Na skróty
Zapewne słyszałeś o schema.org, np. w postaci FAQs (najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi), wyników “how-to” w Google czy też tzw. breadcrumbsach. Ale czy wiesz, że istnieje również coś takiego, jak Schema LocalBusiness? Poszerz swoją wiedzę o tym rozwiązaniu, czytając nasz wpis!
Schema LocalBusiness to format strukturyzowanych danych, przeznaczony do opisywania firm na stronach internetowych. Wykorzystując to rozwiązanie, przekazujesz wyszukiwarkom szczegółowe informacje o Twojej działalności, w tym nazwę, adres, godziny otwarcia czy rodzaj usług. Dzięki temu, Twoja strona staje się bardziej czytelna dla algorytmów (wiąże się to z możliwością uzyskania wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania).
Zdj 1. Przykład wdrożenia Schema LocalBusiness z opiniami.
Źródło: Schema.
Zasady wdrożenia Schema Local Business:
Sprawdź naszą najnowszą strategię SXO, dzięki której pozycjonowanie Twojej firmy będzie zdecydowanie bardziej skuteczne!
Stosując LocalBusiness, przekazujesz wyszukiwarkom szczegółowe, strukturyzowane informacje o Twojej działalności. Usprawnia to indeksowanie i poprawia zrozumienie treści strony przez algorytmy.
Wprowadzenie dokładnych danych o firmie (np. adres, godziny otwarcia, rodzaj usług) wpływa na pojawianie się Twojej strony w bogatych fragmentach wyników wyszukiwania. Efekt ten zwiększa widoczność i przyciąga uwagę użytkowników.
Dzięki wykorzystaniu Schema LocalBusiness, Twoja strona staje się bardziej konkurencyjna w wynikach lokalnych wyszukiwań. Precyzyjne informacje pozwalają na lepsze dopasowanie do zapytań użytkowników szukających lokalnych usług lub produktów.
Zdj 2. Przyjazny pod kątem SEO kod ofertowy Schema LocalBusiness.
Źródło: Schema.
Inwestując czas w optymalne wypełnienie schematu, zwiększasz szanse na uzyskanie wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to szczególnie ważne w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, dla których lokalne wyszukiwanie stanowi główne źródło ruchu, jak i dochodu).
Pamiętaj, że regularne aktualizowanie danych w Schema LocalBusiness jest równie ważne, jak ich początkowe wdrożenie. Aktualne informacje zapewniają wartość zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek, wzmacniając Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.
Zalety przemawiające za implementacją Schema LocalBusiness:
Głównym atutem Schema LocalBusiness jest przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie i potencjalnych konwersji, które pozwolą Twojemu biznesowi uzyskać przewagę konkurencyjną oraz zmaksymalizować budżet operacyjny. W celu sprawdzenia poprawności wdrożenia Schema LocalBusiness – zdecyduj się na profesjonalny audyt SEO.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.