AI Overview odpowiada na zapytania z branży YMYL! Jak to traktować?
2 min
2 min
Na skróty
W ostatnim czasie pojawiły się doniesienia o powrocie funkcji AI Overview w wynikach wyszukiwania Google w kontekście zapytań z kategorii YMYL (ang. Your Money, or Your Life). Co to oznacza dla użytkowników oraz specjalistów SEO? Czy powinniśmy podchodzić do tego z entuzjazmem, czy raczej z ostrożnością?
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/3d-render-techno-background-with-male-head-programming-code_1048-5828.jpg?t=st=1719388067~exp=1719391667~hmac=a07ba4d25b8077ee9bf7a39d3d2f1bff0ded13fea16d5474150c564cf002428f&w=900
Od momentu wprowadzenia aktualizacji Google AI Overviews, zauważyliśmy wycofanie się Google z wyświetlania przeglądów AI dla niektórych kategorii YMYL, zwłaszcza tych związanych ze zdrowiem.
Jednakże, od niedawna AI Overview znowu pojawiają się przy zapytaniach medycznych. Warto zauważyć, że nadal nie dotyczą one poważniejszych tematów (np. ataki serca lub nowotwory).
Adam Riemer stwierdził, że obecnie wyniki są bardziej solidne, a źródła wydają się lepszej jakości. Lily Ray również potwierdziła, że jakość cytowanych źródeł w AI Overview poprawiła się. Zauważyła także, iż wysokiej jakości strony internetowe (np. Healthline), zaczynają pojawiać się w tych przeglądach, co może zwiększyć ich ruch i widoczność.
Zdj 1. Post autora Adam Riemer na temat jakości źródeł w wynikach SERP.
Źródło: www.x.com/rollerblader/status/1804881285136953462
Fakt, że Google ponownie wykorzystuje AI Overview dla zapytań YMYL, jest istotnym sygnałem. Oznacza to, że strategia pozycjonowania strony internetowej musi uwzględniać nową dynamikę wyników wyszukiwania.
Wysokiej jakości treści i autorytatywne źródła będą miały spore znaczenie w przyszłości.
Aby dostosować swoją strategię SEO do nowych realiów, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów:
Lily Ray wskazała na dane z Ziptie, które pokazują znaczący wzrost cytowania Healthline w AI Overviews. Jest to dowód na to, że Google stawia na jakość i autorytet źródeł. Dlatego, jeśli prowadzisz stronę internetową z treściami medycznymi lub finansowymi, zadbaj nie tylko o jakość treści, ale także o to, żeby pochodziły od ekspertów.
Zdj 2. Wzmianka Lily Ray na temat jakości źródeł w Google.
Źródło: www.x.com/lilyraynyc/status/1805569139307589953
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.