Na skróty
Kreatory tekstu bazujące na AI wcale nie muszą mieć mieć formy podstawowych chatbotów generujących tekst (jak ChatGPT). Wiele customowych narzędzi GPT (ang. Generative pre-trained transforme) czyli programów przetwarzających tekst może w rozbudowanej formie wspierać działania marketingowe. Oto 10 funkcjonalnych i przydatnych narzędzi custom GPT, które przydadzą się w promocji produktów, usług i konkretnych marek.
Zdj 1. Poznaj 10 najciekawszych aplikacji typu custom GPT przydatnych dla marketingu
Źródło: https://fintechportal.pl/wp-content/uploads/2022/11/openai.jpg
Czym różni się program typu custom GPT od chatbotów takich jak wspomniany ChatGPT czy DALL-E? Przede wszystkim są funkcjonalnym i bardzo rozbudowanym rozwiązaniem, umożliwiającym przetwarzanie bardziej szczegółowych i analitycznych zleceń. Pozwalają np. na tworzenie instrukcji obsługi sprzętów czy kreatywnych scenariuszy do podstawowych materiałów w wideomarketingu. Prezentowane poniżej narzędzia są głównie dziełem twórców OpenAI Które z nich warto wykorzystywać?
Kompleksowe narzędzie marketingowe do budowania strategii i konkretnych kampanii. Opiera się na kilku funkcjach. Pozwala na przygotowanie prosprzedażowego i budującego zaufanie contentu, analizowanie trendów bieżących w marketingu (uwzględniając potrzebę Twojej branży), a także dostarczaniu cennych informacji przydatnych w nawet długofalowych strategiach.
Narzędzie usprawnia proces tworzenia treści, promowania contentu oraz rozwoju rozpoznawalności marki. Stosowanie się do wytycznych z aplikacji (po wprowadzeniu prawidłowych poleceń) może pomóc zwiększyć współczynnik konwersji.
GPT-AdGenius to aplikacja do optymalizacji kampanii reklamowych. Ma zaawansowane możliwości przygotowywania spersonalizowanych strategii pod takie formy reklamy jak np. Facebook Ads, Google Ads czy inne formy digital marketingu.
Narzędzie pozwala przygotowywać spersonalizowany content, wskazuje jak odpowiednio go promować i w jaki sposób zwiększyć współczynnik konwersji, przy zachowaniu określonego przez nas budżetu.
Oprogramowanie ułatwiające analizę danych marketingowych. Narzędzie to pozwala na posegregowanie informacji zgodnie z zapotrzebowaniem, selekcję najważniejszych zmiennych, a także przygotowanie interesującej wizualizacji, która będzie zrozumiała dla odbiorców. Dodatkowo Dana Analyst jest w stanie stworzyć koncept interpretacji przepływu danych, dzięki czemu łatwiej będzie zrozumieć jak te mogą zmienić się np. w kolejnych miesiącach.
Działanie narzędzia jest bardzo proste i wystarczy załadować dane z pliku oraz wpisać wskazówki, którymi powinien kierować się custom GPT.
To bardzo interesująca aplikacja do generowania kodów, debugowania, tworzenia podstawowych API czy analizy funkcjonalności plików. Może być stosowana m.in. do przygotowywania prostych form kodów na strony internetowe.
To narzędzie dla początkujących, ale też dla doświadczonych programistów czy webdeveloperów. Ułatwia np. przygotowanie schematów kodu, analizę błędów lub pomoc w tworzeniu określonych formuł ułatwiających np. tworzenie funkcjonalnych rozwiązań na stronach WWW lub aplikacjach (np.e-commerce).
Zdj 2. Codey ułatwia tworzenie skryptów na strony internetowe
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/programowanie-html-css-javascript-1873854/
Grimoire jest kolejnym programem przeznaczonym do przygotowywania kodów. Stosowany jest najczęściej do przygotowywania krótkich skryptów i poleceń. Te mogą służyć później jako element budowy strony na WordPress albo sklepu internetowego.
Specjaliści podkreślają, że Grimoire to bardzo skuteczne i kreatywne narzędzie, które ułatwia działanie na wielu płaszczyznach.
Ciekawe narzędzie do tworzenia krótkich sampli muzycznych i motywów, które mogą być później użytkowane w materiałach marketingowych (np. w podcastach tematycznych, wideo reklamowym czy na stronach www). Music Production Teacher GPT to narzędzie interaktywne, które nie tylko generuje muzykę, ale też uczy jej interpretacji.
Pamiętaj, że narzędzie AI będzie działać na bazie twoich promptów. Im te będą bardziej precyzyjne, tym lepszy efekt muzyczny ostatecznie uzyskasz.
Narzędzie pozwala na generowanie ciekawych tekstów poradnikowych związanych np. z branżą kulinarną. Jest świetny do przygotowywania contentu blogowego, który pomoże w zwiększeniu pozycji witryny w Google, zwiększając przy okazji walory użytkowe strony internetowej.
Pamiętaj, że treści przygotowywane przez AI należy weryfikować pod kątem przydatności do użytku i wartości merytorycznej. Zwykle wszystko jest oparte na prawidłowych danych, ale lepiej jest „dmuchać na zimne”. Błędy merytoryczne nie tylko wpływają na pozycję strony w Google. Mogą obniżyć też zaufanie użytkowników do witryny.
Pozwala na generowanie treści ułatwiających prawidłową interakcję z klientami. Jest świetnym wsparciem przy generowaniu contentu mailingowego, odpowiedzi do chatbotów komunikacyjnych, przygotowywaniu informacji na media społecznościowe czy podobne elementy działań marketingowych.
Interakcja przygotowana przez GPT- CustomerWhiz wspiera komunikację marketingową także w sektorze telemarketingu. Może tworzyć skrypty wykorzystywane w CRM, podczas rozmów z potencjalnymi klientami.
Narzędzie wspierające pozycjonowanie stron. SEObot pozwala na kompleksową analizę strony internetowej pod względem współczesnych wytycznych SEO i UX. Kontroluje content na witrynie, stan kodu oraz dopasowanie plików do potrzeb algorytmu wyszukiwarki.
W wygenerowanym raporcie SEObot wskaże jakie zmiany należy wdrożyć na stronie internetowej i jaka może być potencjalna siła SEO po prawidłowej optymalizacji. Zaletą narzędzia jest działanie na bieżących wytycznych robotów indeksujących.
To narzędzie dla specjalistów od mediów społecznościowych. Ułatwia przygotowywanie contentu i dostosowywanie go do potrzeb grupy odbiorców. Może np. tworzyć ciekawe wątki na Twitterze, w oparciu o teksty prasowe czy materiały na YouTube. Sugeruje jakie treści i materiały wizualne wdrożyć, aby zwiększyć statystyki odbiorców.
Działania Thread Weaver to nie tylko pozyskiwanie ruchu przekierowując go na media społecznościowe, ale także wskazówki, w jaki sposób utrzymać go na dłuższą metę.
Pamiętaj, że wszystkie powyższe narzędzia będą skuteczne tylko, gdy operuje nimi osoba z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Aplikacje AI działają bowiem prawidłowo tylko, gdy polecenia dla nich są skonfigurowane precyzyjnie i w zrozumiałem formie.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.