Na skróty
Osoby niepełnosprawne również korzystają z Internetu. Jednak, czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób dostosować stronę internetową do ich potrzeb? To nie takie trudne – wystarczy stosować kilka istotnych reguł, które omawiamy w tym artykule!
W celu dostosowania strony dla osób niepełnosprawnych:
Zasady WCAG to międzynarodowe wytyczne opracowane przez World Wide Web Consortium (W3C), mające na celu poprawę dostępności stron internetowych dla wszystkich użytkowników, w tym osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Są one zorganizowane wokół czterech głównych zasad: percepcji, funkcjonalności, zrozumiałości oraz solidności, które opisują w jaki sposób treści powinny być dostępne. Zastosowanie tych wytycznych ułatwia projektowanie i tworzenie serwisów internetowych zgodnie z SXO (w tym SEO i UX).
Zdj 1. Wytyczne WCAG.
Źródło: Serwis GOV.
Dostosowanie witryny do wytycznych WCAG 20 to relatywnie proste zadanie. W tym celu musisz:
Biorąc pod uwagę najnowsze badania serwisu Monsido, aż 59.6% niepełnosprawnych obywateli Stanów Zjednoczonych regularnie korzysta z Internetu. Jest to znacząca liczba użytkowników potwierdzająca potrzebę tworzenia stron internetowych, które są dostępne dla wszystkich użytkowników, niezależnie od ich ograniczeń fizycznych czy sensorycznych.
Zdj 2. Statystyki dot. osób z niepełnosprawnościami, które korzystają z Internetu.
Źródło: Statista.
W celu sprawdzenia zgodności swojej strony z WCAG możesz skorzystać z WAVE lub AXE – narzędzi analizujących stronę pod kątem spełnienia wytycznych dostępności. Identyfikują one problemy, które mogą nie być zauważalne przy tradycyjnym testowaniu, gwarantując szczegółowe raporty i wskazówki dotyczące ich naprawy. Dodatkowo niezbędne jest przeprowadzenie manualnych testów z udziałem osób niepełnosprawnych – pozwoli to na ocenę rzeczywistej użyteczności strony.
Agencja marketingowa Semcore chętnie udzieli Twojej firmie wskazówek na temat dostosowania strony internetowej do potrzeb osób niepełnosprawnych. Skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie już dziś!
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.