Czy ruch organiczny naprawdę jest bezpłatny?
3 min
3 min
Na skróty
Strony internetowe generują ruch, a darmowy ruch organiczny jest tym, o czym marzy wielu. W rzeczywistości osoby pojawiają się na stronach jedynie dzięki skutecznemu pozycjonowaniu, To on pozwala na zwiększanie zasięgów strony oraz na większą widoczność. Ruch organiczny wymaga wiele pracy SEO, dlatego też nie da się go pozyskać za darmo.
Ruch organiczny to wynik odpowiednio przygotowanej i zoptymalizowanej pod SEO strony internetowej. Wiele się mówi na temat słów i fraz kluczowych. Jest mnóstwo osób, które twierdzą, że nie chcą spamować różnymi frazami, bo wtedy wyszukiwarki obcinają zasięgi przez niższe pozycjonowanie strony. Jednak właściwie rozpisane treści, w których frazy kluczowe nie są używane w nadmiarze sprawią, że klient zostanie przeniesiony z wyszukiwarki od razu na konkretną podstronę na naszej stronie. Dlatego tak ważne jest, żeby nawet prowadząc sklep internetowy czy stronę swojej firmy pomyśleć o dorzuceniu zakładki blog. Kilka ciekawych tekstów związanych z branżą, w której chcemy zaistnieć i mieć większą sprzedaż pomoże w przyciągnięciu potencjalnych unikalnych użytkowników i być może przyszłych klientów. Tworząc jakikolwiek tekst na stronę internetową należy pamiętać o tym, że ruch organiczny zaistnieje tylko, jeśli teksty będą nasycone frazami kluczowymi i będą wartościowe.
Jednak bez względu na to czy prowadzimy stronę internetową o naszej pasji, czy stronę internetową naszego sklepu, powinniśmy pamiętać o tworzeniu wartościowych treści z odpowiednio dobranymi frazami kluczowymi. Właściwy content marketing i przemyślana strategia, która pozwoli w naturalny sposób umieścić frazy kluczowe w opisach, artykułach i innych treściach zamieszczanych na stronach, sprawi, że strona będzie częściej pojawiała się wyżej w wynikach wyszukiwarek, czyli będzie bezpłatnie przyciągała większą ilość unikalnych użytkowników. Jeśli nie wiemy jakich fraz kluczowych używać możemy poszukać w internecie baz słów kluczowych, na których znajdziemy frazy kluczowe odpowiednie dla naszej branży. Można skorzystać z darmowych narzędzi do szukania fraz, albo oddać to w ręce pozycjonerów, którzy wykonają także analizę – czyli audyt strony, ustalą strategię pozycjonowania i zadbają o optymalizację.
W kontekście ruchu organicznego warto zainteresować się wspomnianym wyżej content marketingiem. Odpowiednio dobrane treści i cała historia stworzona pod konkretny brand pozwoli na odpowiednią identyfikację oraz strategię dostarczania treści. Dodatkowo należy przeanalizować widoczność swojej strony w wyszukiwarkach. Monitoring pozycji strony jest istotny, by wiedzieć, co zmieniać i jak owe zmiany wpływają właśnie na pozycję strony przy wyszukiwaniu konkretnych treści. Dzięki bieżącej analizie danych i porównywaniu ich możemy dostrzec, co dobrze wpływa na darmowy ruch organiczny, a co jest dla niego niekorzystne. Algorytmy wyszukiwarek zmieniają się co jakiś czas, jednak podstawa jest ta sama. Należy mieć dobrze zoptymalizowana stronę z wartościowymi treściami, dzięki czemu ruch organiczny będzie na odpowiednim poziomie.
Strategia związana z treściami, jakie będą pojawiać się na stronie oraz to, w jaki sposób będziemy chcieli je promować, musi zostać ustalone w puli środków, jakie będą przeznaczone na marketingowe działania na stronie. Warto podejść do zwiększenia ruchu organicznego całościowo, wypełnić wizytówkę Google, żeby firma była uznawana za profesjonalną. Sprawdzamy również to, jak szybko ładuje się strona. Wiele elementów nie będzie miała znaczenia, jeżeli strona będzie się długo ładowała i przejście z jednego produktu do innego będzie długo trwało. Klienci zrezygnują z zakupów na stronie. Dlatego tak istotne jest podejście do tematu ruchu organicznego w sposób całościowy. Jeśli zależy nam na tym, by nie przepalać budżetów na reklamy musimy zadbać o jakość strony od A do Z. Najlepiej pomyśleć o tym, na jakie strony sami najchętniej zaglądamy. Zastanowić się, co nas przekonuje do konkretnej strony, a co nam przeszkadza w odbiorze. Może nadmiar przycisków albo wyskakujących okienek, a może fakt, że nie ma czatu, na którym można byłoby od razu zapytać o konkretną kwestię i uzyskać odpowiedź? Wszyscy jesteśmy nie tylko twórcami, ale też jesteśmy odbiorcami treści internetowych i warto myśląc o darmowym ruchu organicznym wziąć to pod uwagę. To kwestie związane z UX, ale pozostaje także pozycjonowanie, które pozwala budować ruch organiczny. Profesjonalne SEO nie jest tanie, ale pozwala na zdobycie naturalnego ruchu i duże zyski, a w połączniu z UX osiągnięcie niebywałych wyników konwersji. Darmowy ruch organiczny nie istnieje, ale jeśli w niego zainwestujesz, to zyskasz bardzo dużo.