Czym jest Voicebot AI i do czego jest wykorzystywany?
3 min
3 min
Na skróty
Z czym kojarzy Ci się sztuczna inteligencja? Dla wielu osób to narzędzie, które służy do generowania dźwięku, obrazów czy materiałów wideo. Jednak AI ma wszechstronne zastosowanie, także w biznesie. Ułatwia wspieranie wielu procesów. Przykładem narzędzia które sprawdza się w zastosowaniu np. e-commerce jest Voicebot AI. Co to takiego?
Zdj 1. Poznaj narzędzie Voicebot AI. Co warto o nim wiedzieć?
Źródło: https://voicebot.ai/wp-content/uploads/2017/05/voicebot-logo-horizontal-update-retina.png
E-commerce to nadal bardzo dynamicznie rozwijający się rynek. O sukcesie bądź porażce w branży decydują często detale. Niekiedy wykorzystanie narzędzi do optymalizacji procesów zachodzących w branży e-handlu ułatwia zbieranie i realizację zamówień w przestrzeni sklepowej. Voicebot AI na pewno w tym pomoże.
Voicebot to praktyczne narzędzie, coraz częściej wykorzystywane w branży e-commerce. Działa jak praktyczny bot, ułatwiający m.in. proces zbierania zamówienia czy dokonywania zwrotu. Jest coraz częściej wykorzystywany przez marki, które rozwijają się w handlu za pomocą Internetu.
Warto zaznaczyć, że Voicebot AI jest narzędziem lepszym, niż automatyczne sekretarki wykorzystywane przez firmy dotychczas. Dlaczego? Pozwala on skutecznie rozpoznać atrybuty mowy rozmówcy. Wyłapuje on kluczowe hasła i na ich bazie dobiera odpowiedzi. Odpowiada za znaczny proces automatyzacji procesów, które zachodzą w handlu.
Zasada działania Voicebota AI (niezależnie od jego producenta) jest co do zasady taka sama. Wykorzystuje on dwa algorytmy automatic speech recognition (ASR) i text to speech (TTS) do przekształcania mowy w tekst. W ten sposób komunikuje się z klientami. Jest w stanie udzielić odpowiedzi na bardzo wiele pytań. Komunikaty bota są naturalne i opracowane tak, aby rozwiązały problemy pytającego.
Pamiętaj, że Voicebot AI (dostępny jako oprogramowanie różnych firm) powinien być wykorzystywany w ściśle określony sposób. Nie powinien on np. komunikować się z klientem w kwestiach spornych, bo automatycznie udzielane odpowiedzi mogą być dla niezadowolonego odbiorcy podwójnie irytujące. Wskazane jest także, aby oprogramowanie robota umożliwiło sprawne przełączenie do rozmowy z konsultantem. Niektóre rozwiązania wymagają bowiem indywidualnego podejścia.
Zdj 2. Schemat działania voicebota. Jego funkcjonowanie opiera się na głosie, robotyce i najnowszych komunikatach
Źródło: https://voicebot.ai/wp-content/uploads/2016/09/voicebot-logo-inspiration-1.png
Zwróć uwagę na to, żeby dobrze dobrać wersję językową bota. Zdarza się, że ten obsługuje język polski tylko pobieżnie. Warto upewnić się, że wybrana wersja oprogramowania będzie pasowała do branży, w której działasz.
Następnie musisz prawidłowo skonfigurować narzędzie. Chodzi o zdefiniowanie wszystkich komend, na które ma reagować bot. To istotna część wdrożenia, bo klient musi być obsługiwany szybko, a bot powinien wyłapywać najważniejsze słowa, które wypowiadają jego rozmówcy. Musi dziać się tak, nawet gdy rozmówcy używają bardzo rozbudowanych zdań, których zrozumienie będzie trudnym zadaniem.
Istotne jest, aby bot był skorelowany z systemem zwrotów i sprzedaży, np. z CRM, który obsługuje Twoja firma. W ten sposób bot będzie działać tak, aby efektywnie rozwiązywać zadania, powierzone przez odbiorców i dostawców usług.
Voicebot pozwala na skuteczne przyjmowanie zamówień na produkty. Jest on w stanie przetworzyć dane osobowe zamawiającego, oraz przyjąć informacje o przesyłce. Co ważne, dzięki botom obsługującym klientów w e-commerce, możesz też usprawnić proces zwrotu produktów. Wystarczy kilka chwil, aby Voicebot pobrał od zainteresowanych wszystkie informacje i zaczął działać.
Dodajmy, że asystenci głosowi nie są wcale nowym wynalazkiem. Od dawna korzystają z nich największe firmy informatyczne na świecie. Narzędzia wprowadzone przez Apple (Siri) i Google pozwalają uruchamiać procesy w systemach elektronicznych. Wystarczy, że wydasz określoną komendę, a robot włączy za Ciebie światło lub wyszuka w wyszukiwarce interesujące Cię hasło.
Audioboty to na pewno przyszłość e-commerce. Są w stanie usprawnić pracę i warto pomyśleć o ich zaimplementowaniu.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.