News

AI Overview odpowiada na zapytania z branży YMYL! Jak to traktować?

2 min czytania
AI Overview odpowiada na zapytania z branży YMYL! Jak to traktować?

W ostatnim czasie pojawiły się doniesienia o powrocie funkcji AI Overview w wynikach wyszukiwania Google w kontekście zapytań z kategorii YMYL (ang. Your Money, or Your Life). Co to oznacza dla użytkowników oraz specjalistów SEO? Czy powinniśmy podchodzić do tego z entuzjazmem, czy raczej z ostrożnością?

AI Overview odpowiada na zapytania z branży YMYL! Jak to traktować?

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/3d-render-techno-background-with-male-head-programming-code_1048-5828.jpg?t=st=1719388067~exp=1719391667~hmac=a07ba4d25b8077ee9bf7a39d3d2f1bff0ded13fea16d5474150c564cf002428f&w=900

Powrót AI Overview w zapytaniach YMYL

Od momentu wprowadzenia aktualizacji Google AI Overviews, zauważyliśmy wycofanie się Google z wyświetlania przeglądów AI dla niektórych kategorii YMYL, zwłaszcza tych związanych ze zdrowiem. 

Jednakże, od niedawna AI Overview znowu pojawiają się przy zapytaniach medycznych. Warto zauważyć, że nadal nie dotyczą one poważniejszych tematów (np. ataki serca lub nowotwory).

Poprawa jakości źródeł

Adam Riemer stwierdził, że obecnie wyniki są bardziej solidne, a źródła wydają się lepszej jakości. Lily Ray również potwierdziła, że jakość cytowanych źródeł w AI Overview poprawiła się. Zauważyła także, iż wysokiej jakości strony internetowe (np. Healthline), zaczynają pojawiać się w tych przeglądach, co może zwiększyć ich ruch i widoczność.

AI Overview odpowiada na zapytania z branży YMYL! Jak to traktować?

Zdj 1. Post autora Adam Riemer na temat jakości źródeł w wynikach SERP.

Źródło: www.x.com/rollerblader/status/1804881285136953462

Znaczenie dla specjalistów SEO

Fakt, że Google ponownie wykorzystuje AI Overview dla zapytań YMYL, jest istotnym sygnałem. Oznacza to, że strategia pozycjonowania strony internetowej musi uwzględniać nową dynamikę wyników wyszukiwania. 

Wysokiej jakości treści i autorytatywne źródła będą miały spore znaczenie w przyszłości.

Jak dostosować strategię SEO?

Aby dostosować swoją strategię SEO do nowych realiów, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów:

  • jakość treści – publikowanie rzetelnych, dobrze napisanych artykułów, które odpowiadają na konkretne pytania użytkowników;
  • autorytatywne źródła – współpraca z ekspertami i cytowanie wiarygodnych informacji;
  • aktualizacje i monitorowanie – regularne aktualizowanie treści oraz monitorowanie wyników wyszukiwania w celu szybkiego reagowania na zmiany w algorytmie Google.
Zobacz  Reklama agroturystyki w Internecie – poradnik

Znaczenie jakości źródeł

Lily Ray wskazała na dane z Ziptie, które pokazują znaczący wzrost cytowania Healthline w AI Overviews. Jest to dowód na to, że Google stawia na jakość i autorytet źródeł. Dlatego, jeśli prowadzisz stronę internetową z treściami medycznymi lub finansowymi, zadbaj nie tylko o jakość treści, ale także o to, żeby pochodziły od ekspertów.

AI Overview odpowiada na zapytania z branży YMYL! Jak to traktować?

Zdj 2. Wzmianka Lily Ray na temat jakości źródeł w Google.

Źródło: www.x.com/lilyraynyc/status/1805569139307589953

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy