Na skróty
Wysoko rankujące strony są pożądane przez każdego przedsiębiorcę liczącego się z zyskami. Zatem, jeżeli chcesz wiedzieć, od czego zacząć budowanie stron internetowych pod SEO, koniecznie przeczytaj ten artykuł!
Rozpoczynając budowę stron internetowych pod kątem SEO, skup się na identyfikacji fraz istotnych w Twojej branży (np. za pomocą narzędzia Senuto) oraz określeniu konkretnych celów biznesowych. Następnie zaplanuj marketingowe rozwiązania (np. SEO i Google Ads pomocne w skalowaniu sprzedaży) i przejdź do przygotowania wstępnego projektu WWW.
Jak powinna wyglądać budowa stron WWW zgodnie ze standardami SXO?
Zdj 1. Wyszukiwanie fraz kluczowych w Senuto.
Źródło: Senuto.
Zdj 2. Przemyślane CTA.
Źródło: Wall Market.
Czas potrzebny na zbudowanie strony internetowej zgodnej z zasadami SEO jest zróżnicowany i zależy od wielu czynników.
Szczegółowa analiza słów kluczowych oraz zaplanowanie architektury strony zajmie od kilku dni do tygodnia. Jeżeli chodzi o etap planowania strony związany z utworzeniem layoutu, stworzeniem contentu i opracowaniem treści zgodnie z SEO, całość potrwa prawdopodobnie od 4 do 8 tygodni.
Poświęcając dodatkowo czas na optymalizację wydajności serwisu oraz techniczne dostosowanie witryny, będziesz musiał zarezerwować od 1 do 3 miesięcy na wszystkie działania, nie wliczając w to SEO. Pozycjonowanie jest procesem długofalowym, który powinien trwać minimum 8-12 miesięcy. Aby uzyskać pomoc w tym zakresie, skontaktuj się z naszymi specjalistami.
Zdj 3. Efekty pozycjonowania stron WWW – TOP 3 w Google.
Źródło: Google.
W przypadku prostych projektów, gdzie wymagana jest podstawowa optymalizacja i mniejsza ilość treści, ceny zaczynają się od około 2000-4000 zł. Zaawansowane strony, wymagające szczegółowej analizy keywordów, indywidualnego projektu oraz funkcji interaktywnych i skomplikowanej architektury, kosztują więcej niż 7000 zł.
Ponadto, w przypadku ciągłego wsparcia i optymalizacji SEO po uruchomieniu strony, wystąpią dodatkowe opłaty abonamentowe wynoszące zazwyczaj od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych miesięcznie.
Warto pamiętać, że inwestycja w dobrze zoptymalizowaną stronę SXO pozwoli uzyskać znaczące korzyści biznesowe w dłuższej perspektywie, generując większy ruch i lepsze wskaźniki konwersji.
Sprawdź: Ile kosztuje założenie strony internetowej? Cena i porady!
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat budowy stron WWW pod SEO?
Czy szybkość ładowania strony wpływa na SEO?
Szybkość ładowania strony ma znaczący wpływ na pozycjonowanie. Poprawna szybkość ładowania (nie więcej niż 3 sekundy do pełnego załadowania) ulepsza doświadczenia użytkowników. W celu zoptymalizowania czasu ładowania strony oraz przeprowadzania regularnych testów, zdecyduj się na weryfikację w Google PageSpeed Insights.
Jak ważne są słowa kluczowe w SEO?
Słowa kluczowe bardzo ważne pod kątem SEO. Jeżeli określisz je w niewłaściwy sposób, całe starania pozycjonerskie pójdą na marne. Fraz używaj naturalnie w treści, tytułach, opisach meta i adresach URL. Pamiętaj również, że nadmierne stosowanie słów kluczowych może być szkodliwe (tzw. keyword stuffing).
Czy treść strony jest ważna dla SEO?
Zdecydowanie tak. Unikalna, wartościowa i regularnie aktualizowana treść to jedna z najistotniejszych kwestii w pozycjonowaniu. Wysokiej jakości treści przyciągają użytkowników i zachęcają ich do interakcji ze stroną, co z kolei wpływa pozytywnie na pozycje w wyszukiwarkach.
Czy linkowanie wewnętrzne jest ważne dla SEO?
Linkowanie wewnętrzne odgrywa kluczową rolę w SEO. Poprawnie zaimplementowane linki wewnętrzne pomagają w dystrybucji wartości strony, ułatwiając robotom wyszukiwarek indeksowanie i zrozumienie hierarchii i struktury Twojej witryny.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.