielokrotnego wzrostu. 

Autor prezentuje konkretną formułę, ułatwiającą przedsiębiorstwom wypracowanie przewagi konkurencyjnej i zwiększenie skuteczności w social mediach.

Social Media – Książka nr 2 | „Become a Content Brand” [Chris Carter]

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

Książka skupiająca się na znaczeniu budowania marki poprzez treści.

Autor omawia strategie i taktyki pozwalające stać się rozpoznawalnymi i pożądanymi markami w mediach społecznościowych poprzez dostarczanie wartościowych treści dla starannie sprecyzowanej grupy docelowej.

Social Media – Książka nr 3 | „Growth Hacker Marketing” [Ryan Holiday]

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

W tym przypadku podejście do marketingu oparte na tzw. growth hackingu zostało opisane perfekcyjnie – kompleksowo i merytorycznie.

Autor przedstawia różne techniki i narzędzia, które można wykorzystać do szybkiego wzrostu marki w mediach społecznościowych.

Social Media – Książka nr 4 | „Social Media ROI” [Olivier Blanchard]

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

Publikacja skupiająca się na mierzeniu zwrotu z inwestycji w mediach społecznościowych.

Zobacz  Marketing na Linkedin – co warto wiedzieć?

Autor omawia różne metody oceny efektywności działań social media i wyjaśnia, czy inwestycje w konkretne kanały przyniosą pożądane wyniki.

Social Media – Książka nr 5 | „This is Marketing” [Seth Godin]

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

Książka przedstawiająca szeroki zakres strategii i podejść do marketingu w dzisiejszym świecie. 

Autor podkreśla znaczenie tworzenia wartościowych relacji z klientami oraz angażowania ich w sposób autentyczny poprzez media społecznościowe.

Social Media – Książka nr 6 | „What Customers Crave” [Nicholas J. Webb]

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

Książka ta koncentruje się na zrozumieniu, w jaki sposób dostarczyć klientom wartościowych doświadczeń. 

Autor omawia znaczenie słuchania klientów, budowania lojalności i tworzenia strategii marketingowych odpowiadających na potrzeby i oczekiwania odbiorców.

Social Media – Książka nr 7 | „Building a Story Brand” [Donald Miller]

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

Książka opisująca potęgę storytellingu w budowaniu marki i komunikowaniu się z klientami.

Autor przedstawia sposoby oraz narzędzia pomocne firmom tworzyć przekonujące historie, które angażują klientów i przekonują ich do podjęcia działań odpowiadających za mikro oraz makro konwersje.

Social Media – Książka nr 8 | „Marketing Teams of the Future” [Vlad Calus]

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

Książka skupiająca się na ewolucji zespołów marketingowych w erze cyfrowej i mediów społecznościowych. 

Autor przedstawia strategie zarządzania, rekrutacji i rozwijania zespołów marketingowych, które są w stanie efektywnie wykorzystywać nowe technologie i kanały komunikacji.

Social Media – Książka nr 9 | „Chaos Monkeys” [Garcia Martinez]

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

Książka niekoniecznie bezpośrednio związana z marketingiem w mediach społecznościowych. 

Opowiada natomiast o doświadczeniach autora jako pracownika technologicznego w firmach z Doliny Krzemowej. Publikacja może dostarczyć perspektywy na technologiczny i biznesowy świat, który jest silnie powiązany z rozwojem mediów społecznościowych.

Zobacz  Monitoring mediów – narzędzia i techniki

Social Media – Książka nr 10 | „The New Relationship Marketing” [Mari Smith]

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

Książka skupiająca się na znaczeniu budowania trwałych i autentycznych relacji z klientami w erze mediów społecznościowych. Autor przedstawia strategie i taktyki, które pomagają firmom tworzyć zaangażowanie, lojalność i pozytywne interakcje z klientami w świecie online.

Social Media – Książka nr 11 | „Maximize Your Social” [Neal Schaffer]

Najlepsze książki o social media na 2023 rok - TOP 11

Publikacja ma na celu pomóc firmom wykorzystać w pełni potencjał mediów społecznościowych w swoich strategiach marketingowych. 

Autor omawia różne platformy społecznościowe, narzędzia i metody, które pomagają osiągnąć większą widoczność, zaangażowanie i wyniki za pomocą mediów społecznościowych.

Najlepsze książki o social media w 2023 roku – podsumowanie

Jeśli miałbyś lub miałabyś przeczytać tylko jedną książkę o social media w 2023 roku – wybierz „Małpy Chaosu” autorstwa Antonio Garcii Martineza. Autor na podstawie swojego doświadczenia zawodowego porusza prawdziwe sytuacje i ujawnia wewnętrzne historie wpływające znacząco na każdą branże. Wszystko dzieje się w obrębie jego startupu oraz firm z Doliny Krzemowej. Książka ta poszerzy Twoją wiedzę na temat działania technologii reklamowych, start-upów oraz zarządzania tzw. kapitałem podwyższonego ryzyka.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Dominik Bigosiński
Dominik Bigosiński Copywriter
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 3 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy