Tworzenie stron internetowych

Jaki szablon na PrestaShop wybrać?

3 min czytania
Jaki szablon na PrestaShop wybrać?

Wybór szablonu PrestaShop jest istotnym punktem pod kątem perspektywy Twojego serwisu w zakresie pozycjonowania. Decydując się na optymalny szablon SXO, stawiasz na marketing i doświadczenia użytkowników. W perspektywie długofalowej poskutkuje to zdobyciem dodatkowego ruchu z wyszukiwarek, a w konsekwencji nowych klientów. Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, jaki szablon na PrestaShop będzie najbardziej odpowiednim rozwiązaniem.

Jaki szablon na PrestaShop wybrać?

Szablon PrestaShop – co to jest?

Szablon PrestaShop to predefiniowany zestaw plików graficznych i kodu źródłowego, który determinuje wygląd oraz układ sklepu internetowego opartego o system Presta. Umożliwia personalizację interfejsu użytkownika bez konieczności ingerowania w główny kod platformy. W skład szablonu wchodzą pliki CSS, JavaScript, szablony Smarty oraz grafiki. Dzięki niemu możesz dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb marki, zachowując jednocześnie funkcjonalność systemu. Wybierając odpowiedni szablon, masz pewność, że Twój sklep będzie zarówno funkcjonalny, jak i estetyczny.

Jaki jest najlepszy szablon PrestaShop? – lista polecanych motywów zoptymalizowanych pod kątem SEO i UX (SXO)!

Lista polecanych szablonów PrestaShop, które są zoptymalizowane pod kątem SEO i UX (SXO):

  • Warehouse – wyjątkowo elastyczny szablon oparty na systemie Bootstrap 4 (zoptymalizowany pod kątem szybkości ładowania, a dzięki wsparciu dla Rich Snippets doskonale nadaje się dla SEO);
  • Fastest – motyw z funkcją „Lazy Load” dla grafik oraz zoptymalizowanym kodem (zawiera wewnętrzne narzędzia do analizy wydajności);
  • Alysum – zawiera narzędzie AMP dla szybszego ładowania na urządzeniach mobilnych (posiada wbudowane narzędzia do optymalizacji grafik i wsparcie dla Rich Snippets);
  • Eveprest – wielozadaniowy motyw z zaawansowanymi narzędziami do personalizacji (skupia się na doskonałej nawigacji i UX, a także na zoptymalizowanym kodzie SEO);
  • Nextprest – wysoce konfigurowalny szablon z w pełni responsywnym designem (oferuje zaawansowane funkcje filtrowania i zoptymalizowane ścieżki nawigacyjne dla lepszej użyteczności);
  • Optim – jak nazwa wskazuje, ten motyw koncentruje się na optymalizacji (zawiera funkcje prefetching i lazy loading, a także jest przyjazny w SEO dzięki czystemu kodowi HTML, CSS oraz JavaScript);
  • OneMall – wielofunkcyjny motyw (jest nie tylko responsywny, ale także posiada funkcje społecznościowe i zoptymalizowane wtyczki SEO);
  • Porto – znany ze swojej wszechstronności i optymalizacji (oferuje wsparcie dla najnowszych trendów w dziedzinie designu i SEO).
Zobacz  Gotowy sklep internetowy - czy warto korzystać z szablonu?

Jaki szablon na PrestaShop wybrać?

Zdj 1. Responsywny szablon PrestaShop – Porto.

Źródło: Themeforest.

Gdzie kupić szablon PrestaShop?

Szablon PrestaShop możesz zakupić w kilku zaufanych miejscach online. Najpopularniejszym z nich jest oficjalne repozytorium PrestaShop Addons Marketplace, gdzie znajdziesz motywy tworzone przez profesjonalnych deweloperów oraz oceniane przez społeczność. 

Inną opcją jest Themeforest, platforma oferująca szeroki wybór motywów dla różnych CMS, w tym PrestaShop. Podczas zakupu zwróć uwagę na oceny, recenzje oraz wsparcie oferowane przez twórcę motywu. 

Ponadto niektóre firmy specjalizujące się w tworzeniu stron oferują indywidualnie dostosowane szablony. Zawsze jednak upewnij się, że wybrany przez Ciebie szablon jest kompatybilny z wersją PrestaShop, której używasz.

Na jakie elementy zwrócić uwagę przy wyborze szablonu PrestaShop?

Przy wyborze szablonu PrestaShop zwróć uwagę na następujące elementy:

  • Optymalizacja pod kątem wydajności – szukaj szablonów zoptymalizowanych pod kątem szybkości ładowania i generalnej wydajności;
  • Responsywność – ważne jest, aby szablon był w pełni responsywny i dostosowywał się do różnych rozdzielczości ekranu;
  • Wsparcie SEO – wybieraj szablony zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek (z minimalnym natężeniem kodu HTML i CSS oraz właściwą strukturą nagłówków);
  • Personalizacja i elastyczność – oceń, jak łatwo można dostosować wygląd i funkcjonalność szablonu do Twoich potrzeb;
  • Wsparcie techniczne – wybieraj szablony oferujące wsparcie od twórców (jest to szczególnie ważne w przypadku problemów z dostępnością lub działaniem);
  • Regularne aktualizacje – sprawdź, czy twórca szablonu regularnie go aktualizuje (zapewni to kompatybilność z przyszłymi wersjami PrestaShop);
  • Oceny i recenzje – przeanalizuj opinie innych użytkowników oraz średnią ocenę danego szablonu.
Zobacz  Jak dodać listę nienumerowaną w HTML?

Jaki szablon na PrestaShop wybrać?

Zdj 2. Opinie o szablonie Nextprest.

Źródło: Templatemonster.

Wybierając szablon, inwestujesz w wygląd i funkcjonalność swojego sklepu, dlatego warto poświęcić czas na dokładne przeanalizowanie dostępnych opcji i wybór tej odpowiedniej dla Twoich potrzeb.

Zdecyduj się na profesjonalny audyt SEO – sprawdź, czy Twój szablon PrestaShop został dostosowany do aktualnych trendów rynkowych!

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy