Pozycjonowanie

Czemu warto mieć podstawową wiedzę o SEO?

4 min czytania
Czemu warto mieć podstawową wiedzę o SEO?

SEO to wieloaspektowa i różnorodna dziedzina. Profesjonaliści w tej branży rozwijają swoje umiejętności i poszerzają swoją wiedzę każdego dnia. Nie musisz jednak planować kariery jako pozycjoner, aby znać podstawowe informacje o SEO. Jeśli prowadzisz działalność biznesową w sieci, warto, abyś miał świadomość, jak ważna jest widoczność Twojej witryny, ruch na niej, współczynnik konwersji etc. Co może dać zaznajomienie się z pozycjonowaniem? Gdzie szukać najważniejszych wskazówek?

Dlaczego właściciele sklepów online powinni mieć podstawową wiedzę o SEO? 

Działając w branży e-commerce, po prostu nie możesz zignorować wiedzy o SEO. Nawet jeśli Twoja oferta będzie wyjątkowo atrakcyjna, ceny przystępne, a obsługa klienta na najwyższym poziomie, znacząco zmniejszysz swoje szanse na biznesowy sukces, jeśli zignorujesz kwestię widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania z racji braku podstawowych informacji. Dlaczego warto się edukować w tym temacie? Bazowa wiedza o SEO pozwoli Ci poznać konkretne metody, dzięki którym będziesz w stanie: 

– zrozumieć środowisko internetowe i zasady, jakie w nim panują, poznać taktyki stosowane przez inne firmy i marki, być na czasie, działać zgodnie z aktualnymi trendami;

– uniknąć podstawowych błędów, ograniczyć niepotrzebne wydatki i różne problemy związane z bezproduktywnym rozwijaniem sklepu online;

– znacząco poprawić swoją konkurencyjność w branży, dołączając do grona właścicieli e-sklepów, którzy dbają o funkcjonalność i efektywność witryny;

– tworzyć skuteczny i przyciągający uwagę content, dbać o regularne, koniecznie aktualizacje i techniczne usprawnienia na stronie, w pełni wykorzystywać jej potencjał;

– zyskać realną możliwość poszerzenia grona potencjalnych klientów, poprawy ruchu na stronie, zainteresowania ofertą;

Zobacz  Wideo SEO – Video Search Engine Optimization

– zmienić wizerunek firmy na bardziej nowoczesny oraz pozytywny, zwiększyć zaufanie klientów (wypozycjonowane, zmodyfikowane pod wyszukiwarki serwisy sprzedażowe mają lepszą opinię wśród użytkowników);

– odpowiednio zadbać o skuteczność działań SEO, dzięki świadomemu monitoringowi (np. w zakresie doboru słów kluczowych czy link buildingu), wiedzieć, z czego np. może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym, mniejsza ilość zapytań, porzucone koszyki itp.;

– efektywnie łączyć strategię pozycjonowania z innymi strategiami (np. w zakresie marketingu w social mediach itp., dzięki szerokie wiedzy m.in. na temat swoich odbiorców), umiejętnie wykorzystywać dostępny budżet;

– poprawić user experience, zoptymalizować poprawnie witrynę, zwiększając jej użyteczność, szybkość, wydajność oraz wygodę użytkowników;

– finalnie zwiększyć sprzedaż – zyski przedsiębiorstwa, zwrot z inwestycji (mieć liczniejszych klientów i to tych usatysfakcjonowanych, co zwiększa szanse m.in. na pozyskiwanie stałych i lojalnych klientów).

Czemu warto mieć podstawową wiedzę o SEO?

Co daje wiedza o SEO?

Najważniejsze informacje o SEO są w stanie przynieść naprawdę wiele profitów. Jeśli dopiero zaczynać działalność w sieci, z pewnością pozwolą Ci na wprowadzenie podstawowych optymalizacji i udoskonaleń w obrębie witryny internetowej, szybko jednak przekonasz się, że konieczna jest pomoc specjalisty w dziedzinie pozycjonowania. Szczególnie w tym momencie liczy się to, jak bogata i różnorodna będzie Twoja wiedza w temacie – dlaczego? Choćby z racji tego, że będziesz w stanie świadomie wybrać najlepszą ofertę, dostosowaną do Twoich potrzeb, możliwości finansowych itd. Zakres obowiązków agencji SEO, forma rozliczenia, czas realizacji strategii, konkrety w zakresie linkowania czy optymalizacji witryny itp. – o wszystko to powinieneś skrupulatnie wypytać potencjalnych współpracowników, porównać propozycje i szczegóły oferty, a następnie podjąć adekwatną decyzję. W ten sposób unikniesz nietrafionych, bezcelowych, nieefektywnych inwestycji i będziesz mieć pewność, że korzystasz z profesjonalnych usług. Także w kolejnych etapach – gdy już konkretna strategia będzie realizowana w praktyce – będziesz w stanie poprawnie ocenić jej efekty, przekonać się, czy dane obietnice są realizowane, jak w perspektywie czasu wygląda kwestia postępów itd. Zdobyta wiedza pozwoli CI więc jasno, z przekonaniem i pewnością egzekwować zaprezentowany wcześniej plan pozycjonowania. 

Zobacz  Jak wybrać nazwę domeny dla swojej strony internetowej? Praktyczne wskazówki

Czemu warto mieć podstawową wiedzę o SEO?

W jaki sposób uczyć się o pozycjonowaniu? 

Z pewnością zachęcająco brzmi to, jak wiele możesz zyskać, ale jak w takim razie zdobywać konkretną wiedzę o SEO? Gdzie i jak jej szukać? Opcji jest, co najmniej, kilka. Możesz np.: 

  • skupić się na researchu wartościowych artykułów, tekstów, przewodników, publikacji książkowych, porad na tematycznych forach, grupach w mediach społecznościowych oraz blogach, które prezentują zarówno teoretyczne porady, jak i praktyczne wskazówki;
  • skorzystać, z któregoś z fachowych kursów lub szkoleń SEO dla początkujących, które z łatwością można znaleźć online w wersji darmowej lub płatnej; 
  • zaczerpnąć porady np. od znajomych, którzy mają doświadczenie, współpracowali już z różnymi agencjami pozycjonującymi, mają ogólną wiedzę i są chętni, aby się nią podzielić, rozwiać Twoje najważniejsze wątpliwości;
  • spróbować nauki przez praktykę – wykonując np. drobne działania optymalizacyjne w obrębie własnej witryny, obserwując efekty, próbując nowych sposobów, korzystając z różnych, pomocnych narzędzi itd.;
  • podglądać działania konkurencji, najlepszych firm w branży – jakie metody pozycjonowania wykorzystują, jak wygląda ich biblioteka fraz kluczowych, w jaki sposób udoskonalają swoją stronę internetową, jak wyglądają szczegóły linkowania etc. 
  • zdecydować się na praktyki/staż w agencji, współpracę z freelancerem – obserwowanie profesjonalistów w akcji, ich metod pracy, konkretnych rozwiązań pozwoli szybko nie tylko poznać, ale i zrozumieć tajniki pozycjonowania.

Bez względu na to, którą z możliwości wybierzesz (oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby te opcje dowolnie łączyć), pamiętaj, aby zdobywać aktualne, sprawdzone, pewne informacje oraz porady. Przez lata SEO obrosło wieloma, nierzadko szkodliwymi, mitami, nie brakuje amatorów, którzy uznając się za specjalistów w dziedzinie, dzielą się niedzisiejszymi i niepewnymi poradami, dlatego tak ważne jest sięganie do odpowiednich źródeł.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy