Semcore Highlights Q3/23, czyli najważniejsze wydarzenia trzeciego kwartału
4 min
4 min
Na skróty
Semcore Highlights to cykl, w którym – w ujęcie kwartalnym – prezentujemy najważniejsze informacje z życia naszej firmy. W kolejnej odsłonie przedstawiamy kluczowe liczby i wydarzenia, podsumowujące trzeci kwartał 2023 roku. Co zatem wydarzyło się u nas w ostatnich miesiącach?
Wolumen nowej sprzedaży wyniósł 200 302 zł (wartość pozyskanych MRR). Pod tym względem nie zanotowaliśmy wzrostu względem poprzedniego kwartału (203 265,33 zł w Q2/23), ani rok do roku (220 475 zł w Q3/22).
– Sprzedaż na podobnym poziomie, co w zeszłym kwartale może być uznana za nasz mały sukces, bo Q3 to kwartał wakacyjny, który przeważnie jest nieco słabszy. Z kolei na nieznaczny spadek nowej sprzedaży rok do roku trzeba patrzeć w szerszym kontekście. Wskazuje on bowiem, że przy wyhamowanym rynku jednak trzymamy podobny poziom co w 2022 – wyjaśnia Alek Cierniewski, COO Semcore.
Przychody osiągnęły wartość 3 363 053,49 złotych. Warty zauważenia jest ich wzrost względem ubiegłego kwartału i poprzedniego roku:
– To wyniki jak najbardziej nas satysfakcjonujące – wzrost o ponad 37% rok do roku, przy obecnej koniunkturze, trzeba zdecydowanie szanować. Mamy stabilną sytuację budżetową i w czwarty kwartał, jak zawsze decydujący w naszej branży, wchodzimy dobrze przygotowani. Zamierzamy mocno zamknąć ten rok – zapowiada Alek Cierniewski.
Z kolei churn w Q3 – w ujęciu kwartalnym – był najniższy w całym 2023 roku.
– Zamknęliśmy go na średniej miesięcznej wartości 3,55%. Dwa z trzech miesięcy kwartału były pod tym względem najlepsze w całym roku. Zwiększyła się też nasza zdolność prognozowania, bo suma różnic między przewidywaniami a rzeczywistością wskaźnika churn w całym kwartale wyniosła 1% – komentuje Michał Słotwiński, Head of Customer Success w Semcore.
W trzecim kwartale 2023 roku, oprócz twardych danych dotyczących kondycji naszej firmy, nie zabrakło także innych, wartych odnotowania wydarzeń. W ostatnich miesiącach duży nacisk położyliśmy na działania SEO związane z widocznością strony Semcore.pl, wkładając w ten aspekt dużo pracy. Przyniosło to świetne efekty.
Na przełomie sierpnia i września zanotowaliśmy bardzo dynamiczny wzrost, jeśli chodzi o widoczność naszej strony internetowej. W ciągu 20 dni liczba słów kluczowych, na które nasza domena zajmuje pozycje w TOP10 wyników wyszukiwania Google.pl, poszybowała z niespełna 4 na ponad 5 tysięcy (i wciąż rośnie). To największy peak w historii Semcore!
W trzecim kwartale intensywnie pracowaliśmy też nad rozwojem sprzedaży kampanii zagranicznych, o czym więcej można przeczytać w osobnym artykule na ten temat. Wspierając rodzime firmy w ekspansji, przygotowaliśmy nową ofertę, skrojoną pod potrzeby skutecznych działań SEO na międzynarodowych rynkach.
– Mamy już pierwsze zlecenia, a kierunki, którymi zainteresowani są nasi klienci, pokrywają się z naszymi wcześniejszymi insightami. To przede wszystkim USA i Wielka Brytania. Naturalnym kierunkiem dla polskich firm są także Niemcy. Sporym zainteresowaniem cieszy się też Europa Środkowo-Wschodnia, ze względu na dobrą logistykę i ekonomię skali. Ten kierunek mocno zyskał na popularności, po tym jak Allegro przejęło Mall Group i uruchomiło Allegro.cz – mówi Alek Cierniewski.
Wystartowaliśmy także z nowym projektem w ramach SemcoreLAB, czyli Semcore Growth Index. Naszą ambicją jest, by minimalizować niepewność, monitorować nastroje oraz analizować zmiany. A cel jest jasny: chcemy dostarczać konkretnych rekomendacji i rozwojowych inspiracji. Premiera SGIOO zaplanowana jest na czwarty kwartał bieżącego roku.
W trzecim kwartale skupiliśmy się w Semcore również na intensywnej pracy nad obecnością w przestrzeni medialnej, nawiązywaniu relacji z dziennikarzami i budowaniu wizerunku agencji godnej zaufania. Renoma tytułów, w których pojawiły się komentarze naszych ekspertów, potwierdzają, że idziemy w zdecydowanie dobrym kierunku. Zapraszamy do lektury wybranych publikacji:
PR & Content Specialist w Semcore